206SW lekt rode vloeistof

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

206SW lekt rode vloeistof

Berichtdoor Peugeowske206 » 06 jul 2018, 20:55

Goedenavond forummers

Ik heb gisteren met de 206SW 60 km snelweg gereden, nadat de auto een weekje stil heeft gestaan. Daarna na thuiskomst voor de deur geparkeerd, op het einde sloeg de motor nog even af aangezien ik de koppeling niet meer had ingetrapt, ik heb de motor vervolgens maar niet meer opnieuw gestart omdat ik al goed geparkeerd stond. ( Geen idee of dit er mee te maken heeft)

Vandaag zag ik plasjes vloeistof onder de auto liggen. Na het even van dichterbij te hebben bekeken is het rode vloeistof.
Aangezien de auto iedere keer als hij van de garage kwam (is voor wat dingetjes geweest) heel licht stuurde, vermoed ikzelf dat het hier gaat om stuurbekrachtigingsvloeistof.
De auto stuurt nl. niet meer zo licht als toen hij iedere keer van de garage kwam (dat was echt als een veertje), maar toch stuurt de auto nog steeds licht en hoef ik echt geen zware stuurbewegingen te maken. Het zou wel kunnen dus dat hij wat van die vloeistof verliest(tot het helemaal op is?). De vloeistof komt van kleur en structuur wel overeen. De oude verkoper zei me ook al dat hij ``plots`` wat zwaarder stuurde tijdens de proefrit toen ik de auto kocht.. apart he!

Wat ook kan is dat het koelvloeistof is natuurlijk, die is bij mij ook rood-oranjeachtig.
Als ik een loodrechte lijn onder het koelvloeistofreservoir teken komt het daar niet vandaan. De lekkage komt vanuit het midden van de motorkap, heel dicht tegen de voorkant. Ik heb het onderdeel waar de lekkage van komt lijkt me als foto erbij gevoegd.

De koelvloeistof or stuurbekrvloeistof loopt van het reservoir via die achterste dikke zilveren leiding naar rechts, en daar vind ik dan dus ook de druppels vloeistof en de plassen? Het lijkt dus wel of het die leiding is die lekt..

Stuurbekreservoir zat denk ik maar voor ongeveer 60 tot 70% gevuld.
Heb vervolgens even gepeild, maar de stok komt gewoon op maximum (ondanks dat het reservoir helemaal niet tot boven gevuld is)

Ik las wel ergens op internet, dat het ook kan helpen om het reservoir tot 25% boven het MAX streepje. te vullen.
Anderzijds: misschien was het reservoir net té hoog gevuld door de garage waardoor al het overtollige er weer uit is gelopen en er nu gewoon voldoende in zit? Auto was onlangs binnen geweest, en ben nu pas voor het eerst sinds toen 120 per uur gaan rijden
In mijn boekje staat niet meer dan het gewoon tussen min. en max. moet zitten.


Ik vroeg mij af: wat voor onderdeel of iets dit is in de rode cirkel op de eerste (en laatste) foto? Iemand die het weet? Hier vind ik de alle druppels die vervolgens op de grond druppelen en een plas vormen. En verder zou het ook leuk zijn om te kijken of het nu koelvloeistof of stuurbekrvloeistof is... is er iets waar ik het aan kan merken? Voor mensen die in de buurt wonen, altijd welkom.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Lekker rijden doe je in een.. Peugeot.. maar eerst zorgen dat ie lekker rijdt :-)
Avatar gebruiker
Peugeowske206
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 15 jun 2018, 16:48
Woonplaats: Zwolle

Re: 206SW lekt rode vloeistof

Berichtdoor jerilo » 07 jul 2018, 14:58

Ik vermoed koelwater wat bij het thermostaathuis vandaan komt zo aan de lokatie te zien.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: 206SW lekt rode vloeistof

Berichtdoor Peugeowske206 » 19 jul 2018, 14:16

Beste mensen, nog even een reactie.
De Peugeot heeft ongeveer 24u na 3 van mijn 4 ritten dus minieme hoeveelheden (koelvloeistof?) gelekt. De ene keer had ik er 60 km mee gereden, de andere keer maar 20. Ook een keer 80, maar toen lekte hij niets.
Auto is paar keer bij de garage geweest, maar kunnen niets vinden. Hij lekt enkel als hij koud is, dus na het rijden de auto een uur of 15 stil laten staan, en dan ligt het eronder.

Volgende week gaat hij naar de dealer in de hoop dat die het vindt. Ik dacht zelf ook aan thermostaathuis aangezien het daar in de buurt lekt.
Zou het ook nog de radiateur kunnen zijn? De laatste keer voor ik de eerste lekkage had vloog een een steentje tegen mijn bumper of in de radiateur. Maar gezien de plek van het lek, kan het
dan wel de radiateur zijn?

Ben er nu mee naar de dealer geweest, die heeft hem ook eens onder druk gezet, maar kunnen het nergens vinden.
Zolang het bij kleine beetjes blijft, blijf maar doorrijden zeggen alle garages.. Lijkt eerder op zweet dan een lek zegt men, maar koelvloeistof hoort toch niet te zweten?

Ik weet niet wat ik nog kan doen, heb er zelf ook de kennis niet van.
Lekker rijden doe je in een.. Peugeot.. maar eerst zorgen dat ie lekker rijdt :-)
Avatar gebruiker
Peugeowske206
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 15 jun 2018, 16:48
Woonplaats: Zwolle


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron