Vandaag voor het eerst sinds het ongeluk weer aan de xs gesleuteld.
De apk zit er aan te komen en daar moest wel even wat voor gedaan worden.
De stuurkogels die vorig jaar voor de apk vervangen zijn moesten nu weer omdat, de hoezen volledig verdroogd waren en dus gescheurd.
Verder heb ik de Morrette koplampen weer gewisseld voor de originele exemplaren en een kleine onderhoudsbeurt gedaan (olie, oliefilter en bougies). bij het vervangen van de bougies bleken echter de vorig jaar geplaatste bougiekabels van bijzonder matige kwaliteit te zijn, bij het lostrekken bleef de plug die over de bovenkant van de bougie komt bij 3 kabels gewoon over de bougie heen zitten.
En dan sta je dus zonder bougiekabels in het sleutelhok........ maar gelukkig stond daar nog een 1.4 tu-blok langs de wand waar nog redelijke bougiekabels opzaten.
Ook de uitlaat met katalysator is weer terug onder de auto en al deze klusjes hebben hun uitwerking niet gemist, de auto loopt weer mooi rustig en pakt weer lekker soepel op.
Dus woensdag gaat de auto voor de apk, het zal mij benieuwen.
Voor dagelijks een 307 1.6 16V op lpg-g3.
En voor de pret weer een 205 1.4xs.
En nog een meer jaren project in de vorm van een 205 1.6 xs.