chiptuning 306

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

chiptuning 306

Berichtdoor michelv » 16 feb 2009, 23:49

Mijn zoon gaat de 306 (5drs, bwjr 2000, 93000km) van zijn moeder over nemen om als eerste auto in te rijden (onderdeel van zijn opvoeding...).

Volgens zijn zeggen moet de 1,4 8 klepper ge-chip-tuned worden zodat de auto wat pittiger wordt en ook nog zuiniger gaat rijden. :shock:

Het eerste deel van de bewering kan ik volgen, maar is het werkelijk zo dat een ge-chip-tunede auto zuiniger rijdt?
ooit:
206 (2004), 205 autom., 206 QS break, 305 break, 306 break, 405 break, 504GL (2x), 406C, 306, 107, 206 (2007), 206+ nu: 207 en 307
michelv
 
Berichten: 281
Geregistreerd: 11 sep 2005, 09:18
Woonplaats: midden nederland

Berichtdoor Puggie_205 » 17 feb 2009, 00:39

ligt eraan hoe je met je rechtervoet omspringt... ( ik geloof er niet in)

maar denk niet dat het veel gaat uithalen om een 1.4 te chippen :roll:
Puggie_205
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 18 aug 2005, 19:53

Berichtdoor GoodOldDiesel » 17 feb 2009, 01:56

Dan kan ik kort zijn. Een GTI zal het nooit worden en als ik zo eens door de intenties heen prik kun je hem beter afvoeren dan opvoeren :mrgreen:
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity

Berichtdoor Bart-Peugeot » 17 feb 2009, 11:45

Chippen levert bij een 1.4 8v misschien 5 pk op, als je geluk hebt.

Zuiniger zal ie niet worden, maar onzuiniger ook niet.

Als je sneller wil, koop een 1.6, 1.8 of GTI, dat is een betere investering voor meer PK's.

Kortom, weggegooid geld, het chippen van een standaard benzine auto.


Over het chippen van een 306, is hier vast meer te vinden: http://www.team306tuning.nl
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Jan-Sietze » 17 feb 2009, 18:11

Mijn 2.0 8v werdt wel pittiger van dat chippen, ook de 3.0 V6 was er niet ongevoelig voor...

Maar of je werkelijk verschil gaat merken bij een 1.4 8v :? Ik denk het niet.



Ik zou zeggen; ff doorsparen en een leuk 2.0 8v blok er in!
Wel eerst het onderstel én remmen aanpassen...
607 3.0 24v '01
405 SRI 2.0 '93 > XU10J4 in progress
Avatar gebruiker
Jan-Sietze
 
Berichten: 319
Geregistreerd: 07 jan 2005, 18:52
Woonplaats: Wirdum

Berichtdoor michelv » 17 feb 2009, 21:19

Bedankt voor de antwoorden.
ooit:
206 (2004), 205 autom., 206 QS break, 305 break, 306 break, 405 break, 504GL (2x), 406C, 306, 107, 206 (2007), 206+ nu: 207 en 307
michelv
 
Berichten: 281
Geregistreerd: 11 sep 2005, 09:18
Woonplaats: midden nederland


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten