Peugeot 207 SW 1.6 Vti Outdoor aanschaffen van particulier

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Peugeot 207 SW 1.6 Vti Outdoor aanschaffen van particulier

Berichtdoor infragno » 04 jul 2017, 08:41

Hoi,

Ik ben gecharmeerd van het 207 SW model, ondanks de berichten over de slechte motor wil ik er toch eentje kopen. Maar natuurlijk moet de motor in degene die ik koop het nog wel even volhouden. Dan maar vaak olie bijvullen.

Ik heb een 1.6 Vti Outdoor, met 177000 km op de teller, op het oog van een particulier. Ik heb al een keer proef gereden en ik heb een aantal vragen;

1) Hebben jullie een aantal aandachtspunten waar ik op moet letten?

2) Auto was al warm gereden door de verkoper. :-/
Tijdens het proeftijden reed ik alleen op de koppeling weg, 2500 toeren, schakelen naar de 2 (soepel) daarna koppeling op laten komen en ik raakte het gas iets aan en toen begon hij te stoten, naar de 3 zelfde verhaal. Verkoper zei dat ik gewoon te langzaam reed. Ik ben natuurlijk een andere auto gewend, maar zou dit misschien toch een probleem met de motor of versnelling kunnen zijn???

3) Knipperlicht naar rechts gaat snel (alsof er een lampje stuk is), maar zodra ik aan het stuur draai gaat hij normaal... (?)

4) Airco ruikt naar een natte hond, verkoper zette hem snel weer uit, maar hij werd wel snel koud. een kwestie van laten reinigen of toch een ander probleem?

Bedankt!
infragno
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 04 jul 2017, 08:19

Re: Peugeot 207 SW 1.6 Vti Outdoor aanschaffen van particuli

Berichtdoor beeperhorrie » 04 jul 2017, 10:05

Als ik het zo lees was ikzelf al weggelopen. Rare problemen als knipperlichten die snel en langzaam knipperen als je aan het stuur draait en een motor die stottert. Eigenlijk vermoed je wel dat er iets niet goed zit anders vraag je het niet hier.
Bedenk altijd dat er genoeg andere auto's op de markt zijn. Verliefd worden op een auto gaat je bijna altijd geld kosten.
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46

Re: Peugeot 207 SW 1.6 Vti Outdoor aanschaffen van particuli

Berichtdoor infragno » 04 jul 2017, 13:12

Dat vermoed ik inderdaad. Ik kan hem voor een zacht prijsje overkopen. Een paar honderd euro reparatiekosten is dan ook niet zo erg. Echter een nieuwe motor en/of duizenden euro's aan reparatie, daar zit ik niet op te wachten natuurlijk.

Ik hoop dat iemand de problemen herkent en mij een indicatie kan geven. Als het te gek wordt dat laat ik hem zeker staan.

Als er aandachtspunten zijn voor dit model specifiek dan hoor ik dat ook heel graag.

Bedankt
infragno
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 04 jul 2017, 08:19

Re: Peugeot 207 SW 1.6 Vti Outdoor aanschaffen van particuli

Berichtdoor Gilletti » 04 jul 2017, 15:34

Kun je tijdens eens proefrit niet even langs een garage rijden voor een mening/keuring?
Zo op afstand via een forum is het wel moeilijk een diagnose te stellen.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Peugeot 207 SW 1.6 Vti Outdoor aanschaffen van particuli

Berichtdoor Dirk85 » 05 jul 2017, 08:24

Eens met bovenstaande reactie. Ik zou hier even mee langs een garage gaan. Een airco die stinkt is vaak nog wel te verhelpen. Maar als de 'com' (bediening van alle attributen achter het stuurwiel) stuk is dan red je het niet met een paar honderd euro vrees ik. Het stotteren vind ik sowieso vreemd. Daarnaast het feit dat de huidige eigenaar de auto al warm rijdt zou mij doen besluiten om de volgende te gaan zoeken :D
203 C 1956 - Citroen 2CV 1988 - Volvo V60 T8
Dirk85
 
Berichten: 285
Geregistreerd: 17 apr 2017, 12:23
Woonplaats: Weert

Re: Peugeot 207 SW 1.6 Vti Outdoor aanschaffen van particuli

Berichtdoor EH Autoservice » 05 jul 2017, 12:36

COM2000 is goedkoop te laten repareren , kijk maar eens op marktplaats :wink:

Maar het zijn wel ellendige oliezuip motoren , los van alle distributie ellende :roll:
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: Peugeot 207 SW 1.6 Vti Outdoor aanschaffen van particuli

Berichtdoor infragno » 05 jul 2017, 14:09

Mede dankzij jullie advies vandaag besloten deze auto te laten staan. Bedankt voor de reacties.

Ik kijk wel verder naar dit model. Als jullie nog tips, advies en aandachtspunten hebben voor de aanschaf van dit model dan hoor ik dat graag.
infragno
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 04 jul 2017, 08:19


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten