Peugeot 607 hoedenplank speakers aansluiten

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Peugeot 607 hoedenplank speakers aansluiten

Berichtdoor Rolfpeugeot » 27 jul 2019, 22:06

Hoi!

Ik heb een Peugeot 607 uit 2005 met een RT3-N3-11 radio. Nu heb ik gezien dat er in deze auto een JBL speakerset zit. Alleen in de hoedenplank zitten de speakers niet. Deze heb ik inmiddels wel op de kop getikt maar in de hoedenplank lijkt hier geen bedrading voor te liggen. Ik las ergens dat dit wel eens werd weggelaten als iemand in d fabriek geen zin meer had.

Weet iemand hoe ik die speakers het beste kan aanlsuiten? Kan ik bijvoorbeeld de voorspeakers gewoon aftappen en via de dorpels een draad naar achteren leggen? Of moet ik echt de jbl versterker inbouwen die je overal kan krijgen?

Heeft een van jullie dit wel eens gedaan?
Rolfpeugeot
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 01 jul 2019, 22:07

Re: Peugeot 607 hoedenplank speakers aansluiten

Berichtdoor Doornekamp33 » 28 jul 2019, 09:29

Als er geen versterker en de extra speakers inzitten heb je geluk als er JBL speakers inzitten, want dan heb je het optionele JBL pakket niet en zitten er normaal ASK speakers in, die zullen wel niet tijdig op voorraad zijn geweest.

Maar zomaar aansluiten is niet echt een optie, je komt dan met het vermogen op de uitgangen in de knoei, word het geluid alleen maar slechter van, je kan een versterker aansluiten met een hoog laag ingang op de aansluiting van de achterspeakers in de deuren en die weer aansluiten op de achterspeakers inclusief de deurspeakers achter.
Doornekamp33
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 12 aug 2018, 23:27

Re: Peugeot 607 hoedenplank speakers aansluiten

Berichtdoor Rolfpeugeot » 06 aug 2019, 11:04

Ik heb inmiddels het wiring schema van de auto gevonden en ben eruit. Als je geen versterker in de kofferbak hebt dan zijn de speakers en tweeters direct parallel aangesloten op de radio.
De enige mogelijkheid om de speakers in de hoedenplank aan te sluiten is of om ze ook parallel aan de sluiten aan de achterspeakerdraden van de radio of ze serieel aan te sluiten om de ohms te behouden.
Rolfpeugeot
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 01 jul 2019, 22:07


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten