604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Moderators: risky, Jeetje, jan-03, Harrie

Re: 10.000 km op lpg verder..

Berichtdoor risky » 01 aug 2012, 08:29

Lezen Jan,
Niet mijn 480`s maar die blauwe 850`s (je weet wel die vierkanten tanken)
Die bedford ga ik weer verkopen,is toch niet wat ik wil,is gewoon te groot om ff boodschapjes te doen enz.. past niet op een parkeervak
Ja de motor zit weer erin een 2,3 benzine van een vauxhall victor 125 pk ipv 75 pk orgineel.
Trekt als een beer :mrgreen:
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2885
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 10.000 km op lpg verder..

Berichtdoor jan-03 » 01 aug 2012, 08:36

ja ja ik raak in de war met al die type merken ...
Mooi dat de 604 stand houd!!! Rijd ook heerlijk.. Kan je ook bijna als camper gebruiken....
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: 10.000 km op lpg verder..

Berichtdoor risky » 27 aug 2012, 08:37

De 604 is verkocht..
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2885
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 10.000 km op lpg verder..

Berichtdoor risky » 11 jan 2020, 20:23

En de 604 is weer terug gekocht :)
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2885
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 10.000 km op lpg verder..

Berichtdoor Frank.04 » 12 jan 2020, 10:53

Is het heus? Dat heeft Brownie me nog niet verteld...

De 604 is ook in mijn bezit geweest, ik kocht haar van Brownie in 2015 in geëxporteerde status.

Ik reed haar naar vrienden in Frankrijk waar ze twee jaar heeft gestaan.

In 2017 weer opgehaald, dus vanuit het niets 1000 kilometer en daarna heringevoerd, APK-gekeurd en terugverkocht aan Brownie.

Die heeft er niet veel mee gereden en ik heb er afgelopen december weer een verse APK op gekunsteld.

Een heerlijke auto, maar inmiddels wel een jasje uitgedaan.

Aandachtspunten zijn/blijven: plaatwerk, uitlaat, draagarmen, remmen en elektrisch circuit.

En natuurlijk de GM bak, want die lekken altijd.

Veel plezier met de 604! (met 120 liter LPG-tank)
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1042
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: 10.000 km op lpg verder..

Berichtdoor risky » 12 jan 2020, 12:09

Frank, ik ken de auto, ik heb er rond de 40.000 km mee gereden. En heb het lpg gebeuren inlaten bouwen toen die tijd. Het plaatwerk is niet het grootste probleem. Dat is recht toe en recht aan. Maar de motor baart me meer zorgen op 5 cilinders.
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2885
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 10.000 km op lpg verder..

Berichtdoor Brownie » 13 jan 2020, 23:15

Is allemaal nog heel pril hoor. Auto staat nog hier. Het is de afgelopen 12 jaar bij deze auto bij mij steeds een gevecht tussen ratio en emotie. Ene kant een top kleur en uitvoering en unieke tenaamstellingsdatum voor mij. Maar elke keer als ik hem koop kom ik erachter dat ik de auto, ook niet met hulp van anderen, in een acceptabele rijdbare staat kan krijgen. Hij is er nu, zeker qua carroserie, slechter aan toe dan ooit. Hoop daarom dat hij nu eens goed onder handen wordt genomen en dat ik hem over een aantal jaren weer in mijn garage mag verwelkomen.
403 Break Diesel 1960
204 Cabiolet 1968
104 GL6 Benetton 1978
604 TI Automatique 1978
505 V6 Automatique 1986
505 V6 Automatique 1987
505 GTI Fam Dangel 1989
505 SW8 Automatique 1991
206 XS 1.6 SW Automatique 2005
Avatar gebruiker
Brownie
 
Berichten: 3397
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Re: 10.000 km op lpg verder..

Berichtdoor risky » 20 jan 2020, 23:22

Foto uit de oude doos, ik dacht 2012/2013
Met wolfrace velgen lol.

Afbeelding
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2885
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 10.000 km op lpg verder..

Berichtdoor Frank.04 » 21 jan 2020, 09:02

De motor van deze 604 is echt super, zeldzaam fijn!
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1042
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: 10.000 km op lpg verder..

Berichtdoor jacqabe » 21 jan 2020, 23:48

risky schreef:Foto uit de oude doos, ik dacht 2012/2013
Met wolfrace velgen lol.

Heb je die velgen nog?
Peugeot 403B 1963 en 403B8 (pickup).
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1317
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: 10.000 km op lpg verder..

Berichtdoor risky » 22 jan 2020, 00:04

jacqabe schreef:
risky schreef:Foto uit de oude doos, ik dacht 2012/2013
Met wolfrace velgen lol.

Heb je die velgen nog?



Nee, die heb ik verkocht in 2014
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2885
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 10.000 km op lpg verder..

Berichtdoor jacqabe » 22 jan 2020, 08:48

risky schreef:Nee, die heb ik verkocht in 2014

Helaas, ik zoek nog zo’n setje. Dus mocht je wat tegenkomen...
Peugeot 403B 1963 en 403B8 (pickup).
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1317
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: 10.000 km op lpg verder..

Berichtdoor risky » 22 jan 2020, 21:27

Frank.04 schreef:De motor van deze 604 is echt super, zeldzaam fijn!


toen ik hem net had heb ik er vele dingen aan gedaan.
Toen liep hij perfect.
Op dit moment loopt hij als een natte krant. Maar mijn handen jeuken. Ik ga eerst maar weer eens kleppen stellen en de bougiekabels vervangen wat inlaat rubbers vervangen. Lpg afstellen de stuurbekrachtiging leidingen vervangen en de leidingen van de automaat koeler. En de electric fan word weer vervangen door een zelfdenkende vaste fan. Dus nog zat te doen :mrgreen:
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2885
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor Frank.04 » 22 jan 2020, 23:06

Ha-ha, mee eens.

De motor is perfect, maar loopt niet perfect.

Pakt slecht op op LPG en blaast uit het spruitstuk.

Ik geloof niet dat kleppen stellen veel gaat verbeteren, maar kwaad kan het niet.

Aandachtspunt is de keerring van de GM-bak, de olielekkage is altijd naar.

Blijft een leuke auto.
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1042
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 22 jan 2020, 23:16

Frank.04 schreef:Ha-ha, mee eens.

De motor is perfect, maar loopt niet perfect.

Pakt slecht op op LPG en blaast uit het spruitstuk.

Ik geloof niet dat kleppen stellen veel gaat verbeteren, maar kwaad kan het niet.

Aandachtspunt is de keerring van de GM-bak, de olielekkage is altijd naar.

Blijft een leuke auto.


Zeker met de aankomende apk regeling dat word echt feest met aanzien vloeistof lekkages :roll:

Weet je zeker dat deze een gm bak heeft en niet een zf?

Ik vond ook dit stukje over de 604 qua bak.


Eerste turbodiesel in Europa
In 1977 verscheen de 604 TI met dezelfde motor, maar dan met Bosch K-Jetronic inspuitsysteem in plaats van een carburateur. Dit leverde 144 pk op en de vijfbak deed zijn intrede. De GM-automaat werd ingeruild voor een exemplaar van het Duitse ZF. In 1979 was de 604 de eerste personenauto in Europa met een turbodieselmotor. Mercedes-Benz had sinds 1976 weliswaar de 300 SD, maar die auto leverde men alleen in Noord-Amerika. De 604 D-Turbo beschikte over een 2.304 cc grote en 80 pk sterke turbodiesel. Later is er in de vorm van de 604 GTD Turbo bovendien een 2.498 cc turbodiesel met 95 pk gekomen. Speciaal voor de Franse overheid is er een viercilinder 2,0 liter met 96 pk leverbaar geweest. Als sportieve topuitvoering verscheen in 1984 de 604 GTI met de 155 pk sterke 2.849 cc PRV-V6. Het onderstel van de 604 was voor zijn tijd voorzien van een moderne, zowel voor als achter onafhankelijke wielophanging, stuurbekrachtiging en vier schijfremmen
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2885
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor Frank.04 » 23 jan 2020, 10:15

Ja, daar ben ik van ovewrtuigd, aangezien ZF-bakken niet lekken...

Het klopt bovendien met het bouwjaar van 1977 en het schakelgedrag is iets ook iets anders.

Grappig trouwens dat men spreekt over de moderne wielophanging met schijven, die de 504 dus al in 1968 had; de 604 heeft alleen een uitgebreider subframe met dempingsgewichten.
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1042
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Vorige

Keer terug naar 604

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast