Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Leeuwtje schreef:De zoektocht beperkt zich nu tot de laatste serie (phase 3) van de bouwjaren 2000-2003.
Harrie schreef:Mee eens Frank!Leeuwtje schreef:De zoektocht beperkt zich nu tot de laatste serie (phase 3) van de bouwjaren 2000-2003.
Waarom zo'n 'nieuw' type met méér electronica-shit, en niet een betrouwbare phase 1
.
oh ja, phase 2 is ook een tijd uitgevoerd met een zilvergrijs dashboardpaneel...afschuwelijk vind ik.
Eenvoud siert!
grt, Harrie
Puggie_205 schreef:rij er nu al meer als een jaar in. 2002er.
tot nu toe geen problemen, alleen een hydraulische leiding kapot gehad van het dakmechanisme.
Martijn schreef:Harrie schreef:Mee eens Frank!Leeuwtje schreef:De zoektocht beperkt zich nu tot de laatste serie (phase 3) van de bouwjaren 2000-2003.
Waarom zo'n 'nieuw' type met méér electronica-shit, en niet een betrouwbare phase 1
.
oh ja, phase 2 is ook een tijd uitgevoerd met een zilvergrijs dashboardpaneel...afschuwelijk vind ik.
Eenvoud siert!
grt, Harrie
Wel feitelijk blijven Harrie, het gaat er hier niet om wat JIJ mooi vind, maar of de 306 Cabriolet een betrouwbare auto is of duur in het onderhoud. Uit ervaring zijn de latere modellen ( volgens jou dus met electronica "shit") zeker zo betrouwbaar als de vroege series. Qua bouwkwaliteit zijn ze zelfs beter dan de eerdere series. Punten van aandacht bij zowel de oude als de nieuwe modellen zijn de wielremcylinders achter ( afh. van uitvoering) die vaak lekken, de pomp van de elektrische kap ( indien aanwezig), en de aircoinstallatie ( indien aanwezig). Bij modellen met airbag in het stuur wil nog wel eens de contactring aan vervanging toe zijn, dit uit zich vaak in een brandend airbaglampje. Is een onderdeeltje dat weinig kost.
Zoals altijd bij een cabrio is de toestand van de kap en de rubbers belangrijk. Nieuwe kap is niet goedkoop. Het achterruitje is redelijk eenvoudig te vervangen als dit ondoorzichtig is geworden.
Succes met de aankoop!
Leeuwtje schreef:De hiervoorgenoemde 306 cabrio is het niet geworden maar inmiddels (toch) weer 306-en aan het bekijken. Welke motor is nu het fijnst/ meest geschikt voor de 306? De 2.0 16v rijdt vast prima maar lust ook een slok. Ik wil eigenlijk voor de 1.6 gaan maar de juiste keuze?
even gekeken, deze 'Palm Beach' met 1.8 16V is wel een erg mooie, met de mooiste velgen voor 306, en volleder.Leeuwtje schreef:Had de 306 cabrio in 2002 volledig in kleur gespoten bumpers en stootstrips? De reguliere modellen wel maar bij de cabrio zie ik het wel en niet. Misschien hadden alleen de uitloopmodellen het of is het naderhand gedaan door de eigenaar. voorbeeld http://tinyurl.com/38ojxcz
Frank.04 schreef:Al acht maanden lang word je door mede-forummers richting de 306 Cabriolet getrokken en al net zo lang is er steeds iets wat je weerhoudt.
Wat is er nodig om je over de streep te trekken?
15 jaar garantie? Benzineverbruik van 1 op 80? Een vraagprijs in dubbeltjes? Alle opties in drievoud?
Ik ben benieuwd welke het gaat worden...
Succes!
Leeuwtje schreef:Frank, niet alles is wat het lijkt sterker nog daar verdien ik zelfs mijn brood mee ...
Keer terug naar Overige modellen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten