Blauwe rookwolken bij wegrijden

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Blauwe rookwolken bij wegrijden

Berichtdoor Stefan » 21 aug 2009, 16:34

Goeiedag,

tijdje niet echt actief hier geweest, druk met school enzo (ja ik heb geen vakantie)

mijn 605 heeft, sinds het mij opvalt, last van blauwe wolken uit de uitlaat bij het wegrijden, bij bijv. even stilstaan bij een verkeerslicht. Niet echt charmant bij deze auto dacht ik zo. Bij stationair lopen, gewoon rijden (gecheckt door een vriend die achter mij reed) en koude motor heb ik er geen last van. Het is echt alleen als ik al een flink eind heb gereden.

Omdat het dus niet altijd is, vraag ik mij af hoe dit precies zit. Zijn er bijv. middeltjes voor die ik bij de benzine ingooi zodat er kleine lekkages gedicht worden ( even simpel denken), of is er iets serieuzer?

Dat ie is olie verbruikt maakt me niet zoveel uit. Maar het is vast niet goed, en een klein beetje schamen doe ik wel als ik wegrijd.

Gr. Stefan
Peugeot 406 Coupé 3.0 V6 ('99)
Afbeelding
Avatar gebruiker
Stefan
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 07 dec 2007, 22:03
Woonplaats: Apeldoorn

Berichtdoor 304 coupe s » 21 aug 2009, 17:36

Ik vermoed klepseals. Zwak punt bij deze motoren.
Avatar gebruiker
304 coupe s
 
Berichten: 368
Geregistreerd: 03 nov 2007, 20:59
Woonplaats: Coevorden

Re: Blauwe rookwolken bij wegrijden

Berichtdoor Martijn » 23 aug 2009, 09:24

Stefan schreef:Goeiedag,

Omdat het dus niet altijd is, vraag ik mij af hoe dit precies zit. Zijn er bijv. middeltjes voor die ik bij de benzine ingooi zodat er kleine lekkages gedicht worden ( even simpel denken), of is er iets serieuzer?

Dat ie is olie verbruikt maakt me niet zoveel uit. Maar het is vast niet goed, en een klein beetje schamen doe ik wel als ik wegrijd.

Gr. Stefan


Zijn inderdaad zeer waarschijnlijk je klepseals die versleten/uitgehard zijn waardoor er een beetje olie bij de verbranding kan komen zodra je b.v. gas loslaat. Die troep uit blikjes is grote onzin, iets wat niet meer werkt of versleten is los je niet op met een vloeistofje, dat moet je vervangen. Interne vervuiling is iets anders, daar heb je prima middeltjes voor...

Mijn advies : lekker mee blijven rijden en sparen voor de reparatie of voor een andere 605 (kon wel eens even duur uitvallen). Wel oliepeil in de gaten houden.
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Stefan » 25 aug 2009, 23:27

Hmm ja oke, mechanische defecten begrijp ik dat die niet op te lossen zijn met sapjes. Ik had eigenlijk gehoopt op ergens een gaatje in een rubbertje ofzo..

Dan laat ik het lekker voor wat het is, de andere opties komen voorlopig nog niet in aanmerking.

Bedankt in ieder geval, scheelt een hoop kostbare en zinloze toevoegingen aan mijn brandstof/olie.

Gr Stefan
Peugeot 406 Coupé 3.0 V6 ('99)
Afbeelding
Avatar gebruiker
Stefan
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 07 dec 2007, 22:03
Woonplaats: Apeldoorn


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten