Paradiso 325 vouwwagen achter de 205

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Edzo » 22 apr 2007, 21:33

dit weekend even testgereden met, en - geslapen in, Floep het ding :mrgreen:

Even de duitse grens overgewipt naar vrienden, gezellig helpen verbouwen, en de vouwwagen in de grote tuin geparkeerd.

Uitstekend bevallen , met 2 man ideaal, ook voor rondtrekken super. Als je wil kan het bed blijven liggen, kan je koffie zetten, en aan een ander tafeltje is nog zitruimte.
'Opzetten': daadwerkelijk 30 seconden, (FLOEP,FLOEP, ) ongelofelijk, dan nog 5 minuten en alles is klaar (pootjes, keukenblok etc) . . Afbreken 5 minuten.

Wonderbaarlijk ding ! en de reacties van toeschouwers zijn erg grappig.
:mrgreen:

Verder rijdt-ie erg prima, we hadden hem achter de CT.
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Bart-Peugeot » 23 apr 2007, 11:08

Dat klinkt goed Edzo!

Ik kan bijna eenzelfde enthousiast verhaal hier neerzetten. :D

Na een weekje Paradiso's spotten op Marktplaats, kwam er zaterdag één te koop die aan mijn eisen voldeed. :P

Bijna nieuwe banden, 1989, disselbak, compleet met Luifel en Voortent, en dat voor 250 euro. :wink:

Verkoper meteen gebeld en gereserveerd, we zouden zondag komen kijken/kopen.

Zaterdag lekker met de 504 wezen toeren. :D

Zondag (voor een zondag) vroeg op. Om 09.30 uur zaten we in de 504. Na het starten sloeg ie af, nou ja, het is koud in de parkeergarage, sloeg nog 2 keer af, bij de helling omhoog kwam ik tot stilstand, tijdens starten niet meer aanslaan! :shock:
Hmm, auto achteruit terug laten glijden/rijden. Motorkap open met de gedachte 'er zal toch wel niets te zien zijn'. Viel me direct op dat het benzinefiltertje leeg was, normaalgesproken is dit gevuld met benzine. eerste gedachte, vergeten te tanken? Hmm nee, nog geen 300 km afgelegd, na duwen op de koffer hoor je de benzine klotsen.

Hmm, wat nu te doen. 207 heeft geen trekhaak, en de 205 is niet in de juiste technische toestand om te rijden. De boel van de 504 eens rustig onderzoeken? Geen tijd voor! We hebben immers een afspraak om 11.30 uur. :?

Dan de schoonouders maar uit bed gebeld. Die wilden wel rijden, moetsen wel uit Oudenbosch komen, dus langer rijden. Verkoper gebeld of we wat later konden komen, dat mocht, al was er dan niet zoveel tijd over, zij hadden ook een afspraak.

Goed, afgesproken langs de snelweg bij Capelle ad IJssel, zodoende weinig tijd verloren, we waren om 12.15 op de plaats van bestemming.

En daar stond de Paradiso dan! Wat een leuk ding! We moesten wel even door het 'vuil' heen kijken. Maar goed, dat kan schoon gemaakt worden. Alles was compleet, sommige dingen zelfs meer dan dat (meerdere elektriciteitsnoeren bijvoorbeeld). Daarna dus inladen en wegwezen. Terug naar Oudenbosch.

Daar de wagen in de tuin gezet, grote schoonmaak. Ziet er nu perfect uit! :D

Wat moet (gaat) er aangepakt worden:
- Hefframe laten lassen, is ooit op één punt kaopt geweest en erg lelijk gerepareerd
- Nieuwe gordijnen
- Nieuw keukenkastje timmeren, dat wordt van de winter. Dan gaan we van de zomer bedenken hoe en wat we precies in deze kastjes willen hebben.

Kortom, ik ben (we zijn) erg tevreden.

Nu rest mij op dit moment:

- 504 repareren (onderzoek benzinepomp)
- voor noodgevallen een trekhaak onder de 207 (te bestellen bij: http://www.iddstechnique.nl , slechts 125 euro(enkel de trekhaak)!)
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Edzo » 23 apr 2007, 12:14

Mooi man! gefeliciteerd!! benieuwd naar wat plaatjes

:mrgreen:
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Bart-Peugeot » 02 mei 2007, 13:55

Pas het topic hierboven maar aan: (Paradiso achter 504)

Afbeelding

Van het weekend in Dinant (België) geweest. Heerlijk!

Tijdens de aankoop bedacht ik al om het (ouderwetse/spaanplaten) keukenblok grondig te gaan verbouwen. Dit gaat zeker gebeuren.

Na 1 nacht met opgetrokken knieën in de breedte geslapen (getracht) te hebben, besloten we in de lengte te gaan slapen. Dat ging beter, het sliep heerlijk.

Aangezien we het keukenblok zo gaan maken dat het buiten opgesteld gaat worden, wordt het bed binnen de volledige breedte van de wagen. Dus binnenkort een Paradiso inclusief 2 persoonsbed van 1,75 breed! haha. :lol:

Foto's volgen indien keukenblok gereed!
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Vorige

Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten