Mistireuse lekkage kofferbak 206 hatchback 5 deurs

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Mistireuse lekkage kofferbak 206 hatchback 5 deurs

Berichtdoor 4pitter206 » 12 jan 2020, 17:41

Hallo allemaal.
na een lange zoektocht, en veel gelezen te hebben over water in de kofferruimte, o.a een heel verhaal op autoweek ben ik nu aan het eind van mijn latijn.
achterlampen vervangen want achter 1 lamp was de boel ook vochtig en miste de foam afdichting, dus nu beide foam afdichting en de boel is droog.
zoals in autoweek gemeld de zwarte greep, het logo daarin en rondom de handel van de achterklep gekit.
nu zelfs de hele achterruit aan de binnenkant gekit, ook 2 ovale openingen onder het rubber aan de onderkant .

wat heb ik geprobeerd om het uit te zoeken?
met de brandslang de auto geneveld voor langere tijd terwijl iemand anders in de auto bleef speuren naar lekkage.
in de eerste instantie niets, maar ruim een uur later weer de eerste sporen.
de kokerbalk waar de wielsleutel in zit blijft droog, maar onder de 'plint' is het nat en op een paar vakken in de kofferruimte.
je ziet op de kokerbalk een soort van metalen plaatje met tekst, de 2 vakken ervoor, waar hier het papier in ligt en naar links zijn de plekken waar het meeste water komt.

Afbeelding

ik heb de kap van de ruitenwisser etc weggehaald en papier in de klep gepropt om te zien of daar wat nat wordt maar de hele week blijft het droog, ook die onderaan de klep tegen de deurrubbers aan en onder het rubber door het raam voor de ruitenwisser die in die week ook gebruikt is maar alleen op de bodem wordt het nat
ps. het is alleen water geen ruitenwisservloeistof vanuit de remlicht lamp bovenaan de klep

Afbeelding

rubber lijkt heel, heeft geen scheuren, lijkt goed aan te sluiten maar ik heb nu geen ideeën meer.
het enigste waar ik aan kan denken is dat de auto misschien achter een keer een aanrijding heeft gehad en er ergens een haarscheur zit waar water door komt, maar dan zou de kokerbalk waar de wielsleutel in hangt ook nat moeten zijn lijkt mij.

wie heeft nog ideeën?
4pitter206
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 09 mei 2018, 08:08

Re: Mistireuse lekkage kofferbak 206 hatchback 5 deurs

Berichtdoor 4pitter206 » 23 jan 2020, 13:40

uiteindelijk dan toch maar voor een nieuw rubber gegaan a € 80.
goed ingesmeerd met vaseline en ???? water. :roll:

nu vallen mij twee dingen op.
1 er is toch vocht in de kokerbalk waar de wielsleutel in zit.
2 daar waar het zit is de binnenkant van de bagagevloer dus nat (zit een plastic lijst over de kabel die daar onder door loopt. en de naad daar is meestal ook nat.
er zijn daar sporen alsof men daar met een witte kit of iets anders overheen is geweest.

blijf nu toch denken aan een haarscheurtje door een aanrijding. ???
maar ik begrijp dat als ik die achterkant. lees buitenkant van de kokerbalk, goed wil bekijken ik de hele bumper eraf moet halen.
wordt hier helemaal tureluurs van :?
4pitter206
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 09 mei 2018, 08:08


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten