Je voelt je lekkerder in een Peugeot ??
Geplaatst: 22 feb 2018, 21:14
Helaas niet in die van mij
In augustus 2015 mijn oude trouwe 407 ingeruild met 260K op de teller voor een:
Peugeot 3008 ST 1.6 THP uit 07-2010
Dealer onderhouden, 1 eigenaar en 108.540 km op de teller
Gelukkig gekocht met 1 jaar merk garantie want na ophalen uit Zutphen, kreeg ik voorbij Utrecht al de 1e motorstoring op het display.
Laten uitlezen in Leidschendam, conclusie motor vervuild en blijkbaar een bekend probleem.
Service van Nefkens goed, auto opgehaald (reparatie bij Davo was niet bespreekbaar) en er zou naar gekeken worden.
Toen kreeg ik een belletje dat het blok zodanig vervuild was dat schoonmaak een te dure reparatie zou worden.
Uiteindelijk in overleg met Peugeot Nederland is besloten dat er een nieuw blok in zou komen. Na een dikke week werd de auto weer afgeleverd.
Dit alles zonder kosten, goede service, maar wel apart ......
Dus voelde me inderdaad lekkerder in een Peugeot, bedoel occasion van 5 jaar oud met een nieuw blok.
Echter geen bon, bewijs of iets anders ook niet bij navraag.
2 maanden geleden begon echter een geratel bij 2000 toeren, heel kort en alleen als blok koud was na minuut of 2 weg. Gebeld, kon geen kwaad en moest even aanzien.
Deze week werd het echter heel veel geratel en een auto die inhield in 5e / 6e versnelling.
Even naar laten kijken bij Peugeot dealer die tijd had, oordeel:
Distributie ketting is uitgerekt en veroorzaakt het geratel. Kan er even mee verder rijden maar moet vervangen worden.
Verder met camera motor inwendig bekeken en blijkt vervuild te zijn en moet schoongemaakt worden en dit is een dure klus.
Men legde uit dat dit een bekend probleem was bij thp motoren. Toen ik vertelde dat ik hem pas 2 jaar heb en er 30.000 me heb gereden met compleet nieuw blok .....
Garantie inmiddels verlopen, probleem nu voorgelegd door de garantie man vd garage bij Peugeot nederland of er iets te regelen valt. Dus goede service verder, bedoel auto komt niet van hun.
Net online gezocht naar evt. kosten plaatje, maar zie alleen voor de ketting al bedragen van 1200 voorbij komen.
Schoonmaak is handwerk met cameratjes geloof ik. Nog geen idee of ik dit soort bedragen wil investeren als ik weet dat het na 2 jaar weer kan voorkomen.
Dan wellicht kapot rijden en verlies nemen
Zo spijt dat ik hem na vervangen motor niet heb verkocht bij ikwilvanmijnautoaf, namelijk ook wat andere issues gehad waar ik jullie niet mee zal vervelen. Maar goed kreeg een bod dat wel heel lager was en dacht rij er gewoon eerst een dikke 80k / 4 jaar totaal mee en ruil dan wel in. Met het geratel dat nu onder de motorkap vandaan komt kan ik hem vrees ik nergens meer inruilen
In augustus 2015 mijn oude trouwe 407 ingeruild met 260K op de teller voor een:
Peugeot 3008 ST 1.6 THP uit 07-2010
Dealer onderhouden, 1 eigenaar en 108.540 km op de teller
Gelukkig gekocht met 1 jaar merk garantie want na ophalen uit Zutphen, kreeg ik voorbij Utrecht al de 1e motorstoring op het display.
Laten uitlezen in Leidschendam, conclusie motor vervuild en blijkbaar een bekend probleem.
Service van Nefkens goed, auto opgehaald (reparatie bij Davo was niet bespreekbaar) en er zou naar gekeken worden.
Toen kreeg ik een belletje dat het blok zodanig vervuild was dat schoonmaak een te dure reparatie zou worden.
Uiteindelijk in overleg met Peugeot Nederland is besloten dat er een nieuw blok in zou komen. Na een dikke week werd de auto weer afgeleverd.
Dit alles zonder kosten, goede service, maar wel apart ......
Dus voelde me inderdaad lekkerder in een Peugeot, bedoel occasion van 5 jaar oud met een nieuw blok.
Echter geen bon, bewijs of iets anders ook niet bij navraag.
2 maanden geleden begon echter een geratel bij 2000 toeren, heel kort en alleen als blok koud was na minuut of 2 weg. Gebeld, kon geen kwaad en moest even aanzien.
Deze week werd het echter heel veel geratel en een auto die inhield in 5e / 6e versnelling.
Even naar laten kijken bij Peugeot dealer die tijd had, oordeel:
Distributie ketting is uitgerekt en veroorzaakt het geratel. Kan er even mee verder rijden maar moet vervangen worden.
Verder met camera motor inwendig bekeken en blijkt vervuild te zijn en moet schoongemaakt worden en dit is een dure klus.
Men legde uit dat dit een bekend probleem was bij thp motoren. Toen ik vertelde dat ik hem pas 2 jaar heb en er 30.000 me heb gereden met compleet nieuw blok .....
Garantie inmiddels verlopen, probleem nu voorgelegd door de garantie man vd garage bij Peugeot nederland of er iets te regelen valt. Dus goede service verder, bedoel auto komt niet van hun.
Net online gezocht naar evt. kosten plaatje, maar zie alleen voor de ketting al bedragen van 1200 voorbij komen.
Schoonmaak is handwerk met cameratjes geloof ik. Nog geen idee of ik dit soort bedragen wil investeren als ik weet dat het na 2 jaar weer kan voorkomen.
Dan wellicht kapot rijden en verlies nemen
Zo spijt dat ik hem na vervangen motor niet heb verkocht bij ikwilvanmijnautoaf, namelijk ook wat andere issues gehad waar ik jullie niet mee zal vervelen. Maar goed kreeg een bod dat wel heel lager was en dacht rij er gewoon eerst een dikke 80k / 4 jaar totaal mee en ruil dan wel in. Met het geratel dat nu onder de motorkap vandaan komt kan ik hem vrees ik nergens meer inruilen