Airco probleem 406 2.0 16V bouwjaar 2000

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Airco probleem 406 2.0 16V bouwjaar 2000

Berichtdoor Rinke » 07 jul 2010, 15:15

De airco schakelt niet meer in, niet handmatig en niet automatisch.

Ik ben op zoek naar schema van het Airco systeem in een Peugeot 406 2.0 16V uit 2000. Wie kan mij aan zo'n schema helpen??
305 SR 1987
406 Break Automaat 2003
Rinke
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 13 maart 2005, 22:31
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Jeroen van der Werf » 07 jul 2010, 18:26

Ik neem aan dat je de vulling van de airco al hebt laten controleren? Anders kun je meten tot je een ons weegt maar dan zal hij niet werken!

Als het écht een electrische storing is dan kun je er eigenlijk blind van uit gaan dat het probleem zit in het relais van de compressor dat zich bevindt in de BSI.
Salut

Jeroen
Jeroen van der Werf
 
Berichten: 133
Geregistreerd: 21 dec 2005, 20:23
Woonplaats: Heerlen

Berichtdoor tout est beau avec une... » 07 jul 2010, 23:41

Als je de koppeling van de compressor even direct aanstuurt met een draadje weet je zeker dat deze goed is.
Is deze goed, dan is de kans groot dat het probleen inderdaad in de BSI zit. (zit bij de accu?? dacht ik)

Als je even goed kijkt en zoekt op probemcar. nl kun je een foto vinden waar precies op staat waar je een gaatje in je BSI moet zagen om het relais van nog geen 10 euro te vervangen. (ook de nummers en waar je het kunt bestellen staat erbij)

Hoewel dit misschien een wat knullige manier van repareren lijkt, valt dit in de praktijk best mee.
Je bespaart hiermee honderden euro's voor een vervangende BSI.

Heb zelf een keer in het verleden hiermee de diagnose kunnen stellen, insolderen van het relais is toen door een elektronica monteur, of hoe noem je zo iemand, gedaan.

Succes, Marco.
202 BH '48
504 coupe '71
104 GL '78
505 Turbo injection '84
605 2.0 SRi '92
RG-01 '13
tout est beau avec une...
 
Berichten: 878
Geregistreerd: 27 maart 2009, 23:24
Woonplaats: Hasselt (ov.)

Berichtdoor Koffiemolen » 08 jul 2010, 14:22

Dit zijn goede tips mensne! De 406 van mijn ouder, zelfde bouwjaar, heeft exact hetzekfde eprobleem. Monteru kon het zo gauw allemaal niet oplossne en heeft nu een directe voeding voor die relais gemaakt met ene 12V stekker die in dde aansteker moet, hiermee schakel je nu de climatecontrol aan dus. Primitief maar werkt. Maar goed, er zit dus hetzelfde probleem achter zo te zien. Ga ik aan onze monteur doorgeven.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Rinke » 08 jul 2010, 21:23

Heb e.e.a. op problemcar gevonden. Duidelijk verhaal, handige foto's.

Airco is volledig nagekeken, afgevuld en afgeperst, pomp is ok. Echter volgens airco man zijn er 1 of 2 draden rechtstreeks van pressostaat naar pomp gelegd. Dit hoort niet en is naar verwachting ook al een noodgreep geweest.

Voordat ik met de BSI aan de slag ga, wil ik wel eerst weten welke draden wel en niet bij het airco systeem horen. Lijkt me handig om eerst alles origineel aan te sluiten en te testen en dan pas de BSI te openen.

Daarvoor zoek ik dus het schema. Dus als iemand nog een schema heeft?
305 SR 1987
406 Break Automaat 2003
Rinke
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 13 maart 2005, 22:31
Woonplaats: Utrecht


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten