Bedradingsvraag 205

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Bedradingsvraag 205

Berichtdoor jeroenvanrosmalen2 » 31 maart 2006, 22:09

Ik heb een vraag over het installeren van luidsprekers in de achterstijl. In mijn rode (...) 5-deurs 205 1.8 GRD diesel (1992) zitten daar roosters, daar wil ik ze in maken.
Hoe krijg ik daar het handigst draad naar toe? Welke route? Tips en trucs?

Achter het linker-achterlicht zitten allerlei draden: heb ik daar iets aan? Er zijn er nog twee vrij (een dikke blauwe met 16 A er op en een dunne groene met 36 C er op): waar dienen die voor? Waar is het stekkerblokje voor, dat daar ook zit? (tien aansluitmogelijkheden, 4 groengele draden er aan geprikt). ik verwacht niet dat ik hier iets mee kan, maar vind het gewoon interessant om te weten.

Alvast heel hartelijk dank voor reacties!
jeroenvanrosmalen2
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 31 maart 2006, 21:52

Berichtdoor Edzo » 31 maart 2006, 22:17

Welkom!
die roosters zijn idd. bedoeld voor luidsprekers, ik geloof niet dat er in een 205 al standaard bedrading naar achteren ligt voor luidsprekers. Als je ze achter de roosters niet kan vinden, en ook niet 4 extra achter je radio hebt liggen, dan zijn ze er niet.
Die spaghetti achterin is alle verlichting achter, incl. evt. een ruitewisser en dat soort dingen.
Het stekkerblokje is een gemeenschappelijke Massa-aansluiting voor alles daar.

Dus ik vrees dat je draden moet trekken.....je kan het makkelijkste de dorpels volgen, en ze daar onder het tapijt friemelen.

groeten, Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor jeroenvanrosmalen2 » 31 maart 2006, 22:24

Dankjewel!
Achter mijn radio heb ik nog niet durven kijken: de vorige eigenaar had de isostekker eraf geknipt, dus hoe ik mijn nieuwe radio aangesloten heb gekregen is (voor mij) een wonder! Ik herinner me dat ik heel veel draden "over" had!

Hebben "achter-draden" een vaste kleur?

In de gaten achter de roosters vond ik inderdaad geen draden.
jeroenvanrosmalen2
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 31 maart 2006, 21:52

Berichtdoor Edzo » 31 maart 2006, 22:43

qua kleur ben ik niet zeker, ik heb een 405 gehad, die ze wel standaard had liggen, maar alle speakerdraden (8 stuks) hadden dezelfde kleur: oranje.
Daar werd ik ook even niet goed van toen.....
succes!

Groeten, Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Gerard2 » 01 apr 2006, 22:11

Als ik het mij goed herinner hebben de draden verschillende kleuren, en zijn deze kleuren beschreven in het bij de auto geleverde boekje.

Bij mijn auto zit er achter de radio een peugeot aansluiting voor de radio. Er ontbreekt in ieder geval een draad die de snelheidspuls geeft, dat was blijkbaar nog niet populair in de vorige eeuw. Mijn autoradio gaat dus niet harder spelen als ik sneller ga rijden. Op de peugeot aansluiting zit vervolgens een verloop van peugeot naar iso aansluiting. Dit verloopstuk kun je bij de meest automaterialenzaken kopen. Let op: bij mijn verloopstuk was de draad voor constante spanning en spanning na inschakelen contactslot verwisseld. Het rode ledje (op de radio) na het uitzetten van de radio werkte pas nadat ik de draden had verwisseld.

Ik hoop voor je dat de vorige eigenaar alleen aan het verloopstuk heeft geklust en niet aan de originale bedrading.
Avatar gebruiker
Gerard2
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 20 nov 2004, 09:29

Berichtdoor joeriej » 03 apr 2006, 20:09

ik had in mijn vorige peus 205 ook een warboel aan draden. ik heb toen overal schoentjes aan moeten maken en een stekker moeten verknippen "en zo een converter iets gemaakt" voor mijn pioneer radiootje.. werkte prima :P
kijk anders op de sloop of je zoiets kan vinden en knip de zooi af ( dus de originele kabels en connector) en ga na bij je eigen wagentje of het overeen komt en gebruiken maar.

poahh wat een tekst.. snap er zelf al niks meer van.

sorry het is goed bedoeld
www.joerie.nl in aanbouw al wel PICS!!!!
Avatar gebruiker
joeriej
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 13 dec 2004, 23:03
Woonplaats: zutphen


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 56 gasten