Tussenmodel 307

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Tussenmodel 307

Berichtdoor Leeuwtje » 14 sep 2010, 21:30

Met een vriend van me op zoek naar een auto aangezien hij zijn leaser kwijt raakt. Uiteraard heb ik gezorgd dat Peugeot op het lijstje kwam te staan. Nu kwamen we een bomvolle 307 uit 2005 tegen maar daar is naar mijn gevoel iets raars mee. Auto heeft de achterlichten en dashboard van het laatste type maar de oude neus. Is er een tussenmodel geweest of sprake een "schadebak" of creative vorige eigenaar. Heb geen vergelijkingsmateriaal kunnen vinden vandaar mijn vraag.
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Bart-Peugeot » 14 sep 2010, 22:39

Met deze auto is niets mis, het is inderdaad een tussenfase model. Ik heb er zelf ook één.

Aangezien de eerste serie 307 fase 1 heet en de tweede serie fase 2, wordt op het 307forum het tussenfase model vaak gekscherend fase 1,5 genoemd. :-)

Je herkent dit model inderdaad aan de oude buitenkant, met aan de binnenzijde de nieuwe climatecontrol met L-R gescheiden regeling.
Dit tussenfase model is ook al voorzien van de CAN multiplex bekabeling van het fase 2 model.
Fase 1 modellen zijn namelijk voorzien van VAN multiplex bekabeling.

Normaalgesproken hebben de tussenfase modellen, het oude type achterlichten. Maar het is eenvoudig deze te vervangen door die van het laatste type. Die zijn ook iets mooier vind ik.

Het tussenfase model is gebouwd zo ongeveer van maart 2005 tot september 2005.

Meer specifieke info nodig? --> http://www.307forum.nl ;-)

Succes met de aankoop.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Bart-Peugeot » 01 okt 2010, 22:49

En? Al wat aangeschaft?
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 54 gasten