Benzine brandstofleiding

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Benzine brandstofleiding

Berichtdoor flankie » 28 okt 2020, 10:20

Ik wil graag ivm de veiligheid de brandstof leiding vervangen maar hoe hoort het te zitten? Er zit een doorzichtig slang (wel vol met tectyl) vanaf de brandstofslang naar het filter onder de motorkap. Voor de overgang zit een gevlochten slangetje die best poreus is.na het filter zit de bekende zwarte slang.

Ik had eigenlijk verwacht dat er een stalen brandstof leiding vanaf de tank zou lopen maar dat is dus niet zo. Wat is het beste/ origineel en bestand tegen de nieuwe brandstoffen?Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X705F met Tapatalk
flankie
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 04 okt 2014, 19:28

Re: Benzine brandstofleiding

Berichtdoor beeperhorrie » 28 okt 2020, 18:12

Ziet er bij mij precies zo uit (bouwjaar 1988 TU blok)
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46

Re: Benzine brandstofleiding

Berichtdoor RobinHoed » 28 okt 2020, 22:06

Als je E98 tankt van de Premium merken (zonder ethanol) hoef je je zeker geen zorgen te maken over de effecten van benzine.

Moderne benzineslangen zullen ook bestand zijn tegen brandstoffen met ethanol. Tank zelf preventief altijd benzine zonder ethanol en als ik E95 tank dan voeg ik ethanol killer toe. Niet zo zeer voor de slangen meer voor de pakkingen en de tank (praat vanuit oogpunt peugeot 203 trouwens).

Preventief je oude benzine leidingen vervangen is altijd goed natuurlijk. Zeker de gevlochten variant gaan vervangen op korte termijn. Ziet er wellicht prima uit van buiten maar schrok zelf behoorlijk toen ik de binnenkant zag.

Succes

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
203 Fourgonnette - 1953 "Jean-Marie"
203 Berline - 1959 "Marie Louise"
404 - 1961 "Marie Antoinette"
Avatar gebruiker
RobinHoed
 
Berichten: 734
Geregistreerd: 12 jul 2017, 20:50
Woonplaats: Leidschendam


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten