Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
GoodOldDiesel schreef:hoe start je trouwens? Gewoon sleutel erin en dan gelijk doordraaien naar het startmoment?
Een diesel gloeit namelijk op contact aan (stand II)
Dus sleutel erin, contact aan, dan gaat er ergens een gloeilampje branden, deze gaat uit en dan starten...
Steven schreef:GoodOldDiesel schreef:hoe start je trouwens? Gewoon sleutel erin en dan gelijk doordraaien naar het startmoment?
Een diesel gloeit namelijk op contact aan (stand II)
Dus sleutel erin, contact aan, dan gaat er ergens een gloeilampje branden, deze gaat uit en dan starten...
Bij de "good old diesels" is dat nog het geval, maar bij de recentere is dat niet meer nodig. Bij de 407 HDi, sleutel erin en starten, nergens een voorgloeilampje meer, ook na enkele dagen niet te gebruiken en buiten in de vrieskou.
Zelfs mijn eerste 206 HDi uit bouwjaar 2000 had geen voorgloei meer nodig.
Als ik dat vergelijk met de 504 Dangel, daar zit je gewoon te wachten tot dat lampje eindelijk wil uitgaan....
M. van der Meulen schreef:Bij één of meer kapotte gloeiers zou ik denken dat-ie helemáál niet wil starten, zeker met die kou niet? ik wacht met starten tot ik vanonder de motorkap een korte klik kan horen.
ja, maar met veel zwarte rook uit de uitlaat...Brownie schreef:M. van der Meulen schreef:Bij één of meer kapotte gloeiers zou ik denken dat-ie helemáál niet wil starten, zeker met die kou niet? ik wacht met starten tot ik vanonder de motorkap een korte klik kan horen.
Zo'n diesel start ook wel met een kapotte gloeier, alleen dan gaat het lastiger.
met afbeelding van een spiraal.Brownie schreef: Ik kan me trouwens niet voorstellen dat een 106 geen gloeilampje heeft. Is meestal een oranje lampje met een spiraaltje erin.
Keer terug naar Overige modellen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten