508 SW 1.6 THP - inmiddels betrouwbaar genoeg?

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

508 SW 1.6 THP - inmiddels betrouwbaar genoeg?

Berichtdoor Jasper1966 » 17 jan 2018, 08:35

Goedemorgen, mijn eerste post. Nog geen Peugeot eigenaar maar wellicht snel wel! Ik heb een mooie 508 SW 1.6 THP op het oog uit April 2013. Bij het zoeken op vooral de motor komen alle problemen van de distributieriem en emmissiestoring (motorvervuiling) naar voren. Er wordt op het internet van alles geroepen maar ben zelf geen groot autokenner dus graag jullie input of ik alles goed doorkrijg. Kritiek lijkt te gaan om vooral de oudere modellen (rond 2010).

Klopt het dat de emissieproblemen zijn gekoppeld aan de distributieriem, en dat die problemen sinds ~2012 zijn verholpen?

Garanties bestaan niet, elk model heeft problemen maar ik zit niet te wachten op een verhoogd risico. Auto moet voor ons vooral betrouwbaar zijn. Alvast dank voor alle input.
Jasper1966
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 17 jan 2018, 08:25

Re: 508 SW 1.6 THP - inmiddels betrouwbaar genoeg?

Berichtdoor alberts » 18 jan 2018, 20:51

Misschien praat ik voor mijn beurt en zijn er wel kenners die je kunnen helpen, maar hier gaat het vooral over oude, klassieke Peugeot's.
Op de site van 'Autoweek' kun je wel veel informatie vinden, o.a. tests en revieuws.
Verder is er een forum 'problemcar' waar technische problemen aan de orde komen.
Bij die laatste moet je de zaken wel in perspectief blijven zien, het is natuurlijk een verzamelplaats van problemen waar je moeilijk kunt zien of ze vaak voorkomen.
406 1.8. 16v. break
Frans is zo gek nog niet!
Avatar gebruiker
alberts
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 18 mei 2015, 21:55
Woonplaats: Bergentheim

Re: 508 SW 1.6 THP - inmiddels betrouwbaar genoeg?

Berichtdoor Jasper1966 » 20 jan 2018, 12:51

alberts schreef:Misschien praat ik voor mijn beurt en zijn er wel kenners die je kunnen helpen, maar hier gaat het vooral over oude, klassieke Peugeot's.
Op de site van 'Autoweek' kun je wel veel informatie vinden, o.a. tests en revieuws.
Verder is er een forum 'problemcar' waar technische problemen aan de orde komen.
Bij die laatste moet je de zaken wel in perspectief blijven zien, het is natuurlijk een verzamelplaats van problemen waar je moeilijk kunt zien of ze vaak voorkomen.


Dank, ik ben druk aan het verder zoeken op internet. Moeilijk om er een lijn in te vinden.
Jasper1966
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 17 jan 2018, 08:25

Re: 508 SW 1.6 THP - inmiddels betrouwbaar genoeg?

Berichtdoor Martijn » 20 jan 2018, 18:08

Distributieprobleem is inmiddels opgelost door modificatie (betere ketting) en aanpassing software. Dan nog probleem interne vervuiling , mede door gebruik verkeerde smeerolie en goedkope brandstof. In beginfase nog op te lossen met een toevoeging, later schoonmaken de enige optie.
Verder wil de EP6 nogal eens olie verbruiken.

Ik zou alleen een auto kopen die aantoonbaar dealeronderhouden is, en altijd 1000 eu achter de hand houden voor reparatie. Zelf heb ik de THP niet genomen als privéauto( zakelijk wel een aantal gehad) maar ben gegaan voor een 2.2 HDI automaat.
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten