Achterklep gaat niet meer open

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Achterklep gaat niet meer open

Berichtdoor daherbster77 » 19 mei 2019, 23:45

Beste forumleden,

Sinds vandaag gaat ineens de achterklep van mijn 407 SW niet meer open.

Het vreemde is dat de achterruit wel separaat open gemaakt kan worden.

Achterruit sluit ook goed bij het dichtdoen.

Via de achterbank kan de achterklep wel in zijn geheel geopend worden door met een schroevendraaier in het gaatje te steken.

Heeft iemand hier ervaring mee. ik hoor het graag van jullie.

Al een vast bedankt.
daherbster77
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 08 apr 2019, 10:04

Re: Achterklep gaat niet meer open

Berichtdoor daherbster77 » 02 jun 2019, 22:01

Update.

Ik heb de draden doorgemeten met een Multimeter voor zover dat mogelijk was en niets kunnen vinden.

Ook de draden tussen de carrosserie en klep bekeken maar niets geks te zien.


Kan het ook het slot mechaniek zijn van de klep of de schakelaar/handgreep? Gaan deze vaak defect?

Iemand nog een idee, want het is echt ongemakkelijk.
daherbster77
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 08 apr 2019, 10:04

Re: Achterklep gaat niet meer open

Berichtdoor Diamond » 02 jun 2019, 23:52

ik heb er geen verstand van maar bij mijn Suzuki ging de deurvergrendeling bij 1 deur niet goed
ook de achterklep kon niet meer open zelf niet met sleutel.
Na reparatie deurvergrendeling deed de achterklep het ook weer goed.
Zag vergelijkbaar grapje ook bij de buren dochtertje kreeg de achterklep niet open
buurvrouw gooide de achterpassagier deur 2 x harder dicht en toen kon de klep weer open. :D
Diamond
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 15 sep 2016, 22:59

Re: Achterklep gaat niet meer open

Berichtdoor daherbster77 » 11 jul 2019, 15:08

Beste forumleden,

Helaas nog niet opgelost.
Begin er de balen van te krijgen.

Zojuist terug van de Peugeot dealer en die hebben er naar gekeken. Kunnen het niet vinden. Ik heb aangegeven dat de zoektocht gestaakt dient te worden. Anders wordt het een auto met een auto.

Blijkbaar geeft de achterste BSI geen signaal naar de achterklep. De monteur heeft er zelfs een nieuwe BSI achter ingehangen en nog gaat de klep niet open. Ze kunnen het stuk tussen de voorste en achterste BSI niet meten. Dit zou heel veel uren gaan kosten volgens de monteur om de oorzaak te vinden.

Heb jij nog een tip waar ikzelf naar kan kijken?

Of is er iemand in de buurt van Tiel die naar dit probleem kan kijken. Uiteraard tegen een financiële vergoeding.

Bedankt voor het meedenken
daherbster77
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 08 apr 2019, 10:04

Re: Achterklep gaat niet meer open

Berichtdoor EJH405 » 11 jul 2019, 20:43

Heeft de 407 toevallig een achterklep-handgreep met een schakelaartje erin? En bedient dat schakelaartje (via de bsi) het slot? In dat geval zou ik de schakelaartjes in die handgreep verdenken, en de eerste test zou kunnen zijn om het stekkertje daarvan los te trekken.

De verbinding tussen BSI's gaat met een digitaal protocol, het werkt helemaal of het werkt helemaal niet. En dat werkt bij jou duidelijk wel.

De peugeot-dealer garage... laat maar zitten.

Succes, EJ
--
Peugeot 405 break 'Vendome' 2.0 BVA 1995 Vert Sorento
Eerdere auto's: Lancia Delta 2009 1.4t-jet, Citroën C4 coupé VTR+ 1.6hdi 2005, Peugeot 405 GRX 1.6 1992
Avatar gebruiker
EJH405
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 09 mei 2017, 00:10
Woonplaats: Eindhoven


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten