604 op vakantie in Frankrijk

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

604 op vakantie in Frankrijk

Berichtdoor Paull en Paulla » 15 mei 2006, 22:25

Vorige week hebben wij de winter 6 :lol: 4 uitgelaten in Frankrijk (onze
zomer 6 :lol: 4 stond nog in de stalling, ze was er nog niet klaar voor.... )
Daags voor vertrek nog even de tank gevuld met kostelijk sap en waarachtig:
is de motor niet meer te starten :cry:

Na wat kleine testjes, bleek al snel dat er geen brandstofdruk meer aanwezig was.
Door de benzinepomp enige tijd te laten lopen, bouwt de brandstofdruk weer op.
Eventueel geholpen met wat remmenreiniger inspuiten bij de luchtweger, en: de motor snort weer. :D

Thuisgekomen als hulpmiddel een extra schakelaar aangebracht om de benzinepomp naar behoeve
te bekrachtigen. Dit is het klassieke warm-startprobleem, daar heb je geen last van met koude motorstart.
Een beetje systeemkennis kan geen kwaad en helpt je weer op de weg.

Vol frisse moed zijn we 's nachts afgereisd en na wat tankstops (voor de zekerheid motor steeds laten lopen),
zijn we goed aan gekomen.
Heerlijk genoten van het Franse leven en van de Franse benzineprijzen (zie foto).

Afbeelding

We hebben ongeveer 2700 km gereden, zonder enige storing:
Vive la 6 :lol: 4!

Inmiddels heeft de winter 6 :lol: 4 274.000 km gelopen en staat weer in de zomerstalling.
Komende zaterdag moet even de hoofdbrandstofpomp onder auto vandaan, het terugslagklepje moet gereinigd
worden en als dat niet lukt: dan moet de pomp vervangen worden.
Oorzaak is mogelijk vervuiling in de brandstoftank of leiding.

Afgelopen zaterdag heb ik de zomerzoef weer van het infuus gehaald en gereanimeerd.
Ze rijdt weer heerlijk.
's Zomers zoeven we op gas omdat we dan behoorlijk veel kilometers vreten (15 tot 20.000).
En dat scheelt een slok op een flinke fles wijn. Afbeelding

Je zien, je moet ook aan andere dingen denken, dan alleen maar benzine tanken. :wink:

Mvg,
Paull

PS:
Wat is de 6 :lol: 4 een GEWELDIGE reislimousine: comfort op zijn Frans!!
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Re: 604 op vakantie in Frankrijk

Berichtdoor pEus » 16 mei 2006, 08:52

Paull schreef:PS:
Wat is de 6 :lol: 4 een GEWELDIGE reislimousine: comfort op zijn Frans!!



Zeker weten :!:
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Berichtdoor kch » 18 mei 2006, 20:12

Zeg Paull, wat zijn dit dan voor wielen onder je 604? Ik vond die 15 inch velgen mooier en die zijn ook nog eens origineel!

Over dat starten, de drukregelaar houdt het systeem toch op druk en als je de auto op contact zet gaat de pomp als het goed is nog niet lopen. Pas als de druk terugloopt doordat de motor loopt gaat de pomp pas weer lopen. Dt slecht starten kan dus ook te maken hebben met een defecte drukregelaar.

Bij mijn 504 coupe V6 injectie met 604 GTI motor gaat de pomp trouwens wel direct lopen bij aanzetten van contact, maar dit is volgens mij niet origineel.

Groeten, Coert
(Beige 604 GTI aut 1983)
Peugeot 508 GT HDI 2.2 aut. 2012
604 GTI Automatique 1983
505 SR 1982
404 1.6 1973
206 GTI
Volvo XC70 2.5T 2007
Volvo 940 turbo 1993
604 SRD turbo 1983 (geschorst)
VW kever 1968 (geschorst)
kch
 
Berichten: 145
Geregistreerd: 27 aug 2004, 20:14
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Paull en Paulla » 19 mei 2006, 22:58

kch schreef:Zeg Paull, wat zijn dit dan voor wielen onder je 604?


Mooi hè, 14" Amil velgen. Zien er als nieuw uit (maar zijn toch zo'n ruim 20 jaar!). Tot 1980 waren deze velgen als optie leverbaar. En ja, deze banden moeten ook "op". Zulke grote rubberen sloffen rijden trouwens voortreffelijk. :D

Ik vond die 15 inch velgen mooier en die zijn ook nog eens origineel!


Die 15" velgen liggen onder onze zomerzoef en zijn idd ook prachtig. :mrgreen:

Over dat starten, de drukregelaar houdt het systeem toch op druk


In ons geval is er vuil in de pomp geraakt, zodat het terugslagklepje niet meer kan sluiten. Daardoor loopt de druk vrij snel terug en de brandstof terug in de tank. Het drukvat (de accumulator) is nog wel gevuld, maar door gebrek aan druk gaat nu de brandstof onder de motorkap koken in het injectiesysteem (vaporlock). En dat willen we niet.


Groeten, Coert
(Beige 604 GTI aut 1983)


Dat weten we Coert, we hebben elkaar ontmoet in Waddinxveen: Prachtige 6 :lol: 4!!! Niet van nieuw te onderscheiden. :mrgreen:

Afbeelding

Met vriendelijke leeuwegroet,
Paull
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Berichtdoor kch » 20 mei 2006, 08:12

Dus je wist het toch nog wel...

Heb ook nog een setje Amils liggen maar nog niet onder m´n 604 gehad, wel onder de coupe maar vond de auto er toch wat zwabberig mee rijden.
Mijn voorkeur gaat uit naar 15 inch met 205/60-60 of 195-60-15
De trx'en vindt ik erg stug.

Ik heb trouwens ineens wat problemen met de koude start, het lijkt erop of er geen mengsel verrijking plaats vindt. Ik had de auto even uitgeleend..... Heb verder nog niet echt een diagnose proberen te stellen maar ik dacht dat jij misschien zou weten wat dat is.

Coert
Peugeot 508 GT HDI 2.2 aut. 2012
604 GTI Automatique 1983
505 SR 1982
404 1.6 1973
206 GTI
Volvo XC70 2.5T 2007
Volvo 940 turbo 1993
604 SRD turbo 1983 (geschorst)
VW kever 1968 (geschorst)
kch
 
Berichten: 145
Geregistreerd: 27 aug 2004, 20:14
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Paull en Paulla » 21 mei 2006, 12:29

De trx'en vindt ik erg stug.


Mogelijk zijn ze dan wat uitgedroogd. Ik heb die ervaring bij TRX-en ook gehad, maar heb ook ervaring met hele zachte soepele TRX-en.
(en sommige zoemen)

Ik heb trouwens ineens wat problemen met de koude start, het lijkt erop of er geen mengsel verrijking plaats vindt.


Het eerste waar ik aan denk is mogelijk corrosie. Je kunt dit testen door het stekkertje van de koudstart sproeier (blauw stekkertje) af te trekken en daar een lampje op aan te sluiten. Als je dan de sleutel omdraait, draait niet alleen de motor rond, maar moet ook het lampje gaan branden zolang de startmotor bekrachtigd wordt.

Is dat niet het geval, dan kun je even wat stekkerverbindingen nakijken. Bijvoorbeeld: thermotijdcontact op de waterpomp (is bruine stekker), maar ook de massa-schuifstekkertjes op de linker klepdeksel (vlakbij koudloopregelaar) en ook zekeringen 1 voor 1 eruithalen en bekijken.

Het laatste had onze winter 6 :lol: 4 in februari jl. Optisch was de zekering heel, maar eenmaal in de hand viel die uiteen.

Het is ook slim (los van dit probleem) om af en toe de benzinepompzekering een paar keer heen en weer te draaien in z'n contactjes.

Dit is allemaal eenvoudig in een paar minuutjes te doen. Laat maar weten wat je bevindingen zijn.

Met vriendelijke groet,
Paull
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Berichtdoor PUG(z)OT » 21 mei 2006, 13:21

prachtige wagen !

heb er al lang zo geen meer gezien hier in de buurt :cry:

mvg wesly
PUG(z)OT
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 15 feb 2006, 19:29
Woonplaats: lummen (belgie)

Berichtdoor Paull en Paulla » 21 mei 2006, 13:54

PUG(z)OT schreef:prachtige wagen !

heb er al lang zo geen meer gezien hier in de buurt :cry:


Dank je wel voor dit compliment.
Het zijn onze oogappeltjes :D

Een paar maal per jaar kruisen wij België (naar en van Frankrijk). :mrgreen:

Met vriendelijke leeuwegroet,
Paull
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Zomervakantie in La Vendée

Berichtdoor Paull en Paulla » 22 aug 2006, 22:45

Afgelopen weken hebben wij in de Vendée vakantie gevierd.
We zijn deze keer geen enkele Franse 6 :lol: 4 tegengekomen.

In Frankrijk is de brandstof niets duurder geworden, in tegenstelling
tot Nederland. En dan te bedenken dat in Frankrijk de wegenbelasting in
deze prijs verrekend is!!!

Franse lucht doet ons, en de 6 :lol: 4 altijd erg goed:



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wie is er nog meer met zijn 6 :lol: 4 op vakantie geweest??

Benieuwd naar jullie foto(s) en verhalen.

Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Berichtdoor kch » 09 sep 2006, 21:50

Nog even wat over de vakantie met de 604; inmiddels al de 6e keer met een 604 op vakantie geweest. Dit is begonnen in 2001 met een 604 srd turbo waarmee we naar Privas in de Ardeche geweest. Via diverse omwegen dus veel km's. Dit was toen de eerste echte verre rit met deze auto en alles ging heel goed, tot de dag van vertrek en de accu leeg was. De oorzaak heb ik toen niet direct vast kunnen stellen maar later bleek dat het portierslot wel eens wat blijft hangen waarbij de de relais(es) van de ramen en schuifdak constant aan staan en dit de oorzaak heeft kunnen zijn. Verder alleen maar heel veel waardering voor de 604 gekregen vanwege het goede zitten, wegligging, het ruime interieur en het lage verbruik. Ook is de turbo diesel heel stil tot ongeveer 130 km/uur.

Het jaar daarop met deze auto naar Seaumur wat ook heel plezierig was zonder enig probleem. Daar in de streek onderweg nog wel wat 604's gezien trouwens, voornamelijk diesels.

Het jaar daarop niet weggeweest ivm met de geboorte van ons 2e kindje. In de tussentijd heb ik er een 604 GTI bijgekocht die ik geheel gerestaureerd heb. Basis was goed maar al met al toch wat werk.

Met deze auto in 2004 naar de Elzas geweest (en 2 kleine kindjes) en toch wel wat probleempjes gehad van een lekkende stuurbekrachtiging tot warm lopende motor. Uiteindelijk toch alles goed gegaan en gewoon zonder stuurbekrachtiging gereden (gaat ook wel, wen je aan) en wat nieuwe koelwater bijvullen. Auto reed heel goed met de zeer krachtige 6 cylinder wat vooral in de bergen goed tot z'n recht komt.

Het jaar daarop naar Texel met een hele volle auto (wat je allenmaal mee moet slepen met kleine kinderen) met dakkoffer en fietsdrager.
http://pic18.picturetrail.com/VOL901/38 ... 534493.jpg

Afgelopen jaar naar Zeeland wederom met de 604 GTI met dakkoffer en fietsdrager en een flink doorgezakte vering. Eindelijk de cruisecontrol die goed werkt dus alles helemaal top.
Peugeot 508 GT HDI 2.2 aut. 2012
604 GTI Automatique 1983
505 SR 1982
404 1.6 1973
206 GTI
Volvo XC70 2.5T 2007
Volvo 940 turbo 1993
604 SRD turbo 1983 (geschorst)
VW kever 1968 (geschorst)
kch
 
Berichten: 145
Geregistreerd: 27 aug 2004, 20:14
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Mathieu » 11 sep 2006, 22:59

Griezelig mooie wagen, Paull.
Maar zie ik het goed: een Facel Vega ernaast?

Tsjonge: da's likkebaardend mooi!
Mathieu
 
Berichten: 163
Geregistreerd: 21 aug 2005, 13:22

Berichtdoor Mark » 11 sep 2006, 23:08

Mathieu schreef:Maar zie ik het goed: een Facel Vega ernaast?
Tsjonge: da's likkebaardend mooi!

Jazeker, drie zelfs, type HK500, als ik 't goed heb.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Facel Vega

Berichtdoor Paull en Paulla » 12 sep 2006, 22:17

Mark schreef:Jazeker, drie zelfs, type HK500, als ik 't goed heb.


Klopt als een zwerende vinger. :mrgreen:

De eerstkomende regenachtige zondagmiddag open ik het
Facel Vega topic weer...... Iemand heeft het Facel Vega topic
doen "verdwijnen". :evil:

Met vriendelijke groet,
Paull
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Zomervakantie 2007

Berichtdoor Paull en Paulla » 24 aug 2007, 22:45

Na een schoonheidsslaapje van 7 jaar hebben wij dit jaar onze Franse
zomerzoef wakker gezoend. Zij mocht dit jaar mee op vakantie.

De reis naar onze bestemming verliep voorspoedig. Zij had het naar haar
zin, en wij ook.

Dit jaar blijkt een druk 6 :lol: 4 jaar op de Franse wegen. Brownie met de
6 :lol: 4 op pad en wij ook, we kwamen er ook nog in het wild tegen. Ze
kwam ons tegemoet, vol seinend met de 4 koplampen (geel natuurlijk).
Dat is best indrukwekkend en enthousiast zwaaien over en weer.
Een ander stond te koop en hebben we bekeken. Deze was als nieuw,
een 6 :lol: 4 uit 1979 met slechts 6.500 km (echt waar) op de teller.
Maar, geen cruise, geen automaat, geen schuifdak, geen injectie, wel
leer. De vraagprijs was "slechts" € 10.000,--; we hebben 'm maar laten
staan voor een andere liefhebber.

Hieronder nog wat foto's ter herinnering:

Afbeelding

Afbeelding

Met feestelijke vakantiegroet,
Paull en Paulla
Laatst bijgewerkt door Paull en Paulla op 26 sep 2007, 20:42, in totaal 1 keer bewerkt.
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Berichtdoor Harrie » 02 sep 2007, 00:17

Paull en Paulla schreef:
.....<> en ook zekeringen 1 voor 1 eruithalen en bekijken.
Optisch was de zekering heel, maar eenmaal in de hand viel die uiteen. Paull


Ja, dat ken ik, toen we de 604 GTI uit Brussel ophaalden, moest ik een
keer links onder het dashboard schoppen, en toen liep de benzinepomp wél. Bekend euveltje dus.

grt, 604-Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: 604 op vakantie in Frankrijk

Berichtdoor Harrie » 02 sep 2007, 00:55

Paull en Paulla schreef:Vorige week hebben wij de winter 604 uitgelaten in Frankrijk (onze
zomer 604 stond nog in de stalling, ze was er nog niet klaar voor.... )
Genoten van het Franse leven en van de Franse benzineprijzen (zie foto).
Mvg, Paull
PS:
Wat is de 604 een GEWELDIGE reislimousine: comfort op zijn Frans!!


Wij hebben in Baume Les Dames getankt bij Super U voor 1,225 (lv95)
( met 406 Break + Knaus 500 op vakantie in Le Doubs )
Langs RN en lokale wegen waren de prijzen 1.36 a 1.38 dus dat scheelde
flink, en nog meer met NL. Ik smacht naar het moment dat onze 604 GTI ons naar
Frankrijk mag begeleiden.. nog 2 jaar wachten..dan is ze 25 jaar jong.
m.vr.grt; Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: 604 op vakantie in Frankrijk

Berichtdoor Paull en Paulla » 02 sep 2007, 22:36

LION604V6SL schreef:
Wij hebben in Baume Les Dames getankt bij Super U voor 1,225 (lv95)


Ha Harrie,

In Frankrijk kun je nog steeds, als je selectief tankt, voordelig benzine
vullen, notabene de wegenbelasting is inbegrepen in de brandstofprijs:
Dat is nog eens beprijzen!

Afbeelding

Vriendelijke groet,
Paull

PS:
Overigens is € 1,22 toch altijd NLG 2,66 voor één liter...
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Re: Zomervakantie 2007

Berichtdoor Koffiemolen » 04 sep 2007, 22:14

Paull en Paulla schreef:Na een schoonheidsslaapje van 7 jaar hebben wij dit jaar onze Franse
zomerzoef wakker gezoend. Zij mocht dit jaar mee op vakantie.

De reis naar onze bestemming verliep voorspoedig. Zij had het naar haar
zin, en wij ook.

Dit jaar blijkt een druk 6 :lol: 4 jaar op de Franse wegen. Brownie met de
6 :lol: 4 op pad en wij ook, we kwamen er ook nog in het wild tegen. Ze
kwam ons tegemoet, vol seinend met de 4 koplampen (geel natuurlijk).
Dat is best indrukwekkend en enthousiast zwaaien over en weer.
Een ander stond te koop en hebben we bekeken. Deze was als nieuw,
een 6 :lol: 4 uit 1979 met slechts 6.500 km (echt waar) op de teller.
Maar, geen cruise, geen automaat, geen schuifdak, geen injectie, wel
leer. De vraagprijs was "slechts" € 10.000,--; we hebben 'm maar laten
staan voor een andere liefhebber.

Hieronder nog wat foto's ter herinnering:

Afbeelding

Afbeelding

Met feestelijke vakantiegroet,
Paull en Paulla


Het is duidelijk: die Fransen zijn handiger met auto's dan met windmolens... :D
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Zomervakantie 2007

Berichtdoor Paull en Paulla » 05 sep 2007, 22:50

Koffiemolen schreef:
Het is duidelijk: die Fransen zijn handiger met auto's dan met windmolens... :D


Het zijn uitschuifbare wieken....... :wink:
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42


Keer terug naar 604

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten