[206+, 2010] Onrustige motor, lampen en display zakken weg

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

[206+, 2010] Onrustige motor, lampen en display zakken weg

Berichtdoor Jus-T » 07 okt 2019, 21:37

Hallo allemaal!

Mijn vriendin en ik zijn sinds een kleine maand de trotse eigenaar van een mooie 206+ uit 2010. Nu geeft hij vanaf het begin al af en toe problemen op hetzelfde vlak.

Veelal bij een warme motor, verliest de motor - zo lijkt het - af en toe aan kracht. Eerst was het enkel bij stationair draaien en in z'n 1 en z'n 2, waarbij hij dan weinig vermogen leek te hebben en heel erg hapert. Bij het indrukken van het gas pakte hij het niet op, en op een bepaald moment schiet je dan ineens naar voren omdat -ie 'm wel weer op weet te pakken. Nu ervaren we het ook in de derde of vierde versnelling. Hierbij merken we ook dat de koplampen meegaan in het haperen van de motor, evenals het display in de auto. Deze vallen weg en komen weer op als dit probleem aan de orde is.

Doordat het niet alleen maar in de motor lijkt te zitten, maar de verlichting ook wegvalt in kracht, lijkt het niet met de bougies te maken te hebben, maar wij hebben geen idee wat dit wel kan zijn. Onze garage zit ver weg van ons, vandaar dat we eerst even kijken op internet. Wellicht hebben de dames en heren op het Peugeot-forum een soortgelijke situatie ervaren!

Ik hoor het graag.

Groet,

Justin
Jus-T
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 07 okt 2019, 21:23

Re: [206+, 2010] Onrustige motor, lampen en display zakken w

Berichtdoor Doornekamp33 » 08 okt 2019, 14:02

Lijkt sterk op een spannings probleem in de wagen, kijk in ieder geval de accu polen na en de massa strip tussen motor en chassis, effe loshalen en schoonmaken/opschuren lost dit vaak op.
Doornekamp33
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 12 aug 2018, 23:27

Re: [206+, 2010] Onrustige motor, lampen en display zakken w

Berichtdoor 309NL » 16 okt 2019, 00:16

Kan ook een een of andere defecte sensor zijn, misschien eens laten uitlezen.
309NL
 
Berichten: 192
Geregistreerd: 04 dec 2013, 12:08


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten