Verschillende vragen

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Verschillende vragen

Berichtdoor EizejanV » 05 nov 2016, 15:36

Hallo allemaal,

Ik ben erg nieuw in dit wereldje maar ik heb veel interesse in mijn auto, en ik wil alles wat verbeterd kan worden verbeteren. Dus hierbij een paar dingen waar ik zelf moeilijk uit kan komen. Als extra informatie ik heb een Peugeot 307 1.6 uit 2001.

- De stuurbediening in de uit de auto werkt niet, nou weet ik wel dat ik een interface nodig hebt om hem weer te laten functioneren. Maar vaak komen er problemen voorbij omdat ik een model uit 2001 bezit, kan iemand mij opweg helpen naar hoe ik dit op kan lossen? Ik heb een Pioneer DEH-4400BT.

- De radioantenne zit vast geroest aan de voet. Kan dit de rede zijn dat soms mijn radio stilvalt en/of hapert? Zo ja hoe krijg ik hem los en wat kost het om een nieuwe te monteren?

- Ik heb het idee dat er iets met de vering of iets in die richting van mijn auto is. Soms als ik over hoppels rijd hoor ik een licht kloppend geluid zowel voor als achter. Het komt niet altijd voor, de auto ligt wel goed op de weg en trekt niet naar links of rechts. Het is een soort 'tok of pok' geluid. Het lijkt onder de motorkap vandaan te komen soms maar de motorsteunen zien er nog prima uit en alles wat los zit heb ik vastgezet zover dat kon. Ik heb nog zo'n 3 maanden garantie op dit beestje dus misschien even langs gaan een goed idee? Heb ze wel erg vaak lastig moeten vallen afgelopen 3 maanden maargoed garantie geen je niet zomaar toch? Hij had al een lekkage achterin (is gemaakt) remmen piepte erg ( is half gemaakt) Motorsteunbout zat los (is vast gezet).

- Als wij op de openbare weg rijden of op de snelweg horen we een soort geratel. Alsof er ergens een kap of plastic ergens tegenaan ligt te trillen. Ik heb het niet kunnen vinden en de dealer zegt dat ze niks horen (lijkt me stug want als je het hoord dan hoor je het altijd, het is zeker goed hoorbaar). En dat is erg vervelend, soms lijkt het bij de spiegels vandaan te komen en soms onder de kappen. Maar heb echt geen idee meer.. Iemand hier ervaring mee en een mogelijke oplossing?

Dit was het voor nu, hoop graag wat antwoorden te vinden.

Groetjes Eizejan
Peugeot 307 XS 1.6 2001

Live,life hard.
EizejanV
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 05 nov 2016, 14:42
Woonplaats: Naaldwijk

Re: Verschillende vragen

Berichtdoor maan » 05 nov 2016, 23:21

Hallo Elzejan, welkom.
De dingen die je beschrijft klinken heel bekend, en op het peugeot 307 forum weten ze er alles van. Radio en verloopjes is weleen dingetje, moet je mee oppassen, want het datasysteem van de 307 raakt makkelijk van de leg en je kunt er rare storingen mee krijgen.

Kloppend geluid kan stabilisatorstangetjes zijn of een loszittende rubberhoes, is meestal vrij onschuldig.

Ratels zijn lastig te beoordelen als vanaf een forumbericht. Voel je er ook trillingen bij?
Kan een klapperende afdekplaat onder de motor zijn of een losse modderkuip, of een hitteschild bij de uitlaat of...

Verder zijn het heerlijke wagens
205 1.1 Junior (1986, verkocht), 205 CJ 1.4i (1989), 307 SW 2.0 Premium (2005), 306 1.4 STX (1998, verkocht), e-208 (2020)
Als kind al in een beige 403 sedan
Avatar gebruiker
maan
 
Berichten: 662
Geregistreerd: 12 maart 2010, 13:07
Woonplaats: Leersum


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten