Probleem stuurbekrachtiging 406 break

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Probleem stuurbekrachtiging 406 break

Berichtdoor Ajsim » 31 aug 2017, 22:10

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum, en heb een probleempje met de stuurbekrachtiging van mijn 406 break 1.8 uit 99.
Als ik bijvoorbeeld in de ochtend naar mijn werk ga en de auto start, werkt de stuurbekrachtiging als ik stil sta prima. Kom ik aan op mijn werk, 15 minuten later, dan is het stuur erg moeilijk in beweging te krijgen als ik stil sta. Zodra ik rijd is het probleem weg. Ook als ik gas geef bij stationair, dan is het stuur makkelijk te draaien. Stuurbekrachtigingsvloeistof heb ik vandaag (gedeeltelijk) vervangen. Heb wel het idee dat het sturen soepeler gaat tijdens het rijden, maar bij stationair en een warme motor dus niet. Distributieriem en multiriem zijn onlangs vervangen. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Zou de stuurbekrachtigingspomp het niet goed meer doen? Maar waarom doet hij het dan wel goed bij een koude motor?

Hoop dat iemand me hier mee kan helpen!

Mvg,

Misja
Ajsim
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 31 aug 2017, 21:56

Re: Probleem stuurbekrachtiging 406 break

Berichtdoor Ajsim » 04 sep 2017, 18:41

Ik ben zelf al iets verder hoop ik ... ik werk op een grote spoelerij waar we ook veel hydraulische pompen gebruiken. Een van de monteurs die deze systemen onderhoudt, gaf aan dat de kans heel groot is dat het de pomp is. Deze kan, door de leeftijd (interne slijtage, lekkage), gewoon de druk niet meer opbouwen om het stuurhuis in beweging te krijgen wanneer de auto stationair draait... en dat is ook waarschijnlijk meteen de reden waarom de pomp in de ochtend (of beter gezegd bij een koude motor) wel werkt; de motor maakt dan meer toeren wanneer hij stationair draait en kan dan dus wel het stuurhuis laten bewegen. Ik heb al een nieuwe pomp besteld, deze is redelijk makkelijk zelf te vervangen volgens mij, en dat ga ik dus komend weekend proberen!
Ajsim
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 31 aug 2017, 21:56


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten