Trois-cent-huit

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Trois-cent-huit deel II

Berichtdoor 307204XSI » 04 feb 2008, 22:21

Inmiddels staat de teller op 3155km dus de hoogste tijd voor een kleine update in de 308 story.
De grote sprong in kilometerstand is te verklaren in het feit dat de 308 en zijn eigenaren de afgelopen week hebben verbracht in het altijd pittoreske Zwitserland.

Een lange reis is altijd een goede graadmeter in het dagelijkse gebruik van een automobiel.
Met name het comfort en de plezierige hoge kruissnelheden springen in het oog. Maar ook het aanboord hebben van een aantal plezier verhogende opties komen daarmee aan het licht.

Cruise-control

Natuurlijk is een CC geen heel erg opzienbarende voorziening meer tegenwoordig, maar werking en gebruiksgemak lopen nog weleens uit een. Zo is er ook een verschil op te merken met de cruiscontrol in de 308 en eerdere generaties (307 806). Met name het oppikken van snelheden in de memory stand gebeurt vloeiender en de ergonomische bediening achter het stuur zijn zonder meer verbeterd.
Ook het feit dat je met dezelfde bedieningssateliet de snelheidsbegrenzer kunt bedienen is nieuw.
Al na korte tijd raak je vertrouwd met de keuze mogelijkheden en kun je gemakkelijk deze voorziening op de tast ('blind') bedienen.

Regensensor

Op mijn 307 is de regensensor een bron van ergernis geweest. Deze is in de 6 jaar dat ik de auto in mijn bezit heb gehad in totaal 3 keer vervangen. Het echte euvel; het op hol slaan op onverwachte momenten is daarbij nooit verholpen. Dit resulteerde in ruitenwissers die bij 3 spetjes op de hoogste snelheid voor je snuffertje heen en weer begonnen te jakkeren, zelfs bij een zeer gering tempo. Daarnaast ook te lang doorging in interval terwijl de ruit al droog was waardoor er ongewenste strepen konden ontstaan.
Even afkloppen maar tot op heden heb ik geen onvolkomenheden in de werking van de regensensor kunnen ontdekken. Zodra deze zich wel voor gaan doen kom ik hier op terug. Het wisgedrag is mooi geleidelijk en geruisloos. Bovendien geen onnodige wisbewegingen bij een droge ruit.

Aanrader

De 308 is voorzien van verschillende af-fabriek radio's in mijn geval de RT4, waarbij de mogelijkheid bestaat een I-pod aan te sluiten.
Voor vertrek heb ik de dealer de kabels uit laten zoeken die nodig zijn om de I-pod te bedienen. Dit had nog wel wat voeten in aarde maar uiteindelijk is het goed gekomen.
Het resultaat mag er absoluut zijn; tot 4GB muziek (afhankelijk van de Ipod zelfs meet tot wel 8 of 16GB!) over je boxen en radio, van geweldige klank en met veel mogelijkheden.

Slot

Is er dan nog helemaal niks negatiefs te melden over de 308??? Ohja wel hoor! De middenarmsteun is een miskleun van de buitencategorie.
De 307 had 2 prachtige middenarmsteunen aan de stoel gemonteerd, opklapbaar en in sommige gevallen zoals bij de XSI in leer uitgevoerd.
Exact de goede hoogte en bevestigingshoek.
Dan de 308; deze heeft een klein 20 X 20 cm plateau tussen de voorstoelen die tevens dient als deksel van een opbergvakje.
In totaliteit is dit deel nog een maximale 4 a 5 cm naar voren te schuiven maar daar houdt het mee op. Aangezien deze niet meer aan de stoel gekoppeld zit houdt je effectief maar enkele centimeters over om je arm (en dan allen een stukje elleboog) op te laten rusten.
Daar houdt de droevigheid niet mee op want ook de hoogt klopt van geen kanten waardoor de bestuurder altijd een beetje scheeft zit om op de armsteun te rusten.
Absoluut een gemiste kans, vermoedelijk bedacht door een stagiair op de peugeot ontwerp afdeling. De teleurstelling is er niet minder om.

Binnenkort meer ervaringen en belevenissen met de 308!

gr,
AJ

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door 307204XSI op 30 nov 2008, 00:35, in totaal 1 keer bewerkt.
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Re: Trois-cent-huit deel II

Berichtdoor MarcelB » 04 feb 2008, 23:57

307204XSI schreef:Is er dan nog helemaal niks negatiefs te melden over de 308??? Ohja wel hoor! De middenarmsteun is een miskleun van de buitencategorie.
De 307 had 2 prachtige middenarmsteunen aan de stoel gemonteerd, opklapbaar en in sommige gevallen zoals bij de XSI in leer uitgevoerd.
Exact de goede hoogte en bevestigingshoek.
Dan de 308; deze heeft een klein 20 X 20 cm plateau tussen de voorstoelen die tevens dient als deksel van een opbergvakje.
In totaliteit is dit deel nog een maximale 4 a 5 cm naar voren te schuiven maar daar houdt het mee op. Aangezien deze niet meer aan de stoel gekoppeld zit houdt je effectief maar enkele centimeters over om je arm (en dan allen een stukje elleboog) op te laten rusten.
Daar houdt de droevigheid niet mee op want ook de hoogt klopt van geen kanten waardoor de bestuurder altijd een beetje scheeft zit om op de armsteun te rusten.
Absoluut een gemiste kans, vermoedelijk bedacht door een stagiair op de peugeot ontwerp afdeling. De teleurstelling is er niet minder om.

Binnenkort meer ervaringen en belevenissen met de 308!

gr,
AJ


Dat is juist een zwak punt bij de 307. De armsteunen breken om de haverklap af. Peugeot heeft er blijkbaar van geleerd en in de 308 op een andere manier gemonteerd. Maar ook dit is dus blijkbaar niet ideaal. Ik heb overigens nog geen klachten hierover gezien of gehoord.

gr. Marcel
Afbeelding

De Modelauto eXpert

Peugeot 508 SW Executive 1.6THP 2011
+ Peugeot 308 5-deurs Blue Lease Premium 1.6 BlueHDi 2014 (Lesauto)
Avatar gebruiker
MarcelB
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 03 mei 2004, 22:04
Woonplaats: Amersfoort

Re: Trois-cent-huit deel II

Berichtdoor Harrie » 05 feb 2008, 00:25

307204XSI schreef:Is er dan nog helemaal niks negatiefs te melden over de 308??? Ohja wel hoor! De middenarmsteun is een miskleun van de buitencategorie.
Dat was ook het eerste wat ik opmerkte toen ik in een nieuwe 308 ging zitten,
ik was er snel weer uit, want dit onding had ik al eerder ervaren in 407.
Nee, neem dan de superbe armsteunen, opklapbaar, aan de voorstoelen van de 406, en je weet als fabrikant hoe het moet!
Ter compensatie voor de linkerarm heb ik een sloop-armsteun gesloopt en met een steun en wat naai- en knipwerk op de armsteun aan het portier gemonteerd, waardoor ik links op exact dezelfde hoogte ook een zachte armsteun heb ( in plaats van dat harde portierpaneelmateriaal :evil: )
Binnenkort zal ik een fotootje maken. Steun voorzichtig! :D
Oh ja, regensensor 406 werkt prima, ziet alleen geen mist en zachte regenval of stuifdruppels van tegemoetkomende vrachtwagens. Een EXTRA handgeschakelde interval was voor mij welkom geweest, vooral in de mist.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Koffiemolen » 05 feb 2008, 12:33

Wat de scheefstand door de lage positie van die middenarmsteun betreft: ach, dat onderstreept het Golf-rijders gevoel. Het is natuurlijk van commercieel belang om de Golfrijder zich in de 308 thuis te laten voelen. En hebben jullie ooit een Golfrijder recht(op) achter het stuur zien zitten? Ik nog nooit, jamais!

Laten we in memoriam de armsteunen van de 405 genakshalve niet uit het oog verliezen! Mijn 405 srdt uit 1991 met volleder interieur en amrsteunen all over the place had een middenarmsteun voor waar je op kon zitten als je wilde (en dan ook lekker zat), en daar ook tegen kon. als je hem opklapte had je een barriere waar je je kinderen veilig achter kon houden. Het was net een derde bankje op de voorste rij!
Ik denk dat er zeker een halve koe in dat ding verwerkt zat. Hij was breed en lang, dus je had er beiden wat aan, in elke positie.

Maar ja, de 405 wordt niet meer gemaakt. Vroeger was alles mooier... :cry:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Bart-Peugeot » 05 feb 2008, 14:36

Hallo AJ,

Leuk je ervaringen met de 308 hier te lezen.

Misschien is het ook leuk deze met andere 308 rijders te delen. Dat kan op: http://www.peugeot308club.pcnl.eu

Dan zie ik je daar wel. ;-)
Laatst bijgewerkt door Bart-Peugeot op 18 dec 2013, 12:06, in totaal 1 keer bewerkt.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Re: Trois-cent-huit deel II

Berichtdoor chr. » 05 feb 2008, 20:39

[quote="307204XSI"]

bedacht door een stagiair op de peugeot ontwerp afdeling.

zit er maar één ding op;

dr uit met die stagiaire :wink:
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor Koffiemolen » 05 feb 2008, 22:15

Die stagiair is er intussen inderdaad uit, inmiddels ingenieur en werkt nu een stukje verder over de grens bij een Duitse atofabrikant. Gelukkig heeft hij een leerzame periode bij de Franse autofabrkant gehad..

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Even iets anders

Berichtdoor 307204XSI » 15 feb 2008, 11:54

Je kunt het niet mee bestellen; het staat niet op de optielijst. Het is ook niet tastbaar. De Duitsers hebben er een apart woord voor: "Wintertauglichkeit".

Met andere woorden, hoe goed is een auto geschikt in winterse omstandigheden?? En dan bedoel ik het hele pakket, wegligging en het vertrouwen dat de auto geeft in gladde omstandigheden (sneeuw,ijzel), maar ook hoe snel zijn de ruiten ontdooit, is de verwarming goed genoeg om het lekker warm te krijgen binnen 4 a 5 minuten.
Vriezen deuren en rubbers niet snel vast? En hoe zit het met vervuiling van zij en achter ruiten op smerige en gepekelde wegen??

We hebben dit alles begin februari aan een praktijktestje kunnen onderwerpen toen we met de 308 in een Wintersportgebied vertoefden.
Eigenlijk waren alle bovengenoemde aspekten meer dan voldoende.
Terdege besef ik mij dat auto's tegenwoordig niet voor niets op de poolcirkel getest worden in nogal barre omstandigheden. Daarbij moeten auto's in het Franse thuisland ook zeker bestand zijn om dat het daar in de winter ook behoorlijk kan spoken.

Toch kan ik mij niet aan de indruk ontrekken dat met name het vervuilen van ramen en spiegels op de 308 echt significant (om maar eens een term uit de schoonmaak reclame te gebruiken... :mrgreen: :mrgreen: ) minder was dan op de 307.

Misschien dat er sommigen zijn die zeggen waar hebben we het nu helemaal over, maar ik vindt het wel grappig om dit soort vergelijkingen te trekken, echt zelf uit te zoeken. Auto verkopers kunnen over het algemeen lekker lullen, maar over dit soort dingen zul je ze A. nooit horen en de informatie die je krijgt moet je B. maar klakkeloos voor waarheid aannemen.

Tot zover dit tussentijdse stukje over de 308.

Afbeelding
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor pEus » 15 feb 2008, 12:33

Ook ik ben van mening dat er met de kwaliteit van de 308 niks mis is. De 307 had echter wel wat kinderziektes maar over de 308 hoor ik eigenlijk nagenoeg helemaal niets :-)
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

KM 5855

Berichtdoor 307204XSI » 16 maart 2008, 17:27

Bij kilometerstand 5855 lijkt het mij een goed moment of weer eens een paar regels te besteden aan het 308 verhaal.
Allereerst hebben een dag of 8 geleden de winterbanden plaats moeten maken voor de gewone Michelin Premacy's die op de lichtmetalen velgen gemonteerd zitten.

Het lijkt mij niet meer dat we nu nog een siberische jacht-sneeuwbui voor ons kiezen gaan krijgen. De afgelopen drie weken hebben we in het midden van het land alleen nog maar middagtempereraturen kunnen noteren met dubbele cijfers, en je wintersetje wordt daar ook niet beter van in dit soort condities.

Dit zorgt er ook voor dat je nu pas echt kunt zeggen hoe geruisloos de auto werkelijk is want winterbanden produceren toch iets meer geluid door de grovere lamellen. Een zeer rustige binnenambiance dus aan boord van de "huit"

Afbeelding

De afgelopen dagen was ik in het Sauerland, hier kom je de 308 nog niet heel erg veel tegen dus dit zorgde nog wel voor een klein beetje bekijks af en toe.
Ook erg leuk om een aantal zeer positieve reacties te krijgen van doorgaans toch zeer kritische en nogal patriotistisch ingestelde lokale automobilisten.

Het meest oprechte compliment was afkomstig van een oom van mij, VAG-dealer in ruste, die toe moest geven dat de grootste dreiging voor de Duitse automobiel industrie reeds een aantal jaren niet meer uit Japan of andere aziatische landen afkomstig is maar uit La France.

Geweldig komt de "08" tot zijn recht op de heerlijk kronkelende binnenwegen in dit mooie landschap.
Ook een aantal plaatjes geschoten op plekken waar de de Bleu Tauranga zeker niet misstaat.

Afbeelding


Het dashboard is voorzien van een gemiddeld verbruikmeter welke het verbruik tot nu toe door rekent. Het gemiddelde geeft een waarde aan van 8.2Ltr/100km. Hierbij is er dus sprake van veel woonwerk verkeer kilometers allemaal binnenwegen en een aantal langere afstanden met de nodige belading en beduidend hogere snelheden over het Duitse Autobahn lint.
Cijfers die mij redelijk positief stemmen, zeker als je de inrijperiode in ogenschouw neemt en de sportieve prestaties die van de 1.6-16V gevraagd worden.

Afbeelding

De enige min-dissonant die sinds een weekje optreedt is dat de auto redelijk warm wordt van binnen en de de gevoelstemperatuur in het interieur niet helemaal overeenkomt met wat de thermostaat van de climate control aangeeft. Reden te meer om de sensoren binnenkort een keertje te laten testen.
Voor het overige slaat de balans nog helemaal door in positieve richting.
Wordt wederom over enige tijd vervolgd.

gr,
AJ
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor 504ronnie » 16 maart 2008, 22:22

Wat een prachtige velgen, staan heel goed onder een blauwe 308.

Over de climat toestand, die is eigenlijk altijd punt van discussie bij Peugeot.
Ben zeer benieuwd wat er uit de test komt.

Mooi verhaal en houd ons op de hoogte
205 CTi 1.6 105 PK 29-04-1986 nr 993
Groeten
Ron
504ronnie
 
Berichten: 990
Geregistreerd: 25 maart 2006, 15:36

Berichtdoor 307204XSI » 16 maart 2008, 22:38

Hey Ron,

De climate control in de 307 werkte perfect, eveneens in de 206 Gentry nooit reden tot klagen. Verbazingwekkend dat ik zat te puffen en te zweten afgelopen dagen en dat de thermostaat op 17graden graden ook geen soelaas bood, erg vreemd allemaal.

Ga volgende week wel een keertje koffie drinken bij de garage....
Die velgen kickte ik ook wel op moet ik zeggen; vond deze 10 spaaks mooier dan de standaard 5 spaaks.
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor ZEN » 24 apr 2008, 08:30

Edzo schreef:Als ik moest kiezen tussen een 406 en een 605 qua rijden, wist ik het ook wel: de 605 :!:



Laat ik die bewuste 605 nu een paar weken geleden hebben gekocht, zie deze zelfde rubriek! :-)


Leuk initiatief om ervaringen met de 308 hier met ons te delen. Excuus dat ik het niet eerder zag.

Op die armsteun moet ik even terugkomen. Ik heb zelf kort na het uitkomen van de 308 een rijtest met de 308 Premiere gemaakt, verslag op het Autoweek forum geplaatst (ik zal hem vanavond ook hier neerzetten). Die armsteun, zo bemerkte ik, is ook in hoogte verstelbaar. Als 100% anti-Golf vond ik dat een goed plan! Op deze foto's kan je goed zien wat ik bedoel:
Afbeelding
Afbeelding

Link naar al mijn 308-foto's:

http://smg.photobucket.com/albums/v105/p504coupe/Peugeot%20308%20Premiere/?start=all
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor 307204XSI » 24 apr 2008, 18:54

Uiteraard is dat bij mij wel bekend, maar je veranderd de hellingshoek kompleet, als er iets is dat niet plezierig is dan is het dat wel. (ik spreek nu even voor mij zelf). Bovendien uit ervaring al ondervonden dat dit ook consequenties heeft met lange trips, langste tot nu toe was 1250km.

De zitpositie en houding die je gaat aannemen is onnatuurlijk en ergonomisch absoluut niet verantwoord. Heb ik inmiddels pijnlijk ondervonden.

Overigens komt het volgende deel medio mei als we verslag kunnen doen van een tripje Zwitserland en Frankrijk.

AJ
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Dertienduizend, vier-honderdvijftig!!

Berichtdoor 307204XSI » 20 jun 2008, 20:34

20 Januari - 20 Juni, in deze 5 maanden heeft de 308 inmiddels 13.450 prettige kilometers asfalt onder de banden door gekregen. Voorwaar niet slecht. Vooral ook omdat een groot deel van deze kilometers in aangename oorden en onder ontspannen vakantie-omstandigheden zijn afgelegd.
Daarbij zorgt dit altijd voor leuke plaatjes zoals de 308 voor een inmense berg openhaardhout in het Zwitserse Engelberg en een zonnig plaatje in een steengroeve in de buurt van Appenzell.

De zomer verblijft onze 308 gewoon in Nedrlandse contreien, maar begin September gaat de snuit van onze Berline XT toch weer richting France zo als de kaarten nu liggen.

Voor een review bijna saai, maar er is nog steeds geen enkel gebrek of euvel waarvoor de 308 terug zou moeten naar de dealer. Reden om af en toe op zaterdag maar eens aan te waaien voor een kopje koffie anders ga je mekaar zo missen na een aantal maanden...... :mrgreen: :mrgreen:

Over de middenarm steun heb ik in een voorgaand bericht al mijn beklag gedaan, echter in bergachtige streken waar je meer dan in het vlakke Nederland je handrem gebruikt stuitte ik op een ander onplezierig bijverschijnsel. Bij het aantrekken van de handrem (hellingproef) tikt de handremhendel on herroepelijk tegen de uitgeschoven middenarmsteun.
Het blijft een misser, maar een klein smetje op het kraakheldere blazoen van de 308 vergeven we graag en met liefde.

Verbruik;
De boordcomputer in de auto is voorzien van een cumulatieve verbruiksmeter, dat wil zeggen dat hij het gemiddelde verbruik van ALLE kilometers die je afgelegd hebt uitrekent. Leuk om te zien dat je auto als hij eenmaal 'los' is inderdaad zuiniger wordt. Ook de invloed van lange afstanden op de cruisecontrol wordt merkbaar als je na verloop van tijd het verbruik naar beneden ziet gaan. Inmiddels is het gemiddeld verbruik
op 8,0ltr/100km blijven steken. Alle soorten door elkaar genomen, dus ook de korte afstanden maandag-vrijdag woonwerk, vakantieverkeer met 160 en behoorlijke belading over het Duitse Autowegenlint en de Peage, maar ook het superzuinige 120 zoeven op de A2 op de cruisecontrol.
Dus op naar de 25K. Wordt vervolgd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

September 2008

Berichtdoor 307204XSI » 12 sep 2008, 13:56

In de zomermaanden zijn er eigenlijk niet al te veel kilometers bijgekomen. Vooral omdat er geen grote reizen stonden gepland. Inmiddels zijn we de 17.000 gepasseerd voorwaar niet slecht in exact 9 maanden.

De eerder aangekondigde reis naar Frankrijk is uiteindelijk niet doorgegaan, dit is uiteindelijk de Ardennen geworden vorige week. Maar deze trip is niet met de 308 afgelegd. Maar daarover een andere keer meer............ :wink:

Inmiddels hebben we EINDELIJK een dissonantje kunnen vinden om over te schrijven. Gelukkig maar, ga je bijna denken, anders zou je toch zo zoetjes aan toch een insparatie probleem gaan krijgen. Tot nu toe waren de verrichtingen van de XT smetteloos en veilloos.

Een aantal weken geleden diende zich een slijtage plek aan in de rugleuningsbekleding. Inmiddels is door de dealer dit onder garantie verholpen.
Tegelijkertijd de moeite genomen om de versnellingsbak olie te laten vervangen. Het euvel wilde dat de laatste 2 maanden de bak weleens een keertje meoizaam terug in 2 te leggen was vooral bij het motorisch afremmen zoals bijvoorbeeld een zijstraat in.

Vooralsnog lijkt het er op dat dit afdoende is. Het schakelen verloopt weer zoals je zou mogen verwachten in een malse Peugeot!.

Tevens de wielen laten rouleren na 17.000 lijkt me dat niet verkeerd voor een gelijkmatige slijtage V/A. Er staat nog wat ritjes voor de deur voor we begin november de winterbanden laten monteren.

Inmiddels de auto wer schoon in ontvangst mogen nemen begin deze week. Dikke pluim voor de garage medewerkers!
Iedereen weer happy en de volgende kilometers worden weer met veel vertrouwen aangegaan.

groeten,
Arie-Jan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor 504ronnie » 12 sep 2008, 20:24

Ik heb een vraagje over de 308.
Bij sommige zie ik van die roosters naast de uitlaten te zitten en bij andere weer niet, daar loopt de bumper gewoon door.
Kon je hiervoor kiezen of zo?
Of zit het in het type 308?
205 CTi 1.6 105 PK 29-04-1986 nr 993
Groeten
Ron
504ronnie
 
Berichten: 990
Geregistreerd: 25 maart 2006, 15:36

Berichtdoor 307204XSI » 12 sep 2008, 20:36

Eigenlijk heb je het antwoord zelf al gegeven Ron.
De XR, X-line en XS hebben een glade achterbumper.
De uitvoering met de (nep)diffusor in de achterbumper is XT, en de Feline.
(Vroeger deden ze zoiets met een type-plaatje :wink: :shock: ).

Mijn 308 moet nog een keertje een ritje naar Waalwijk maken, dat is ie niet vergeten maar door allerlei hectiek is ut er nog niet van gekomen. :oops: :oops: :oops:


gr,
AJ
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Vorige

Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten