604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Moderators: risky, Jeetje, jan-03, Harrie

Re: 10.000 km op lpg verder..

Berichtdoor risky » 01 aug 2012, 08:29

Lezen Jan,
Niet mijn 480`s maar die blauwe 850`s (je weet wel die vierkanten tanken)
Die bedford ga ik weer verkopen,is toch niet wat ik wil,is gewoon te groot om ff boodschapjes te doen enz.. past niet op een parkeervak
Ja de motor zit weer erin een 2,3 benzine van een vauxhall victor 125 pk ipv 75 pk orgineel.
Trekt als een beer :mrgreen:
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2986
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 10.000 km op lpg verder..

Berichtdoor jan-03 » 01 aug 2012, 08:36

ja ja ik raak in de war met al die type merken ...
Mooi dat de 604 stand houd!!! Rijd ook heerlijk.. Kan je ook bijna als camper gebruiken....
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: 10.000 km op lpg verder..

Berichtdoor risky » 27 aug 2012, 08:37

De 604 is verkocht..
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2986
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 10.000 km op lpg verder..

Berichtdoor risky » 11 jan 2020, 20:23

En de 604 is weer terug gekocht :)
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2986
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 10.000 km op lpg verder..

Berichtdoor Frank.04 » 12 jan 2020, 10:53

Is het heus? Dat heeft Brownie me nog niet verteld...

De 604 is ook in mijn bezit geweest, ik kocht haar van Brownie in 2015 in geëxporteerde status.

Ik reed haar naar vrienden in Frankrijk waar ze twee jaar heeft gestaan.

In 2017 weer opgehaald, dus vanuit het niets 1000 kilometer en daarna heringevoerd, APK-gekeurd en terugverkocht aan Brownie.

Die heeft er niet veel mee gereden en ik heb er afgelopen december weer een verse APK op gekunsteld.

Een heerlijke auto, maar inmiddels wel een jasje uitgedaan.

Aandachtspunten zijn/blijven: plaatwerk, uitlaat, draagarmen, remmen en elektrisch circuit.

En natuurlijk de GM bak, want die lekken altijd.

Veel plezier met de 604! (met 120 liter LPG-tank)
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1093
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: 10.000 km op lpg verder..

Berichtdoor risky » 12 jan 2020, 12:09

Frank, ik ken de auto, ik heb er rond de 40.000 km mee gereden. En heb het lpg gebeuren inlaten bouwen toen die tijd. Het plaatwerk is niet het grootste probleem. Dat is recht toe en recht aan. Maar de motor baart me meer zorgen op 5 cilinders.
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2986
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 10.000 km op lpg verder..

Berichtdoor Brownie » 13 jan 2020, 23:15

Is allemaal nog heel pril hoor. Auto staat nog hier. Het is de afgelopen 12 jaar bij deze auto bij mij steeds een gevecht tussen ratio en emotie. Ene kant een top kleur en uitvoering en unieke tenaamstellingsdatum voor mij. Maar elke keer als ik hem koop kom ik erachter dat ik de auto, ook niet met hulp van anderen, in een acceptabele rijdbare staat kan krijgen. Hij is er nu, zeker qua carroserie, slechter aan toe dan ooit. Hoop daarom dat hij nu eens goed onder handen wordt genomen en dat ik hem over een aantal jaren weer in mijn garage mag verwelkomen.
403 Break Diesel 1960
204 Cabriolet 1968
104 GL6 Benetton 1978
604 GTI Automatique 1985
505 V6 Automatique (X3)
505 GTI Familiale RHD 1987
505 SW8 Automatique 1991
306 Cabriolet 2.0 Automatique 1999
206 XS 1.6 SW Automatique 2005
Avatar gebruiker
Brownie
 
Berichten: 3473
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Re: 10.000 km op lpg verder..

Berichtdoor risky » 20 jan 2020, 23:22

Foto uit de oude doos, ik dacht 2012/2013
Met wolfrace velgen lol.

Afbeelding
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2986
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 10.000 km op lpg verder..

Berichtdoor Frank.04 » 21 jan 2020, 09:02

De motor van deze 604 is echt super, zeldzaam fijn!
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1093
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: 10.000 km op lpg verder..

Berichtdoor jacqabe » 21 jan 2020, 23:48

risky schreef:Foto uit de oude doos, ik dacht 2012/2013
Met wolfrace velgen lol.

Heb je die velgen nog?
Peugeot 403B 1963 en 403B8 (pickup).
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: 10.000 km op lpg verder..

Berichtdoor risky » 22 jan 2020, 00:04

jacqabe schreef:
risky schreef:Foto uit de oude doos, ik dacht 2012/2013
Met wolfrace velgen lol.

Heb je die velgen nog?



Nee, die heb ik verkocht in 2014
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2986
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 10.000 km op lpg verder..

Berichtdoor jacqabe » 22 jan 2020, 08:48

risky schreef:Nee, die heb ik verkocht in 2014

Helaas, ik zoek nog zo’n setje. Dus mocht je wat tegenkomen...
Peugeot 403B 1963 en 403B8 (pickup).
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: 10.000 km op lpg verder..

Berichtdoor risky » 22 jan 2020, 21:27

Frank.04 schreef:De motor van deze 604 is echt super, zeldzaam fijn!


toen ik hem net had heb ik er vele dingen aan gedaan.
Toen liep hij perfect.
Op dit moment loopt hij als een natte krant. Maar mijn handen jeuken. Ik ga eerst maar weer eens kleppen stellen en de bougiekabels vervangen wat inlaat rubbers vervangen. Lpg afstellen de stuurbekrachtiging leidingen vervangen en de leidingen van de automaat koeler. En de electric fan word weer vervangen door een zelfdenkende vaste fan. Dus nog zat te doen :mrgreen:
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2986
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor Frank.04 » 22 jan 2020, 23:06

Ha-ha, mee eens.

De motor is perfect, maar loopt niet perfect.

Pakt slecht op op LPG en blaast uit het spruitstuk.

Ik geloof niet dat kleppen stellen veel gaat verbeteren, maar kwaad kan het niet.

Aandachtspunt is de keerring van de GM-bak, de olielekkage is altijd naar.

Blijft een leuke auto.
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1093
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 22 jan 2020, 23:16

Frank.04 schreef:Ha-ha, mee eens.

De motor is perfect, maar loopt niet perfect.

Pakt slecht op op LPG en blaast uit het spruitstuk.

Ik geloof niet dat kleppen stellen veel gaat verbeteren, maar kwaad kan het niet.

Aandachtspunt is de keerring van de GM-bak, de olielekkage is altijd naar.

Blijft een leuke auto.


Zeker met de aankomende apk regeling dat word echt feest met aanzien vloeistof lekkages :roll:

Weet je zeker dat deze een gm bak heeft en niet een zf?

Ik vond ook dit stukje over de 604 qua bak.


Eerste turbodiesel in Europa
In 1977 verscheen de 604 TI met dezelfde motor, maar dan met Bosch K-Jetronic inspuitsysteem in plaats van een carburateur. Dit leverde 144 pk op en de vijfbak deed zijn intrede. De GM-automaat werd ingeruild voor een exemplaar van het Duitse ZF. In 1979 was de 604 de eerste personenauto in Europa met een turbodieselmotor. Mercedes-Benz had sinds 1976 weliswaar de 300 SD, maar die auto leverde men alleen in Noord-Amerika. De 604 D-Turbo beschikte over een 2.304 cc grote en 80 pk sterke turbodiesel. Later is er in de vorm van de 604 GTD Turbo bovendien een 2.498 cc turbodiesel met 95 pk gekomen. Speciaal voor de Franse overheid is er een viercilinder 2,0 liter met 96 pk leverbaar geweest. Als sportieve topuitvoering verscheen in 1984 de 604 GTI met de 155 pk sterke 2.849 cc PRV-V6. Het onderstel van de 604 was voor zijn tijd voorzien van een moderne, zowel voor als achter onafhankelijke wielophanging, stuurbekrachtiging en vier schijfremmen
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2986
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor Frank.04 » 23 jan 2020, 10:15

Ja, daar ben ik van overtuigd, aangezien ZF-bakken niet lekken...

Het klopt bovendien met het bouwjaar van 1977 en het schakelgedrag is iets ook iets anders.

Grappig trouwens dat men spreekt over de moderne wielophanging met schijven, die de 504 dus al in 1968 had; de 604 heeft alleen een uitgebreider subframe met dempingsgewichten.
Laatst bijgewerkt door Frank.04 op 25 jan 2020, 19:42, in totaal 1 keer bewerkt.
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1093
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 25 jan 2020, 16:38

De 604 is in de kop van noordholland mijn vrouw heeft hem vandaag teruggereden zo'n 235.km. Ze was niet geheel blij want de kachel werkte niet haha, ze kwam er als een ijsklontje uit.
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2986
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 26 jan 2020, 15:58

Vandaag lekker aan het pielen geweest aan de 604.
De kachel word weer warm wel een tijdelijke oplossing want het klepje en de het bedieningspaneel lekt vaccum.
Dat word weer onderdelen zoeken....De auto is echt ziek gemaakt en zal zweet en tranen kosten om hem weer boven Jan te krijgen. Hij heeft koel problemen en vrees voor zijn koppakkingen. Maar goed ik ga eerst zijn koelsysteem weer origineel maken met een grote originele visco fan. En een nieuwe waterpomp met thermostaat Ook wilde hij vaak niet aanslaan dat is opgelost. Iemand had ergens een draad gebruikt van de afsluiter van de benzinepomp dus kreeg met starten lpg en benzine door elkaar. Ik wilde eerst beginnen met het plaatwerk, maar heb besloten dat ik deze even laat voor wat het is. En eerst zijn techniek op orde maak ik heb net nog een ritje gemaakt. En de 604 loopt weer op 6 cilinders 1 van de injectors lag er half uit, dat viel dan weer mee. Morgen gooi ik er eerst 4 nieuwe banden onder die er nu onder zitten laten scheuren tot op het kanvas zien dat heb ik maar niet tegen mijn vrouw verteld die gisteren met de 604 235 km mee naar huis is gereden. Word vervolgd :mrgreen:
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2986
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 28 jan 2020, 19:46

Zo... Ik ben er vandaag zelf ff mee weggeweest zo'n 160km. Dat was voorlopig de laatste keer haha. Continu een gierende vsnaar een ruitenwisser die als dikke stront gaat. Op elke hoek afslaan en zwaar lang starten voordat hij weer blijk van leven gaf vervolgens tracteerde hij mij op een kokende motor in de file. Bij elke hobbel dook hij een willekeurige kant op (niet fijn met 120)

Het zal met het weer te maken hebben gehad haha.
Zaterdag met ophalen sloeg hij gelukkig niet af maar dat was ook enkel a2 op tot aan Amsterdam.

Dan was het wel een feestje geweest met mij vrouw achter het stuur. :shock:

Maar ik was er vlot klaar mee . En heb besteld:een nieuwe set voorschokbrekers een nieuwe set achterschokbrekers een 100 Amp wisselstroom dynamo van een 760 met dubbele poeli een set nieuwe injector rubbers. En een nieuwe warmloop klep. Ik laat toch echt niet op mijn kop zitten door zo'n 604. :mrgreen: Foto's volgen :D
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2986
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor Pininfarina504 » 28 jan 2020, 22:52

Heb ik die ooit eens meegebracht, een jaar of 17-18 geleden, dacht het wel toch. Uit de buurt van Genéve van een journalist, die daar aan het meer woonde.
205 1.4,1995,Roland Garros
205 1.4,98(2*)
205 1.4,97(1*)
1*Peus 504GL aut, rouge amarante 77
Peus 504Ti,78,gris fumée
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nieuwstaat.
Peus 404,aut,71,blue
Pininfarina504
 
Berichten: 2527
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 29 jan 2020, 20:01

Ja dat klopt Wim, dat is deze 604.
Dan houd hij het alweer een tijdje vol in Nederland.
Hij is in 2004 ingevoerd in Nederland.

Ik heb inmiddels 6 injector rubbers vervangen en de 2,7 snort weer als een soepele poes. Ik had met remmenreiniger de boel getest en 3 van de 6 injectors lekte vacuüm. Ik verdenk de bak ook zijn aandeel heeft in het toerental naar beneden trekken.
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2986
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor Frank.04 » 29 jan 2020, 21:46

Ergo: met de motor is niets mis!

Waarschijnlijk jankt de V-snaar omdat deze het vermogen voor dynamo, waterpomp en en visco-fan niet kan overbrengen; dit komt omdat de bevestigingspunten van de waterpomp zijn afgebroken en deze derhalve een beetje hangt te dansen tussen de V van de cilinders, op zijn plaats gehouden door de waterslangen.

Allemaal op te lossen natuurlijk, maar ingewikkeld door onder meer de airco-radiateur; de low-budget fix was een separate elektrische koelfan.

Fijn dat jij de oude dame weer wat TLC geeft!
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1093
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 30 jan 2020, 19:29

Frank.04 schreef:dit komt omdat de bevestigingspunten van de waterpomp zijn afgebroken en deze derhalve een beetje hangt te dansen tussen de V van de cilinders, op zijn plaats gehouden door de waterslangen.


Oh, nou dat is...... :shock:
Als het maar niet de ophangpunten zijn waar hij op het blok zit geschroefd. Een waterpomp is vervangbaar maar de ophangpunten van het blok niet. Ik heb me er nog niet in verdiept Maar Ik snap niet wat de airco met een waterpomp fix te maken heeft te maken. Ik kan de link niet leggen.

Maar vandaag zijn de schokbrekers vervangen voor en achter.

De linker achterremtang zat muurvast en lekte remvloeistof. Ik vond de 604 al zo traag uit de startblokken.... Maar met een achterwiel dat niet wil draaien is dat wel logisch.

Ik durf eigenlijk niet meer een kant op te kijken haha welke kant ik heb ook opkijk vind en zie ik wat.

Voorlopig is deze dame een wrak van de weg en moet ik kieskeurig maar ontlopen. Het zinnetje die zien we nooit meer terug wil ik niet horen :mrgreen:
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2986
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor Frank.04 » 30 jan 2020, 22:18

Omdat jouw auto airco heeft zit er een extra radiateur gemonteerd.

Bij de waterpomp komen betekent beide radiateurs demonteren en dus ook de airco opnieuw afvullen.

Zo rol je van het een in het ander.
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1093
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 30 jan 2020, 23:18

Frank.04 schreef:Omdat jouw auto airco heeft zit er een extra radiateur gemonteerd.

Bij de waterpomp komen betekent beide radiateurs demonteren en dus ook de airco opnieuw afvullen.

Zo rol je van het een in het ander.


Oh oké, de airco heb ik nu leeggehaald en de radiateur heb ik eruit.
Dat is het gemak van een werkplaats en uitrusting :wink:
Legen en vullen doe ik zelf.
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2986
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

VorigeVolgende

Keer terug naar 604

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten