Brommend geluid 5008

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Brommend geluid 5008

Berichtdoor Rikfranssen » 31 maart 2019, 21:01

Hallo,

Ik heb een 5008 uit het jaar 2010. Sinds januari heb ik een gek brommend geluid. Het kinkt alsof er iets aanloopt. Vanaf 30 km per uur komt het geluid. Bij 50 tot 70 km per uur is het geluid het meest aanwezig. Alleen als ik naar rechts stuur valt het geluid weg.

Mijn automonteur kan niks zien. Even dacht hij aan een wiellager maar omdat hij niet direct iets kon zien was het advies om door te rijden totdat het geluid nog harder was zodat hij dan meer kon zien.

We zijn nu weer een paar weken verder en het geluid is nog steeds het zelfde.

Als ik met mensen praten zeggen ze van alles.... homokoneet of aandrijfas.... maar ik weet het niet.

Herkent iemand dit?

Gr, Rik
Rikfranssen
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 31 maart 2019, 20:48

Re: Brommend geluid 5008

Berichtdoor pauldevries » 01 apr 2019, 10:16

rare automonteur dan, die van mij kijkt niet alleen wat die met zijn handen in de broekzakken direct kan zien,
maar die demonteerd ook spullen en gaat duidelijk op zoek naar oorzaken.

een homokineet die kapot is maakt een bonkend geluid en mensen die aandrijfas zeggen zullen
hiermee ook de homokineet bedoelen, die zit namelijk op het uiteinde van de aandrijfas.

Verder is er zo geen enkel zinnig antwoord op te geven en een dergelijk algemeen gestelde vraag:
mijn auto bromt, wat is het?

- Probeer er zelf eens moeite in te steken en bijvooreeld eens uit te zoeken uit welke kant van de auto het komt?
-voor achter, links rechts, als het duidelijk hoor baar is maak een filmpje.
enz.
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: Brommend geluid 5008

Berichtdoor Rikfranssen » 01 apr 2019, 11:29

Hallo Paul,

Dank voor je reactie. Ja ik vond het ook een makkelijk antwoord van de monteur.
Voor mijn gevoel komt het van links voor. Bij naar rechtssturen valt het geluid weg.

Ik ga nog maar eens contact opnemen met de monteur.

Ik zal ook zeker even filmpje maken. Brommend geluid klinkt als er een gaat in de uitlaat zit. Mensen die ik het laat luisteren zeggen 'er loopt iets aan'.
Rikfranssen
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 31 maart 2019, 20:48

Re: Brommend geluid 5008

Berichtdoor jerilo » 01 apr 2019, 20:29

Dit lijkt op een wiellager. Maar vergeet ook zeker niet naar de banden te laten kijken. Tegenwoordig "cuppen" de banden heel snel en dit kan vervelende bijgeluiden veroorzaken in de aandrijflijn.

Wat cuppen van banden betekend moet je maar even opzoeken op google.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten