Goedenavond forummers
Ik heb gisteren met de 206SW 60 km snelweg gereden, nadat de auto een weekje stil heeft gestaan. Daarna na thuiskomst voor de deur geparkeerd, op het einde sloeg de motor nog even af aangezien ik de koppeling niet meer had ingetrapt, ik heb de motor vervolgens maar niet meer opnieuw gestart omdat ik al goed geparkeerd stond. ( Geen idee of dit er mee te maken heeft)
Vandaag zag ik plasjes vloeistof onder de auto liggen. Na het even van dichterbij te hebben bekeken is het rode vloeistof.
Aangezien de auto iedere keer als hij van de garage kwam (is voor wat dingetjes geweest) heel licht stuurde, vermoed ikzelf dat het hier gaat om stuurbekrachtigingsvloeistof.
De auto stuurt nl. niet meer zo licht als toen hij iedere keer van de garage kwam (dat was echt als een veertje), maar toch stuurt de auto nog steeds licht en hoef ik echt geen zware stuurbewegingen te maken. Het zou wel kunnen dus dat hij wat van die vloeistof verliest(tot het helemaal op is?). De vloeistof komt van kleur en structuur wel overeen. De oude verkoper zei me ook al dat hij ``plots`` wat zwaarder stuurde tijdens de proefrit toen ik de auto kocht.. apart he!
Wat ook kan is dat het koelvloeistof is natuurlijk, die is bij mij ook rood-oranjeachtig.
Als ik een loodrechte lijn onder het koelvloeistofreservoir teken komt het daar niet vandaan. De lekkage komt vanuit het midden van de motorkap, heel dicht tegen de voorkant. Ik heb het onderdeel waar de lekkage van komt lijkt me als foto erbij gevoegd.
De koelvloeistof or stuurbekrvloeistof loopt van het reservoir via die achterste dikke zilveren leiding naar rechts, en daar vind ik dan dus ook de druppels vloeistof en de plassen? Het lijkt dus wel of het die leiding is die lekt..
Stuurbekreservoir zat denk ik maar voor ongeveer 60 tot 70% gevuld.
Heb vervolgens even gepeild, maar de stok komt gewoon op maximum (ondanks dat het reservoir helemaal niet tot boven gevuld is)
Ik las wel ergens op internet, dat het ook kan helpen om het reservoir tot 25% boven het MAX streepje. te vullen.
Anderzijds: misschien was het reservoir net té hoog gevuld door de garage waardoor al het overtollige er weer uit is gelopen en er nu gewoon voldoende in zit? Auto was onlangs binnen geweest, en ben nu pas voor het eerst sinds toen 120 per uur gaan rijden
In mijn boekje staat niet meer dan het gewoon tussen min. en max. moet zitten.
Ik vroeg mij af: wat voor onderdeel of iets dit is in de rode cirkel op de eerste (en laatste) foto? Iemand die het weet? Hier vind ik de alle druppels die vervolgens op de grond druppelen en een plas vormen. En verder zou het ook leuk zijn om te kijken of het nu koelvloeistof of stuurbekrvloeistof is... is er iets waar ik het aan kan merken? Voor mensen die in de buurt wonen, altijd welkom.