Verschil tu blokken 206

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Verschil tu blokken 206

Berichtdoor matthijsb » 04 aug 2019, 18:30

Ik heb een 206 met een tu3jp kfw 1.4 motorblok.
De koppakking daarvan is lek, en ik ben van plan het blok om te wisselen met een ander 1.4 blok.

Afbeelding

Afbeelding

Nu zag ik op internet een blok van een 206, wat ook een kfw 1.4 is, maar aan de rechterkant zit iets anders aan dat blok als aan de mijne.

Afbeelding


Is het thermostaathuis enkel anders, en kan ik die gewoon op dat blok overzetten, of kunnen er nog meer verschillen tussen de blokken zitten, waardoor het niet gaat werken of passen.
matthijsb
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 12 sep 2010, 03:17
Woonplaats: Pingjum

Re: Verschil tu blokken 206

Berichtdoor matthijsb » 04 aug 2019, 18:33

Of is het een stuk versnellingsbak waar ik op die foto tegenaan kijk? En is er verder niets anders?
matthijsb
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 12 sep 2010, 03:17
Woonplaats: Pingjum

Re: Verschil tu blokken 206

Berichtdoor jerilo » 04 aug 2019, 20:48

Waarom niet gewoon de koppakking vervangen?
Blokjes zijn oer sterk daar gebeurt niks mee.
Cilinderkop is er binnen 2 uur (als ik mij kwaad maak lukt het in 1 uur) eraf.
Alles goed schoonmaken, nieuwe pakking ertussen kijken of kop nog recht is, vlakken doen wij ook nooit. En dan weer monteren. Zelfs de spruitstukken kunnen blijven zitten, behalve als je besluit de klepseals te vervangen dan moeten ze er even vanaf.

Blok zelf is meestal hetzelfde maar er zijn verschillende vliegwielen in omloop met andere vertanding waardoor de BDP-sensor de kluts kwijt raakt. Dit heeft met het merk motormanagment te maken.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Verschil tu blokken 206

Berichtdoor matthijsb » 04 aug 2019, 21:04

De koppakking wil ik liever niet vervangen omdat ik daar eerder, bij een 205 niet het resultaat mee behaald heb wat ik wilde, waarschijnlijk had ik de kop ook moeten vlakken toen.

Er zit nu een lek tussen de cilinder en het koelwater, waarschijnlijk is de kop krom, of in het ergste geval zit er een scheurtje in de kop. Als de auto afgekoeld is, zit er in cilinder 3 koelwater.

Aangezien dit blok al ruim 330k gedraaid heeft en ik op gas rijd, leek het me ook beter er een frisser blokje met minder km, rond de 100k in te zetten.

De kop hoeft niet gevlakt te worden dan, en qua kosten ben ik ongeveer evenveel kwijt als ik het blok verwissel of de kop reviseer.


Ik moet dus even kijken of de vliegwielen gelijk zijn en anders die ook omwisselen.
matthijsb
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 12 sep 2010, 03:17
Woonplaats: Pingjum

Re: Verschil tu blokken 206

Berichtdoor jerilo » 04 aug 2019, 21:10

Dan is het duidelijk en begrijpelijk.

Ja je moet goed naar het vliegwiel kijken. Verdere andere kenmerken kan ik mij zo niet herinneren wat anders is.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Verschil tu blokken 206

Berichtdoor matthijsb » 04 aug 2019, 21:19

Hartelijk bedankt voor de informatie!
matthijsb
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 12 sep 2010, 03:17
Woonplaats: Pingjum


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron