205, remleidingen vervangen

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

205, remleidingen vervangen

Berichtdoor Stefannn » 14 maart 2006, 22:50

Hallo,
Heeft er iemand een faq hoe ik de remleidingen van een 205'je kan vervangen? Want volgens mij moet er dan heel de tank uit?
Is dit een kostbare reparatie?
gr. stefan
Stefannn
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 14 maart 2006, 22:47

Berichtdoor Edzo » 15 maart 2006, 00:34

Is een hoop werk,
het kan ook zonder de tank eruit te halen,
maar dat is ook gepruts. Ik heb het al meermalen gedaan, maar je moet toch rekenen dat het een ervaren iemand 5 uur kost, voor alle remleidingen. (voorwielen, achterwielen, en de leidingen onder de auto door.) Die 5 uur is ook nog als er niets tegenzit. Vaak zitten er wel dingen tegen, dus het kan nog langer duren.
Het kan dus een dure reparatie worden, want 5 of meer uur werk is helaas duur tegenwoordig. En dan moet je ook maar hopen dat je aan materiaal alleen remleidingen en remvloeistof nodig hebt, maar het gebeurt vaak dat er dan ook nog een lekke remcilinder (achteras) opduikt.

groeten, Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Stefannn » 15 maart 2006, 18:48

Dturbo schreef:Is een hoop werk,
het kan ook zonder de tank eruit te halen,
maar dat is ook gepruts. Ik heb het al meermalen gedaan, maar je moet toch rekenen dat het een ervaren iemand 5 uur kost, voor alle remleidingen. (voorwielen, achterwielen, en de leidingen onder de auto door.) Die 5 uur is ook nog als er niets tegenzit. Vaak zitten er wel dingen tegen, dus het kan nog langer duren.
Het kan dus een dure reparatie worden, want 5 of meer uur werk is helaas duur tegenwoordig. En dan moet je ook maar hopen dat je aan materiaal alleen remleidingen en remvloeistof nodig hebt, maar het gebeurt vaak dat er dan ook nog een lekke remcilinder (achteras) opduikt.

groeten, Edzo


Hey Edzo,
Nou ik zal je het verhaal vertellen. Ik kan deze 205 gratis en voor niets krijgen. Alleen moeten er deze dingen aan gebeuren. Ook de uitlaat moet vervangen worden. Ik heb zelf geen ervaring met remleidingen vervangen, behalve met die van een motor. Vandaar dat ik een beetje navraag aan het doen ben. Maar je hebt toevallig geen handleiding voor een 205? En op hoeveel kosten zou ik moeten rekenen als ik ze zelf vervang?
gr. stefan
Stefannn
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 14 maart 2006, 22:47

Berichtdoor joeriej » 17 maart 2006, 12:03

is het een zwarte 205? :S hehe
wij hebben laatst met pijn in ons hart een 205je weg gedaan met een verrotte uitlaat en met rotte remleidingen..
koopt mun zus een ford KA terug :S :'(
www.joerie.nl in aanbouw al wel PICS!!!!
Avatar gebruiker
joeriej
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 13 dec 2004, 23:03
Woonplaats: zutphen

Berichtdoor Stefannn » 17 maart 2006, 13:50

joeriej schreef:is het een zwarte 205? :S hehe
wij hebben laatst met pijn in ons hart een 205je weg gedaan met een verrotte uitlaat en met rotte remleidingen..
koopt mun zus een ford KA terug :S :'(

haha nee het is een rode. tja een ka, als je anders geen geld hebt..
Stefannn
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 14 maart 2006, 22:47

Re: 205, remleidingen vervangen

Berichtdoor peukie205 » 21 maart 2006, 03:33

Stefannn schreef:Hallo,
Heeft er iemand een faq hoe ik de remleidingen van een 205'je kan vervangen? Want volgens mij moet er dan heel de tank uit?
Is dit een kostbare reparatie?
gr. stefan


Heb zelf ooit de leiding van voor naar achter vervangen........heb de tank niet weggehaald.
Remelidingen vervangen bij de achteras is ook een narigheid......je kan er slecht bij.......en als e.e.a dan vast zit.........ellende......zeker als je geen brug hebt zoals ik.

Groeten,
Tom.
Peugeot 205 1.6 Automaat '87, Peugeot 403 Bachéé Diesel '62...plus nog een paar van PSA.
Avatar gebruiker
peukie205
 
Berichten: 651
Geregistreerd: 19 aug 2004, 23:43
Woonplaats: Rotterdam


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 61 gasten