Probleem met achterklep en achterdeur

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Probleem met achterklep en achterdeur

Berichtdoor joemahon » 15 maart 2006, 14:09

Ik heb een probleem met mijn 205 1.6 automatic uit 1992, zowel de achterdeur (rechts) als de achterklep willen beide niet meer open. Er zit een automatische vergrendeling op de auto. Bij het linkerachter portier was het motortje kapot dus daarom zit die niet op slot.

Het pinnetje bij de rechterachterdeur is geen beweging bijna in te krijgen.

Iemand heeft bij de passagierskant voorin het pinnetje erin geduwd omdat diegene niet wist dat het om automatische vergrendeling ging, ik weet niet of dat meespeelt.

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is, alvast bedankt
joemahon
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 15 maart 2006, 14:03

Berichtdoor E-504-C » 15 maart 2006, 21:11

Hoi,

Ik ken het probleem, heb het ook gehad met mn 205 GT uit '86.

Ik vrees idd dat je motortjes kapot zijn. Dan blijven ze gewoon vastzitten van binnen. Je kan hier niks meer aan doen, behalve dan dat je er nieuwe motortjes inzet. Die zijn nog wel te krijgen ergens, op de sloop of 2e hands ergens.

Je moet de binnenpanelen (bekleding) van de deur eraf halen en dan kan je het motortje (zwart kastje) losschroeven en er een nieuwe inzetten.

Is wel een beetje priegelwerk omdat je het haakje dat het deurknopje omhoog en omlaag doet ook weer vast moet haken aan het motortje.

Bij dat ding in de achterklep heb ik geen ervaring, maar ook die afdekplaat moet je eerst verwijderen om erbij te kunnen (duh!).
Daar zit ook zo'n zwart kastje dat je denk ik moet vervangen.

Als het na vervanging niet werkt, zou het ook aan de bedrading kunnen liggen natuurlijk. Dus misschien verstandig als je dat even eerst checkt of er geen draadjes loszitten of kapot zijn.

Misschien speelt vocht ook een rol?!

Hoop dat je hier iets mee kan...

Succes

Eduard
Avatar gebruiker
E-504-C
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 17 mei 2004, 19:28
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor E-504-C » 15 maart 2006, 21:14

O ja,

Als iemand de knopjes induwt dan moeten ze in principe weer vanzelf opengaan als je de deuren centraal ontgrendeld... Tenzij die rechtsvoor ook spontaan is gaan hemelen... :-)
Avatar gebruiker
E-504-C
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 17 mei 2004, 19:28
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor joemahon » 16 maart 2006, 12:01

Ik heb gedaan wat je zei de kastjes vervangen en het werkt weer perfect, hardstikke bedankt voor de moeite nog.

groet Joe Mahon
joemahon
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 15 maart 2006, 14:03

Berichtdoor Gerard2 » 20 maart 2006, 23:22

Als ik 's avonds alleen in de auto zit doe ik altijd alle portieren op slot door op het deurknopje te drukken. Begrijp ik uit deze posts goed dat ik dat beter niet kan doen?
Avatar gebruiker
Gerard2
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 20 nov 2004, 09:29

Berichtdoor E-504-C » 21 maart 2006, 20:37

@ Gerard,

Nee, maakt niet uit, in principe kan je het knopje gewoon induwen en moet de rest ook naar beneden gaan. Denk dat bij Joe echt de motortjes (zwarte kastjes) kapot waren, dat had ik dus ook, en dan gaat je knopje niet meer omlaag en ook niet meer omhoog, dan zit ie vast en is het motortje dus geblokkeerd.

Je kan dus met een gerust hart je knopjes indrukken met de hand..

:D
Avatar gebruiker
E-504-C
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 17 mei 2004, 19:28
Woonplaats: Rotterdam


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 80 gasten