Probleem peugeot 206 massa?

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Probleem peugeot 206 massa?

Berichtdoor RRoyyy » 28 feb 2018, 19:51

Hallo Allemaal !!

Wie kan mij helpen? Mijn buitenverlichting en interieurverlichten flikkeren. Dit doet hij tijdens het rijden en stationair lopen. Kan het een probleem bij de dinamo zitten(spanningsregelaar) of moet ik heel ergens anders kijken. Als ik mijn auto 24 uur laat staan, start hij niet meer.

Als ik de accuklem eraf haal ging dat goed, maar nu wordt mijn accu zwakker.

Wie kan helpen

Alvast bedankt
RRoyyy
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 28 feb 2018, 19:48

Re: Probleem peugeot 206 massa?

Berichtdoor EJH405 » 28 feb 2018, 23:35

Het flikkeren kan ik niet helemaal verklaren, maar duidelijk is dat er wat mis is.

Heb je bij een garage laten checken of de accu zelf nog goed is? De garage sluit een soort elektrisch kacheltje aan op de accu met een metertje dat laat zien hoe goed de accu dat volhoudt.

En heb je een multimeter? Daarmee kun je meten wat voor spanning er op allerlei punten staat. Zoals de accupolen, je sigarettenstopcontact, etc.

Als de accu volgeladen is door de dynamo moet de accuspanning richting 14 volt gaan. Als dat niet het geval is, dan gaat mijn verdenking uit naar dynamo stuk, of spanningsval over de draad van dynamo, via startmotor, naar accu pluspool. Dat laatste kan komen door corrosie in kabelverbingen.

Sigarettenstopcontact zit via wat verbindingen aan de accu vast, die verbindingen hebben weerstand, dus de spanning zal altijd iets lager zijn dan de accu zelf. Wel is dat een makkelijk meetpunt tijdens het rijden..

Succes!
--
Peugeot 405 break 'Vendome' 2.0 BVA 1995 Vert Sorento
Eerdere auto's: Lancia Delta 2009 1.4t-jet, Citroën C4 coupé VTR+ 1.6hdi 2005, Peugeot 405 GRX 1.6 1992
Avatar gebruiker
EJH405
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 09 mei 2017, 00:10
Woonplaats: Eindhoven


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten