Oplossen Lekkage Peugeot 107(Citroen C1) achterbak

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Oplossen Lekkage Peugeot 107(Citroen C1) achterbak

Berichtdoor mphoogeveen » 11 feb 2014, 12:11

Hallo Allen,

De ouders van mijn vriendin hebben een 107. Na enige tijd kwamen we erachter dat er lekkage was in de kofferbak. Gingen de winterbandjes eronder zetten en kwamen er toen achter dat er wat vocht in de kofferbak lag toen we de krik wouden pakken (gelukkig was het nog minimaal en niet zoals in sommige gevallen dat de reservewielkuip vol ligt of de hele achterbank al vol getrokken is met vocht en alles aan het schimmelen is gegaan). In het begin was er ook al ooit lekkage geweest omdat bij aanschaf van de auto parkeersensoren waren gemonteerd. de eerste gedacht was dat het daar ook weer zou lekken, na enig onderzoek met een gieter. bleek het toch op een andere plekken te lekken.

Aan het googelen gegaan en kwam de volgende website tegen.

De conclusie was dat het lekte bij het linker achterlicht en en bij de overdruk roosters achter de bumper (rubbers verteren). Na informeren bij de dealer bleek dat er geen lossen rubbers konden gekocht worden voor deze roosters, maar dat je kompleet nieuwe moest kopen. dit heeft geresulteerd in de volgende reparatie. zie foto's bijlage. (voor demontage handleiding zie link in de bovenstaande tekst)

1. achterlichten en bumper demonteren. (wees heel voorzichtig met de kunststof schroefjes die de bumper vasthouden bij de wielkast en bij het lostrekken van de bumper uit de klips boven de wielkasten en met de draad naar de kentekenverlichting deze is niet erg lang)
2. roosters kapotte rubbers ( een randje kit in de roosters gelicht en hier de rubber in gedrukt)
3. roosters er weer ingedrukt en afgekit. (niet zoals in de link compleet dicht gekit, maar alleen de randen bij de rubbers)
4. geen foto van gemaakt, maar ook de plekjes waar de schroefjes van de achterlichten ingaan dicht gemaakt met kit. en ook alle andere rubbertjes en plastic klippjes die in de carrosserie zitten achter de achterlichten afgekit.
5. geen foto van gemaakt, maar doorvoer rubber van de kentekenplaatverlichting (ook parkeersensoren) afgekit.

Na dit gedaan te hebben heeft het die nacht behoorlijk geregend en alles was de ochtend erna helemaal droog. eind goed algoed.

benodigdheden:
- kruiskop schroevendraaier
- doplsleuteltje voor los halen achterlichten.
- tube kit, wij hebben een Polimax van Patex kit gebruikt (dicht goed af hecht op alle ondergronden en blijft flexible)

wij zijn er met zijn tweeën ongeveer anderhalf uur mee bezig geweest.

Iedereen succes met het oplossen van dit probleem.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door mphoogeveen op 11 feb 2014, 16:12, in totaal 2 keer bewerkt.
Groet Martijn

http://martijnhoogeveen.nl
mphoogeveen
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 11 feb 2014, 12:03
Woonplaats: Groningen

Re: Oplossen Lekkage Peugeot 107(Citroen C1) achterbak

Berichtdoor MarcoPeus » 11 feb 2014, 13:16

Thx voor de tips. Ik heb 2 107's en als t daar bij gebeurt dan weet ik waar ik moet zoeken.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Oplossen Lekkage Peugeot 107(Citroen C1) achterbak

Berichtdoor 403diesel » 11 feb 2014, 14:49

Ik zal ook eens in de kofferbak kijken. Ik kom er zelden. Achterbank is makkelijker voor de boodschapjes.
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Oplossen Lekkage Peugeot 107(Citroen C1) achterbak

Berichtdoor tout est beau avec une... » 11 feb 2014, 17:47

Waterlekkage in de kofferbak bij de 107 is een bekend probleem.
Kijk ook eens bij je achterlichten en je derde remlicht.
Lekkage hier kan verholpen worden door de rubbers dik in de vaseline te zetten.

M.Vr.Gr.Marco.
202 BH '48
504 coupe '71
104 GL '78
505 Turbo injection '84
605 2.0 SRi '92
RG-01 '13
tout est beau avec une...
 
Berichten: 878
Geregistreerd: 27 maart 2009, 23:24
Woonplaats: Hasselt (ov.)

Re: Oplossen Lekkage Peugeot 107(Citroen C1) achterbak

Berichtdoor johan191 » 24 jan 2018, 14:37

Top, kom je zelf ook dit probleem tegen en dan blijkt dat je duidelijk niet de enige bent. Thanks voor het delen van de mogelijke oplossingen. :lol:
Ik denk dat ik ook maar voor de vaseline ga. Ik zag het mooie verhaal met de kit ook staan, en moest meteen denken met kit en straks een lampje kapot, hoe krijg je de boel weer simpel los.
Ik heb de lekkage aan de linkerkant zitten, maar de dakbekleding in de hoek waar ook de kabel naar de klep loopt (dus kant bestuurder) is ook nat. Kan dit dat wel van de achterlichten komen ? ?
Wij hebben het ontdekt na de storm van afgelopen week. Reservewiel lag ook in het water, bekleding in de kofferbak zeiknat, en kijkend naar boven dan denk je de plek gevonden te hebben. maar de achterlichten zitten iets lager. Oké ik begrijp dat vocht kruipt zeker doorstoffen bekleding, maar tot aan het dak??? Wie maakt mij wijzer. :?:
johan191
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 24 jan 2018, 14:15

Re: Oplossen Lekkage Peugeot 107(Citroen C1) achterbak

Berichtdoor Dirk85 » 27 jan 2018, 10:15

Derde remlicht?
203 C 1956 - Citroen 2CV 1988 - Volvo V60 T8
Dirk85
 
Berichten: 285
Geregistreerd: 17 apr 2017, 12:23
Woonplaats: Weert

Re: Oplossen Lekkage Peugeot 107(Citroen C1) achterbak

Berichtdoor jerilo » 27 jan 2018, 22:23

Zet er maar een nieuw 3e remlicht in. Bekend probleem, zijn ook gewijzigd, andere foam laag.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Oplossen Lekkage Peugeot 107(Citroen C1) achterbak

Berichtdoor city67 » 11 jan 2020, 13:32

Hoi, bij onze Peugeot 107 ook lekkage via derde remlicht. Had iets gevonden op de site van Autoweek met een tochtstrip en siliconenvet van Hornbach. Leek me wel een reele oplossing en tevens de vraag gesteld of het nog werkte. Tussendoor alles gekocht en uitgevoerd. Paar dagen later was het topic bij Autoweek verwijderd, geen reactie en dus staat daar alleen mijn vraag nog. De lekkage is helaas niet verholpen. Ga dus nu voor de optie om er een nieuw remlicht in te plaatsen, alleen de vraag waar ik die het beste kan kopen? Zie ook dat veel mensen de gaten waar de schroeven in moeten kitten met kit die flexibel blijft. iemand ervaring mee?
city67
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 11 jan 2020, 13:15

Re: Oplossen Lekkage Peugeot 107(Citroen C1) achterbak

Berichtdoor Doornekamp33 » 11 jan 2020, 19:10

Derde remlicht koop je bij de dealer, bij de 107 heb je 3 mogelijkheden, Peugeot Citroen of Toyota, zijn alle 3 hetzelfde.
Doornekamp33
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 12 aug 2018, 23:27


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten