806 startonderbreker

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

806 startonderbreker

Berichtdoor Achefa » 01 jun 2008, 14:27

Wie kan me helpen met mijn probleem?

Ik kan de auto nu niet starten omdat mijn startonderbreker het tegenhoudt , wie weet ik de startonderbreker kan verwijderen?

mvg,
Achefa
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 01 jun 2008, 14:24

Berichtdoor GoodOldDiesel » 01 jun 2008, 20:25

Wat voor startonderbreker is het? orgineel of aftermarket?
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity

Berichtdoor Achefa » 01 jun 2008, 21:52

Gewoon orgineel
Achefa
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 01 jun 2008, 14:24

Berichtdoor Achefa » 02 jun 2008, 00:11

Niemand die me kan helpen?
Achefa
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 01 jun 2008, 14:24

Berichtdoor Martijn » 02 jun 2008, 06:33

Achefa schreef:Niemand die me kan helpen?


Jawel, de dealer!
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Achefa » 02 jun 2008, 10:40

Ben ik geweest die zegt dat het aan de sleutel ligt maar sleutel werkt goed , deuren gaan gewoon open en dicht als ik op de knopje druk.
Achefa
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 01 jun 2008, 14:24

Berichtdoor Achefa » 02 jun 2008, 10:41

Alleen als ik wil starten lukt het niet om de motor zo ver te krijgen te rijden , hij slaat wel aan maar iets houd het tegen
Achefa
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 01 jun 2008, 14:24

Berichtdoor Michel_van_Geest » 02 jun 2008, 11:01

Dan is het niet de startonderbreker (of de startonderbreker moet op de benzinepomp zitten). Maar dit lijkt me niet logisch

Blijft de motor lopen (stationair ?), of slaat hij af zodra je wilt rijden ?.

Als hij start. Loopt hij dan "mooi" of hapert hij ?
Michel_van_Geest
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 27 maart 2008, 15:27
Woonplaats: Hellevoetsluis

Berichtdoor Achefa » 02 jun 2008, 14:53

Nee hij blijft niet draaien , hij wilt gewoon niet aanslaan als ik de sleutel draai. Je hoort wel die geluid dat hij het wilt doen maar wilt niet lopen.
Anwb gebeld en die zei dat het aan de sleutel ligt , herkent de sleutel niet iemand ervaring mee?
Achefa
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 01 jun 2008, 14:24

Berichtdoor Bart-Peugeot » 02 jun 2008, 15:41

Dat de deuren prima open gaan met de seutel, wil niet zeggen dat de start de-blokkering ook werkt.

Ik denk dat de dealer en de anwb gelijk hebben.

Er zit een transponder in je sleutel, als die niet goed door de auto gelezen wordt, dan zal deze echt niet starten.

Op naar de dealer dus! ;-)
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor mars406 » 02 jun 2008, 17:41

sleutel dus opnieuw laten "leren" op de auto?
mars406
 
Berichten: 511
Geregistreerd: 16 apr 2007, 19:57
Woonplaats: Doesburg

Berichtdoor Gilletti » 02 jun 2008, 18:41

Of de reservesleutel pakken. :?:
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Achefa » 02 jun 2008, 18:43

Kan ik dat zelf ook doen de sleuten "leren"?

Heb geen reservesleutel anders had ik dat allang geprobeerd.
Achefa
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 01 jun 2008, 14:24

Berichtdoor Siert » 02 jun 2008, 20:03

Bij Toyota heb je daar geen speciaal aparaat voor nodig, dan moet je alleen weten wat de truc is. 3x de deur open en dicht doen terwijl je op je kop staat met de sleutel tussen je tenen of zoiets dergelijks.

Bij Peugeot zou ik niet weten hoe het gaat, maar ik zou van Peugeot eigenlijk verwachten dat je daar special gereedschap (lees speciale computer) bij nodig hebt.

Dit soort informatie hoort alleen bij dealers bekend te zijn, dus je zult het toch echt daar moeten gaan vragen.
1990 Peugeot 309 1.6 XLS - Finse uitvoering [@SportKlassiek] [@309Ownersclub.com]
Siert
 
Berichten: 85
Geregistreerd: 08 maart 2008, 20:57
Woonplaats: Finland

Berichtdoor Achefa » 02 jun 2008, 20:48

Ik ga het proberen , bedankt

Ik zal laten weten of het gelukt is ofniet.

mvg,
Achefa
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 01 jun 2008, 14:24

Berichtdoor 307204XSI » 02 jun 2008, 22:17

Inleren van de sleutel/startonderbreker van een 806 kan alleen een dealer die heeft daar de programmatuur voor. Absoluut niet mogelijk voor een doe-het-zelver. (weet dit nog uit de tijd dat ik zelf een 806 heb gereden.) Overigens hadden volgens mij de eerste generaties 806 ook nog het "toetsenbord" startonderbrekertje ook wel bekend uit de 306.
Maar die bedoel jij volgens mij niet.

Succes,
AJ
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Achefa » 02 jun 2008, 22:29

Bedoel je die links van het stuur is en die je moet uitklappen?
Achefa
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 01 jun 2008, 14:24

Berichtdoor 307204XSI » 02 jun 2008, 22:35

Inderdaad, zo'n kantel/tuimel paneeltje die hebben volgens mij in de eerste 1 a 2 productie jaren van de 806 gezeten als ik me niet vergis maar Martijn of Harrie weten dat zo uit hun hoofd.

Mijn 806 2.1 SVDT had ook al de transopnder in de sleutel zoals jij hebt.
Ik heb er overigens nooit problemen mee gehad in 5 jaar/160k.
Maar wel ooit een 2de masterkey bijbesteld vandaar weet ik het.

suc6,
AJ
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Fritschy 605 » 02 jun 2008, 22:43

Ik heb dit met mijn 605 SLI uit 1995 gehad. Wel draaien niet aanslaan. 220 euro later bleek het een stekker verbinding van de startonderbreker te zijn. (toen heb ik meteen het hele kastje laten verwijderen.

Inleren van 605 sleutel is, op contact draaien 5 sec knop indrukken en dan starten.
Fritschy 605
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 09 jun 2006, 18:14
Woonplaats: IJsselstein

Berichtdoor Achefa » 02 jun 2008, 23:14

Ja klopt die heb ik ook in mijn auto zitten maar die heb ik paar maanden de stekker achter uit gehaald en werk al tijdje zonder die ding.
Achefa
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 01 jun 2008, 14:24

Berichtdoor Achefa » 05 jun 2008, 11:03

Bij de peugeot dealer geweest en bevestigt dat het niks met de sleutel heeft te maken.

Ligt wel degelijk dus aan de startonderbreker.

Ik reed een tijdje zonder startonderbreker(stekker achterin eruit gehaald) maar liet een vriend van mij handsfreeset verwijderen en heeft hij de stekker er weer in gedaan sindsdien start de auto niet meer.
Achefa
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 01 jun 2008, 14:24

Berichtdoor Bart-Peugeot » 05 jun 2008, 11:13

Achefa schreef:Ik reed een tijdje zonder startonderbreker(stekker achterin eruit gehaald) maar liet een vriend van mij handsfreeset verwijderen en heeft hij de stekker er weer in gedaan sindsdien start de auto niet meer.

Dan is het volgens mij: Code intoetsen en starten maar!

Daarna kun je volgens mij het codekastje weer loskoppelen, dan start ie voortaan weer zonder codes.

Ik denk dat als je de accu losgooit, je daarna weer de code in moet toetsen.
Maar dit laatste is een vermoeden.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Achefa » 05 jun 2008, 21:07

Probleem is ik ken de code niet en de vorige eigenaar ook niet.
Achefa
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 01 jun 2008, 14:24

Berichtdoor Gillettiño » 05 jun 2008, 21:23

Achefa schreef:Heb geen reservesleutel anders had ik dat allang geprobeerd.
:?: :!: :?: :!:
Achefa schreef:Probleem is ik ken de code niet en de vorige eigenaar ook niet.
:?: :!: :?: :!:
Er is nu dus maar 1 (niet werkende) sleutel bij de auto en de code van de startonderbreker is niet bekend.. :roll:


Volgens mij is er dan een ding wat WEL werkt: het anti-diefstal mechanisme! :mrgreen:
Peugeot peper- & zoutstel
20** Renault Zoe
2008 Triumph Speed Triple
Avatar gebruiker
Gillettiño
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 09 jul 2006, 12:47
Woonplaats: Wilnis

Berichtdoor Puggie_205 » 05 jun 2008, 21:39

standaard is het 1111
en er zijn veel mensen die het nooit veranderd hebben...

mss het proberen waard?
Puggie_205
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 18 aug 2005, 19:53

Volgende

Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten