Peugeot partner geen elektra tellerbak

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Peugeot partner geen elektra tellerbak

Berichtdoor Chunky » 06 maart 2019, 09:57

Hey, ik zal me later even voorstellen, maar zit nu met een probleem;

Onlangs een Peugeot partner gekocht uit 2003, de 1.9d, er zat al een JVC radio in alleen bleef deze altijd aan staan en vergat hij z'n instellingen.

Ik heb de radio eruit gehaald, alle draden door gemeten, en toen een geschakelde draad gevonden (van de radio boom, de oranje, oftewel dashboard verlichting) en daar de rode draad van de radio aangehangen, geel laten zitten, alles werkte toen prima, halve dag nog mee gereden etc.

Volgende dag weer de instellingen kwijt, dus ik dacht, dan draai ik de rode en de gele draad om, en niet bij nagedscht dat die rode draad eigenlijk de oranje draad was van de auto.. toen ik alles aangesloten was had ik geen dashboard verlichting meer en ging ook de km teller niet meer aan..

Alle zekeringen heb in doorgemeten en nog een paar specifieke voor het dashboard eruit gehaald en nog een keer doorgemeten, alle zekeringen zijn in orde..

Iemand enig idee wat de oplossing zou kunnen zijn?

Ik vermoed nu zelf een defect relay, maar iemand enig idee waar die zit, en welke het is?

Het klokje en instapverlichting doen het overigens wel.
Chunky
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 06 maart 2019, 09:49

Re: Peugeot partner geen elektra tellerbak

Berichtdoor Chunky » 06 maart 2019, 23:19

Mag n slotje.op, ANWB heeft me geholpen... Toch een zekering... Maar zo gesprongen dat ie nog minimaal contact maakte, dus met doormeten aangaf dat is goed was .
Chunky
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 06 maart 2019, 09:49

Re: Peugeot partner geen elektra tellerbak

Berichtdoor EJH405 » 09 maart 2019, 15:22

Gelukkig maar, wat een flauwe zekering!
Nu zijn we nog heel benieuwd naar de voorstelronde?
--
Peugeot 405 break 'Vendome' 2.0 BVA 1995 Vert Sorento
Eerdere auto's: Lancia Delta 2009 1.4t-jet, Citroën C4 coupé VTR+ 1.6hdi 2005, Peugeot 405 GRX 1.6 1992
Avatar gebruiker
EJH405
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 09 mei 2017, 00:10
Woonplaats: Eindhoven


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten