Voorlopig geen opvolger 607

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor JT » 27 dec 2009, 19:08

De ge-upgrade V6 diesel komt helaas niet in de 607.

Vandaag toevallig nog eens de configurator opgestart. Één model, één motor, automaat, alles erop en eraan (één optie: vernis-metaal tegen 0 euro, dus: ) geen opties, gewoon heel mooi.... 68000 euro
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Jan-Sietze » 27 dec 2009, 20:00

Harrie schreef:nou...dan heb je nog nooit gereden met een 607 V6 BiTurbo HDi ?
MEGA ! wat een souplesse en gigantische trekkracht!
grt, Harrie

Nee, die motor ken ik nog niet...
Maar met een Turbo (of twee) op een benzine V6 (ES9J4S) zou er ook
350 Pk en 450 Nm uit geperst worden!

Met andere woorden:
Een atmosferische benzine moter met een turbo diesel vergelijken - is net als appels en peren...
607 3.0 24v '01
405 SRI 2.0 '93 > XU10J4 in progress
Avatar gebruiker
Jan-Sietze
 
Berichten: 319
Geregistreerd: 07 jan 2005, 18:52
Woonplaats: Wirdum

Berichtdoor KR1275 » 28 dec 2009, 10:51

De C6 is gewoon te duur en mist goedkopere basismodellen. Daarnaast is bij het ontwerp het dashboard afgeraffeld. Dat schrikt af. Van de Franse limo's is alleen de Citroen-versie enigszins succesvol geweest. Met de kwaliteit is niets mis, misschien is de C6 wel beter dan een vergelijkbare BMW of Audi. Een grote Peugeot is nooit een succes geweest. En daarbij hebben de Fransen het imago met de introductie van de 605 voorgoed verpest. Dat was simpelweg een slechte auto bij aanvang. Dat maak je nooit meer goed, hoe goed je de problemen ook weet op te lossen. Verder biedt Peugeot niet de service die in deze categorie verlangd wordt. En dan nog die vreselijke versnellingsbakken en automaten. Die zijn lang zo fijn niet als die in een BMW bijvoorbeeld. Peugeot kan echt wel meer verkopen in deze klasse, maar dan moet je met een sportief ogen (maar niet overdreven ontworpen) model komen, zonder elektronisch gezeik. Ook de 607 is geen feilloze auto en het model is in ogen van velen niet je-van-het. Waarom zie je de zijkant van de achterbank van buiten? En die bleue achterkant, daar hadden ze bij de restyling meer werk van moeten maken. Ik denk dat het een goede keuze is van Peugeot dit marktgebied te laten voor wat het is. Peugeot heeft niet de middelen om elke 4 jaar een nieuw model te lanceren en al helemaal niet om grote motoren in productie te houden. Laat de limo's over aan Citroen en kom terug met echte opvolgers van de CX en XM. Het marktgebied is trouwens in Frankijk ook flink gewijzigd. Kopers van voorheen een R25, CX/XM en 605 kopen nu een klasse kleiner of een Duitser.
Citroën XM 3.0 V6 Exclusive Automaat 1999 / Honda Accord 2.0 Sport Aut5
KR1275
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 28 jul 2004, 16:30
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor chr. » 31 dec 2009, 16:59

Peugeot introduceert nog een nieuwe motor in de 407, een 2.0 HDi met 163 pk maar verder zal de middenklasser het moeten uitzingen tot en met begin 2011. Want volgend jaar wordt het laatste volle jaar voor de 407. Het motorengamma van de 407 is de laatste tijd behoorlijk uitgekleed. De zescilinders verdwenen uit het gamma, de 2.2 HDi met 173 pk moest al het veld ruimen, daarvoor komt nu echter een 2.0 HDi 163 pk met automaat in de plaats. Die staat nu in de prijslijst voor prijzen die beginnen bij 37.637 euro, later deze week komt Peugeot met de nieuwe prijzen voor het hele gamma.

Dat bestaat verder nog uit de 1.8 en de 2.0 benzine, de laatste is er ook als automaat. Dieselrijders hebben nog keus uit een 1.6 HDi met 110 pk en een 2.0 HDi met 140 pk, de 163 pk sterke versie is er alleen met automatische transmissie. De 1.6 VTi en 1.6 THP gaan aan de neus van de 407 voorbij. De opvolger van de 407 staat in 2011 in de showrooms en heet 508. Die volgt niet alleen de 407 op, maar ook de 607.

Bron;

www.voituresdefrance.nl
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor Koffiemolen » 01 jan 2010, 20:53

chr. schreef:Peugeot introduceert nog een nieuwe motor in de 407, een 2.0 HDi met 163 pk maar verder zal de middenklasser het moeten uitzingen tot en met begin 2011. Want volgend jaar wordt het laatste volle jaar voor de 407. Het motorengamma van de 407 is de laatste tijd behoorlijk uitgekleed. De zescilinders verdwenen uit het gamma, de 2.2 HDi met 173 pk moest al het veld ruimen, daarvoor komt nu echter een 2.0 HDi 163 pk met automaat in de plaats. Die staat nu in de prijslijst voor prijzen die beginnen bij 37.637 euro, later deze week komt Peugeot met de nieuwe prijzen voor het hele gamma.

Dat bestaat verder nog uit de 1.8 en de 2.0 benzine, de laatste is er ook als automaat. Dieselrijders hebben nog keus uit een 1.6 HDi met 110 pk en een 2.0 HDi met 140 pk, de 163 pk sterke versie is er alleen met automatische transmissie. De 1.6 VTi en 1.6 THP gaan aan de neus van de 407 voorbij. De opvolger van de 407 staat in 2011 in de showrooms en heet 508. Die volgt niet alleen de 407 op, maar ook de 607.

Bron;

www.voituresdefrance.nl


Hmm, da's dan grappig, want de 308 is de 'lagere' en compacte versie van de 3008, dan zou je zeggen dat de 508 dus de 'lagere' en compacte versie van de 5008 zal worden.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Vorige

Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten