omdat het nieuw is toch nog wat vragen

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

omdat het nieuw is toch nog wat vragen

Berichtdoor tome » 12 maart 2006, 19:44

nieuw voor ons de 205 xe 1.1 uit 89.

we rijden er nu al even mee, en dat werkt echt wel verslavend, maar ik twijfel aan de werking van de kachel.
krijg het niet gauw warm in de auto, zet ik die linkse draairegelaar op ruit, dan komt er niets uit de zijopeningen die ook de zijruiten van de deuren moet doen.
dat gaat juist prima als ik die regelaar helemaal de andere kant op doe, maar dan krijgt de voorruit juist weinig, tot niks.
omdat er niet een temperatuur meter op zit kan ik dus ook niet zien of de radiator snel warm word of niet

wat is jullie ervaring mbt tot snelheid van warmte afgifte.
stel je moet s' morgens vroeg weg, ruit is dichtgevroren.
waar zetten jullie die regelaar op, bij stationair als je staat te krabben.
en warop als je rijd.
tome
 
Berichten: 85
Geregistreerd: 04 maart 2006, 21:05
Woonplaats: Drachten

Berichtdoor Gerard2 » 13 maart 2006, 00:22

Volgens mij is er niks mis met je verwarming. De eerst stand stuurt de lucht alleen naar je voorruit. De tweede stand (met het pijltje omhoog en naar beneden) stuurt de lucht ook naar de zij-roosters. Zeker bij strenge vorst kan het wel even duren voordat je het warm hebt in de auto.
Meestal heb ik selectieknop tussen het derde en vierde pictorgram staan, daarbij heb je warme voeten en een koel hoofd.
Avatar gebruiker
Gerard2
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 20 nov 2004, 09:29

Berichtdoor tome » 13 maart 2006, 06:44

Gerard2 schreef:Meestal heb ik selectieknop tussen het derde en vierde pictorgram staan, daarbij heb je warme voeten en een koel hoofd.

en vooral een koel hoofd is makkelijk inhet nogal verhitte verkeer tegenwoordig :-)

bedankt voor de tip, gaan we eens evenuit proberen
tome
 
Berichten: 85
Geregistreerd: 04 maart 2006, 21:05
Woonplaats: Drachten


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 61 gasten