Lijmen scharnieren zijruit achter C1

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Lijmen scharnieren zijruit achter C1

Berichtdoor Jerroen » 25 nov 2018, 21:15

Roep even jullie hulp voor onze tweede auto, namelijk een Citroen C1 (oftewel zelfde autotje als de Peugeot 107 dus toch een beetje Peugeot :D )

De auto is een 4 deurs. Bij een van de klapraamjes achter hebben de scharnieren (of misschien beter gezegd metalen beugeltjes) losgelaten. Ze zaten vast gelijmd met een kit maar dat liet los waardoor het raam los hing.

Ik heb van het weekend gepoogd de klemmetjes opnieuw te lijmen met Polymax van Bison (https://www.bison.nl/nl/product.3556) maar dit laat helaas los. Terwijl ik het toch 18 uur binnen heb laten drogen.

Dus nu zit ik met een probleem. Heb ik de verkeerde lijm gebruikt? Het moet een soort kit zijn om dat er in de voetjes van de klemmetjes een uitsparing is gemaakt van 1mm voor de lijm.
504 A11/GL '72 2L LPG
Avatar gebruiker
Jerroen
 
Berichten: 313
Geregistreerd: 21 nov 2004, 20:39
Woonplaats: Lochem

Re: Lijmen scharnieren zijruit achter C1

Berichtdoor Doornekamp33 » 25 nov 2018, 22:21

Lijmen is een hopeloos klusje, en het houd nooit op die kleine scharniertjes, vervangen is de oplossing, is ook op het citybug forum regelmatig mislukt en nooit een succes gebleken.

Vraag me wel 1 ding af, waarom denk men vaak dat glas simpel te lijmen/plakken is met doe het zelf meuk voor binnen, als het zelfs na jaren onderzoek fabrieksmatig al mis gaat.

Polymax is ook nog een blijvend flexibel, niet echt geschikt, kleine kans dat sikaflex 260 een poosje houd, lijm je een spoiler mee vast, maarja glas, het moeilijkst te lijmen produkt als er spanning op komt.
Doornekamp33
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 12 aug 2018, 23:27

Re: Lijmen scharnieren zijruit achter C1

Berichtdoor Jerroen » 03 dec 2018, 21:51

Dat is jammer om te lezen. Het zit nu even (tijdelijk) vast met Polymax. Ik heb wat langer laten drogen en het blijft nu zitten.

Dan ga ik op zoek naar een vervangend ruitje, het is niet anders.
504 A11/GL '72 2L LPG
Avatar gebruiker
Jerroen
 
Berichten: 313
Geregistreerd: 21 nov 2004, 20:39
Woonplaats: Lochem


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten