207 1.6 THP motorproblemen?

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

207 1.6 THP motorproblemen?

Berichtdoor Martijn_vK » 24 jan 2019, 12:49

Beste mensen,

Ik rij al jaren Alfa, naast mijn 104 oldtimertje. Mijn 156 2.4 20v diesel uit 2004 is geweldig, maar ik mag per 1 januari niet meer parkeren bij mijn werk in Arnhem, vanwege de politieke hypocrisie die milieuzone heet. Met de 104 mag ik wel gewoon, zonder katalysator, de binnenstad vervuilen.

Nou ben ik op zoek gegaan naar een vervanger en kom uit bij een 207 en specifiek de Féline met 1.6 THP. Het gaat om een exemplaar van juli 2008 met 192k op de teller.

In hoeverre kan ik er vanuit gaan dat deze auto de bekende kettingproblemen etc niet heeft? Ik ben er niet heel erg in thuis, maar ik weet dat menig THP vroegtijdig de geest heeft gegeven. Zijn de latere versies beter en zo ja, vanaf welk bouwjaar? En is er een modificatie voor oudere modellen die de bedoelde auto mogelijk al gehad heeft?

Ik heb nog niet geïnformeerd naar de auto, het ding staat bij een bedrijf die natuurlijk vooral willen verkopen. Als ik ga kijken wil ik graag goed beslagen ten ijs komen.

Alvast bedankt!
Peugeotloos
Martijn_vK
 
Berichten: 63
Geregistreerd: 18 jun 2011, 15:12
Woonplaats: Doornenburg

Re: 207 1.6 THP motorproblemen?

Berichtdoor Gilletti » 24 jan 2019, 12:55

Niet doen, de THP's uit die periode blijven onbetrouwbaar. Daardoor een (te) groot risico op dure reparaties.
Problemen met distributie, interne vervuiling en olieverbruik zijn vaak onder garantie opgelost maar bieden geen garantie op een probleemloze toekomt.

Ik zou met een 207 dan eerder op zoek gaan naar een 1.6-16v (110pk) van 2006/2007. 1.6 VTi is ook wel lekker maar een hoog olieverbruik ligt op de loer.
Maar dat komt qua koppel en vermogen natuurlijk allemaal niet in de buurt van de THP en je JTD.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: 207 1.6 THP motorproblemen?

Berichtdoor Martijn_vK » 24 jan 2019, 13:10

Dankjewel! Ik heb me nooit zo laten afschrikken door vermeend onbetrouwbare auto's (o.a. een Land Rover Discovery met 5 ton op de klok gehad, meerdere BX'en en de Alfa natuurlijk), maar ik ben altijd sceptisch geweest over de THP's. Misschien beter om dat inderdaad maar niet zelf te gaan ervaren ;)
Peugeotloos
Martijn_vK
 
Berichten: 63
Geregistreerd: 18 jun 2011, 15:12
Woonplaats: Doornenburg


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten