het klusdagboek van Philippe, m'n 205

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

het klusdagboek van Philippe, m'n 205

Berichtdoor MarkVDE » 27 mei 2020, 11:17

Hoi allemaal,

het leek me handig om een eigen draadje aan te maken over de klussen aan 'Philippe', m'n '94-er 205 Forever 1.1.
Op zich is hij vrij goed, maar niet perfect natuurlijk. Ik ben ook een beginner met auto's, en in mijn omgeving heb ik ook niet zoveel andere sleutelaars, dus leek me het handiger om hier vragen te stellen dan elke keer een nieuw topic te starten.

Wat er nog op de to-do lijst staat:
-dinsdag gaat hij naar de garage voor een setje nieuwe Toyo's, veel beter dan de oude Michelin winstersloffen die er nu onder zitten.
- De kleppendeksel- en carterpakking zweten ( niks ergs, maar er moet ooit iets aan gebeuren)
Afbeelding
- op het inlaatspruitstuk ligt altijd wel een beetje olie, komt dat door de recirculatie van de carterventilatie?
- en het vervelendste: de versnellingsbak lekt (als er druppels hangen, lekt het volgens Klokje rond). Wat voor ring heb je nodig voor de linker aandrijfas? Hebben jullie hierover tips?
Afbeelding
Afbeelding

Alle kennis is welkom, ik heb nog een hoop te leren!
Nog steeds bezig met m'n 1e auto: de '94-er 205 'Philippe' Forever, die naar de Noordkaap is geweest!
Avatar gebruiker
MarkVDE
 
Berichten: 204
Geregistreerd: 23 sep 2019, 08:19
Woonplaats: Valkenburg(ZH)

Re: het klusdagboek van Philippe, m'n 205

Berichtdoor Wout_Holsbeek » 28 mei 2020, 09:34

Hoi! Leuke klus auto, ga je ongetwijfeld veel plezier van hebben!

Rond het injectiehuis kan 'ie inderdaad wat zweten door de carterontluchting.
Dat is de slang die je kleppendeksel verbindt met het inlaattraject. Zou je even
kunnen controleren of 'ie nog wel dicht is.

Wat betreft de aandrijfas: 99,9% zeker dat je aandrijfaskeerring lek is. Die dingen
kosten geen drol, maar de as moet er wel uit, dus het kan een middagje werk zijn.
Ik zou ze gelijk links en rechts doen, mijn ervaring is dat als je één kant vervangt,
en daarna verse versnellingsbakolie erop gooit, dat 'ie dan aan de andere kant begint
te lekken :mrgreen: Kan je alles weer loshalen.

Succes!
205 XS 1.4 1991 M1TW Gris Graphite
Avatar gebruiker
Wout_Holsbeek
 
Berichten: 142
Geregistreerd: 12 maart 2014, 17:04
Woonplaats: Enschede

Re: het klusdagboek van Philippe, m'n 205

Berichtdoor MarkVDE » 29 mei 2020, 20:37

Dank je voor de info, ik had al zo'n vermoeden dat de boel uit elkaar zou moeten, dan heb ik m 'n eerste echte technische oefening te pakken! Weet je dan welke soort ik moet hebben? Op het internet heb ik er eentje gezien voor 1,90 ( https://www.autodoc.nl/auto-onderdelen/ ... c/2322-1-1 ), maar ze kunnen ook tot 7+ euro opbrengen ( https://www.autodoc.nl/elring/203691 ) Ik heb op de sloop een EGR-pijpje gehaald dat er een stuk beter uit ziet dan het opgezette stukje prehistorische rubber dat er nu op zit, dat is in ieder geval een makkelijke fiks.
Nog steeds bezig met m'n 1e auto: de '94-er 205 'Philippe' Forever, die naar de Noordkaap is geweest!
Avatar gebruiker
MarkVDE
 
Berichten: 204
Geregistreerd: 23 sep 2019, 08:19
Woonplaats: Valkenburg(ZH)

Re: het klusdagboek van Philippe, m'n 205

Berichtdoor Tobias106205 » 31 mei 2020, 18:13

Ik zou keerringen van het merk Victor Reinz sterk aanbevelen. Heb een slechte ervaring met Elring keerringen (slechte kwaliteit).
Tobias106205
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 14 aug 2019, 11:36

Re: het klusdagboek van Philippe, m'n 205

Berichtdoor MarkVDE » 01 jun 2020, 11:29

Hoi Tobias, dank je voor je tip!
Nog steeds bezig met m'n 1e auto: de '94-er 205 'Philippe' Forever, die naar de Noordkaap is geweest!
Avatar gebruiker
MarkVDE
 
Berichten: 204
Geregistreerd: 23 sep 2019, 08:19
Woonplaats: Valkenburg(ZH)

Re: het klusdagboek van Philippe, m'n 205

Berichtdoor MarkVDE » 05 jul 2020, 19:41

Goeienavond iedereen,
Deze week is de 205 weer ingezet voor een weekje vakantie op de veluwe, omdat zuid-Frankrijk met twee ander 18-jarigen toch niet zo’n geweldig idee keek. Philippe hield zich, goed, tot na zo’n 140 km snelweg rijden op de heenweg het lampje voor het koelvloeistofniveau ging branden. Hij heeft dat wel vaker gedaan, maar dan ging het na een seconde of 5 à 6 ook weer uit, dus ik dacht dat het wel los zou lopen. Vandaag ging het ‘idiot light’ tóch ook weer branden, maar dit keer zonder uit te gaan. Ik heb toch maar voor m’n zielenrust het reservoir aan de passagierszijde van de auto gecontroleerd, en die zat gewoon goed vol. Nergens lekkages of iets dergelijks, dus ik ben met stomheid geslagen. Hebben jullie dit ook wel eens? Wat vakt er aan te doen? Ik hoor het graag!
Nog steeds bezig met m'n 1e auto: de '94-er 205 'Philippe' Forever, die naar de Noordkaap is geweest!
Avatar gebruiker
MarkVDE
 
Berichten: 204
Geregistreerd: 23 sep 2019, 08:19
Woonplaats: Valkenburg(ZH)

Re: het klusdagboek van Philippe, m'n 205

Berichtdoor 205RJ » 08 jul 2020, 16:49

Ik heb dit vorig jaar ook met mijn 205 gehad. Het kan zijn dat de vlotter die het KVS-peil meet een beetje verstopt zit, dit ding zit links bovenin je radiateur als je recht voor de auto staat. Die kan je eruit halen (weet even niet of je daarvoor ook de zwarte plaat etc. moet demonteren die boven de grille zit) en goed doorspoelen/schoonmaken. Is je koelvloeistof erg smerig?

Uiteindelijk bleek het lampje bij mij een teken te zijn dat de koppakking niet heel fris meer was. Af en toe ging 'ie aan, en daarna weer uit terwijl het koelvloeistofexpansievaatje gewoon vol zat. Als 'oplossing' het lampje afgeplakt en gewoon nog mee op vakantie geweest naar Denemarken. Op de terugweg echter op de autobahn was de koppakking toch echt lek gegaan: gassen lekten vanuit het motorblok in het koelsysteem, ik vermoed dat hierdoor de vlotter af en toe 'droog kwam te staan', wat ervoor zorgde dat het lampje ging branden. Toen de koppakking echt door was waren er luchtbellen in het expansievat waarneembaar met draaiende motor (dit zijn de gasbellen die het koelsysteem in lekten). Ook kan er dan witte rook uit de uitlaat komen. Ik zou die dingen even in de gaten houden!
Avatar gebruiker
205RJ
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 20 jan 2016, 22:17
Woonplaats: Delft

Re: het klusdagboek van Philippe, m'n 205

Berichtdoor Wout_Holsbeek » 08 jul 2020, 22:16

Je geeft al aan dat er in het reservoir nog voldoende vloeistof aanwezig was. Dus
waarschijnlijk raak je niks kwijt.

Misschien is het een luchtbel in je koelvloeistof circuit die bij de sensor blijft hangen.
Even ontluchten is niet moeilijk en kan nooit kwaad. Daar zou ik als eerst zoeken.
Er zijn naast het reservoir 3 onluchtingspunten. Van laag naar hoog (als ik het goed heb):
Radiateurdop (dikke zeskant), thermostaathuis (inbusboutje), bovenste bocht kachelslang
bij het schutbord (zwart kunststof dopje, volgens mij zelfs een bandenventieldopje).
Met warme motor (dus thermostaat open), van onder naar boven controleren en pas
dicht draaien als er puur koelvloeistof uitkomt, dus geen lucht meer. Het helpt ook om dan
je reservoir even wat hoger te hangen onder de motorkap. Misschien verspreid over een
week een paar keer herhalen.

Daarna zou ik het ook bij de sensor zoeken, zoals 205RJ ook al zegt.
205 XS 1.4 1991 M1TW Gris Graphite
Avatar gebruiker
Wout_Holsbeek
 
Berichten: 142
Geregistreerd: 12 maart 2014, 17:04
Woonplaats: Enschede

Re: het klusdagboek van Philippe, m'n 205

Berichtdoor MarkVDE » 14 jul 2020, 12:14

Dankjewel Wout en 205 RJ! Vandaag stond de lamp nog aan, zelfs met een koude motor... Expansievaatje ontlucht, en hij zoog een klein beetje lucht naar binnen. Het verdraaide lampje bleef venijnig branden :( .Vanmiddag dan maar met frisse moed écht ontluchten, en nu maar rustig naar huis. Verder loopt hij normaal, en rookt ‘ie niet.
Nog steeds bezig met m'n 1e auto: de '94-er 205 'Philippe' Forever, die naar de Noordkaap is geweest!
Avatar gebruiker
MarkVDE
 
Berichten: 204
Geregistreerd: 23 sep 2019, 08:19
Woonplaats: Valkenburg(ZH)

Re: het klusdagboek van Philippe, m'n 205

Berichtdoor MarkVDE » 14 jul 2020, 15:11

Met m’n pa heb ik de ontluchting -zo goed en kwaad als het ging- gedaan. De stekker voor de sensor wat opgeschoond, maar... non, non, rien a changé. Het niveau is goed, en alles stroomt mooi door, dus ik weet ‘t even niet. De verwarming doet het ook goed. Misschien is het inderdaad die vlotter/ sensor die roet in het eten gooit, het blijft Franse electronica tenslotte :? .
Daar kijk ik zsm naar zodra het weer opknapt, en ik weer tijd heb.
Het zal -denk/ hoop ik- niet catastrofaal zijn.
Nog steeds bezig met m'n 1e auto: de '94-er 205 'Philippe' Forever, die naar de Noordkaap is geweest!
Avatar gebruiker
MarkVDE
 
Berichten: 204
Geregistreerd: 23 sep 2019, 08:19
Woonplaats: Valkenburg(ZH)

Re: het klusdagboek van Philippe, m'n 205

Berichtdoor ~Orin » 14 jul 2020, 18:01

Bij mij is de vlotter ook een keer stuk gegaan, gelukkig had de garage een nieuwe. Heb je al geprobeerd de auto uit te lezen?

http://www.pug205.nl/view.php?pid=2&fid ... t=uitlezen
Afbeelding
Avatar gebruiker
~Orin
 
Berichten: 776
Geregistreerd: 31 maart 2014, 17:56
Woonplaats: Midwoud

Re: het klusdagboek van Philippe, m'n 205

Berichtdoor MarkVDE » 14 jul 2020, 18:52

Dank je, Orin! Daar kan ik me donderdag misschien mee bezig houden, zo te zien is het een hele operatie ;) .ik wist niet eens dat 205-jes uit te lezen waren!
Nog steeds bezig met m'n 1e auto: de '94-er 205 'Philippe' Forever, die naar de Noordkaap is geweest!
Avatar gebruiker
MarkVDE
 
Berichten: 204
Geregistreerd: 23 sep 2019, 08:19
Woonplaats: Valkenburg(ZH)

Re: het klusdagboek van Philippe, m'n 205

Berichtdoor MarkVDE » 20 okt 2020, 10:52

Een nieuw berichtje, dat was weer eens nodig!
Ik heb de 205 nu al weer dik een jaar, en ~2400 km later is hij flink opgeknapt!
Omdat de afbladderende blanke laklaag door alle regen met centimeters per dag dan m'n achtreklep
af kwam zetten besloot ik er iets aan te doen: Ik heb de spuitbus ter had genomen.

De lak was altijd al een doorn in mijn oog, maar nu kwam er bij elke regenbui water ònder de
toplaag te zitten, wat me niet ideaal leek..
Dus op internet maar 2k blanke lak gekocht, en wat 2000 grit nat-schuurpapier.
Wat blijkt: dat was net wat te licht, maar soit, een echte restauratie krijgt hij over een
paar jaar maar, als ik wat meer budget heb. Dit is meer een preventieve noodactie.

Afbeelding
Dus op donderdagavond heb ik Philippe afgeplakt, opgeschuurd- dat voelt héél erg fout-, en in twee, op sommige plekken drie
lagen afgelakt.
Het resultaat is op sommige plekken echt best goed, maar waar de laatste laag minder dik opgespoten was moet er nog stevig gepolijst worden. Dat komt dit weekend hopelijk!

Afbeelding
Een beetje individualiseren kan geen kwaad

Afbeelding
Wel passend toch, een Franse voiture afplakken met wijnreclame..

Afbeelding
Klaar met lakken, nu maar goed drogen!

Afbeelding
Het-ongepoetste- eindresultaat. Hopelijk glimt hij nog meer na wat TLC van de polijstmachine

Hierna heb ik nog en 205-badge aangebracht, dat staat wat beter dan halfvergane stickers.
Op het menu staat nu nog een beurt, misschien met wat verse versnellingsbakolie, en een oplossing voor een lekken klapruitje linksachter. Hoe ik dat ga oplossen, moet ik nog even zien.
Nog steeds bezig met m'n 1e auto: de '94-er 205 'Philippe' Forever, die naar de Noordkaap is geweest!
Avatar gebruiker
MarkVDE
 
Berichten: 204
Geregistreerd: 23 sep 2019, 08:19
Woonplaats: Valkenburg(ZH)

Re: het klusdagboek van Philippe, m'n 205

Berichtdoor beeperhorrie » 21 okt 2020, 11:59

Goed bezig. Met polijsten zal het vast nog wat bijtrekken. Hoe dan ook staat het al een stuk beter dan lak met blaren.
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46

Re: het klusdagboek van Philippe, m'n 205

Berichtdoor ~Orin » 21 okt 2020, 18:02

Keurig dat je de lak hebt hersteld, lekker bezig geweest dus. Is er al nieuws van de storing met de koelvloeistof? :D
Afbeelding
Avatar gebruiker
~Orin
 
Berichten: 776
Geregistreerd: 31 maart 2014, 17:56
Woonplaats: Midwoud

Re: het klusdagboek van Philippe, m'n 205

Berichtdoor 205RJ » 21 okt 2020, 19:34

Zo, dat is geen half werk! Goed dat je het aangedurfd hebt. Zou inderdaad met polijsten nog een stuk kunnen verbeteren inderdaad. Succes met de bezigheden!
Avatar gebruiker
205RJ
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 20 jan 2016, 22:17
Woonplaats: Delft

Re: het klusdagboek van Philippe, m'n 205

Berichtdoor MarkVDE » 01 jan 2021, 14:38

~Orin schreef:Keurig dat je de lak hebt hersteld, lekker bezig geweest dus. Is er al nieuws van de storing met de koelvloeistof? :D

Wow, ik was helemaal vergeten dit ook nog op dit draadje te zegen! Het is gefikst, gelukkig. Een Génération van de sloop heeft zijn sensor moeten opofferen, maar het resultaat is er naar! Een (half?)uurtje klussen, en de storing is opgelost. Ik houd het inderdaad op een vuile of oude sensor, niks meer. Dat geeft een stuk meer vertrouwen tijdens het rijden!

Iets anders watergrelateerds: de lekkende klapruitjes!
Ik heb er een dikke week geleden maar uit frustratie een middagje aan besteed om Philippe winterklaar te maken. Heel veel wassen, en preventies de dorpels en wielkuipen ingesprayed houden de roest vast nog ver weg.
Afbeelding

Ik heb in de schuur ook maar de ruit helemaal uitgebouwd, alle bagger ìn het rubber grondig schoongemaakt,
en de boel weer teruggeplaatst met een halve liter kit. Ook heb ik rond de handgreep van de kofferbak een ring van kit, daar kwam ook vocht naar binnen.
Afbeelding
(Niet heel professioneel, ik weet het, maar het helpt wel. Geen siliconenspul trouwens, da's niet goed, toch?)
Hé, hij heeft in ieder geval de eerste regenbuien droger doorstaand, dus dat is winst!
Voor de zekerheid toch ook maar geïnvesteerd in twee vochtvangers, je weet-'t maar nooit.

Ook nog iets leuks: We komen in de Autovisie!
Morgen (zaterdag) word ik voor 'uw garage' geïnterviewd voor een reportage en video over het 205'je, en waarom een tiener in godsnaam in zo'n oud karretje zou rijden. Het komt in hun erste nummer van '21, als het goed is!
Nog steeds bezig met m'n 1e auto: de '94-er 205 'Philippe' Forever, die naar de Noordkaap is geweest!
Avatar gebruiker
MarkVDE
 
Berichten: 204
Geregistreerd: 23 sep 2019, 08:19
Woonplaats: Valkenburg(ZH)

Re: het klusdagboek van Philippe, m'n 205

Berichtdoor 205RJ » 06 jan 2021, 11:29

Goed bezig! Mooi dat je je 205 steeds een beetje beter maakt. Die raamrubbers blijven lastig, ik moet er ook nog altijd mee bezig maar het gaat waarschijnlijk ook een oplossing met kit worden. Die vochtvangers zijn eigenlijk essentieel als je je 205 in de winter wil rijden :-)

Is het nog gelukt met polijsten van de lak nadat je zelf de blanke lak gespoten hebt? Ben erg benieuwd naar het resultaat, bij mijne begint plots ook de blanke lak los te laten en zit nog te twijfelen of ik dat zelf wil repareren op den duur.

Gaaf van Autovisie, ik ga het in de gaten houden!
Avatar gebruiker
205RJ
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 20 jan 2016, 22:17
Woonplaats: Delft

Re: het klusdagboek van Philippe, m'n 205

Berichtdoor MarkVDE » 06 jan 2021, 14:23

205RJ schreef:Goed bezig! Mooi dat je je 205 steeds een beetje beter maakt. Die raamrubbers blijven lastig, ik moet er ook nog altijd mee bezig maar het gaat waarschijnlijk ook een oplossing met kit worden. Die vochtvangers zijn eigenlijk essentieel als je je 205 in de winter wil rijden :-)

Is het nog gelukt met polijsten van de lak nadat je zelf de blanke lak gespoten hebt? Ben erg benieuwd naar het resultaat, bij mijne begint plots ook de blanke lak los te laten en zit nog te twijfelen of ik dat zelf wil repareren op den duur.

Gaaf van Autovisie, ik ga het in de gaten houden!


Ja, die raamrubbers zijn lastig. Een driedeurs vind ik veel mooier, maar een vijfdeurs is wel eindeloos veel handiger (dat wil zeggen, lekt minder). Ik denk dat ik het zo wel redelijk opgelost heb, ook al hebben we nog geen grote regenstormen gehad.

De onderdelen voor het schakelen, en nieuwe differentieelkeerring zijn besteld, dus daar kan ik later fijn mee an de slag! Ook heb ik maar geïnvesteerd in een vel geluidsisolatie voor de motorkap of zo, hopelijk maakt dat de tu1 iets minder 'aanwezig' op de snelweg :D .

De achterklep is best goed gelukt, al zeg ik het zelf! Het dak, daarentegen, heb ik op de laatste laag wat te dun gedaan, waardoor de toplaag een beetje korrelig, en ruw is geworden. Dat valt vast nog nat weg te schuren, maar ik ben nu vooral blij dat de lak niet verder verweert. Een echt goede laklaag krijgt-'ie over vijf tot tien jaar wel :wink:
Over een week of twee sta ik als het goed is in het blad, en en half weekje later komt de video!
Nog steeds bezig met m'n 1e auto: de '94-er 205 'Philippe' Forever, die naar de Noordkaap is geweest!
Avatar gebruiker
MarkVDE
 
Berichten: 204
Geregistreerd: 23 sep 2019, 08:19
Woonplaats: Valkenburg(ZH)

Re: het klusdagboek van Philippe, m'n 205

Berichtdoor annoh » 06 jan 2021, 22:52

wat voor een isolatie materiaal voor de motorkap heb je besteld?
Een blauwe Peugeot 205 cabriolet van 1994
annoh
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 30 okt 2020, 22:13
Woonplaats: Sint Jacobiparochie

Re: het klusdagboek van Philippe, m'n 205

Berichtdoor 205RJ » 06 jan 2021, 23:02

Top! Mooi dat je het afbladderen van de lak in ieder geval gestopt hebt. Die professionele respray komt dan ooit wel, of gewoon tevreden mee zijn zo! Leuk dat je de auto ook zo lang wilt houden.

Bij mijn 205 zit er een soort noppenschuim onder de motorkap, geplaatst door de vorige eigenaar. Of het veel doet weet ik niet, het blijft niet echt een stille auto op de snelweg ;-)
Avatar gebruiker
205RJ
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 20 jan 2016, 22:17
Woonplaats: Delft

Re: het klusdagboek van Philippe, m'n 205

Berichtdoor MarkVDE » 07 jan 2021, 12:20

annoh schreef:wat voor een isolatie materiaal voor de motorkap heb je besteld?


Dit spul:
https://www.pieces-de-rechange-classic. ... sante.html

Het is een bitumen zelfklevend vel, dat trillingen dempt, en ook hitte isoleert.
Zo stil als een Rolls zal-'ie er niet van worden, maar het zal vast wat helpen!
Dit zeg Peugeot ervan: "Epaisseur : 1,78 +/- 0,18 mm •Masse surfacique : 3,5 +/- 0.35 kg/m2 •Amortissement : > 13 dB/s (norme ME SAE) •Ten".
Ik denk dat ik het maar aan de binnenkant van de motorkap ga plakken, of in de kofferbak, lijkt jullie dat 'n goeie plek?
Nog steeds bezig met m'n 1e auto: de '94-er 205 'Philippe' Forever, die naar de Noordkaap is geweest!
Avatar gebruiker
MarkVDE
 
Berichten: 204
Geregistreerd: 23 sep 2019, 08:19
Woonplaats: Valkenburg(ZH)

Re: het klusdagboek van Philippe, m'n 205

Berichtdoor annoh » 09 jan 2021, 00:20

Ik gebruik deze platen ook bij de camperombouw van bijvoorbeeld de Peugeot Expert. Ik heb met een dB meter nooit een vermindering van geluid gemeten. (metingen bij een VW T5) Wel klinken portieren bij dichtslaan veel minder blikkerig.

Je vraagt of binnenkant motorklep goede plaats is. Zeker, ik zou niet aan de buitenklant plakken.
Een blauwe Peugeot 205 cabriolet van 1994
annoh
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 30 okt 2020, 22:13
Woonplaats: Sint Jacobiparochie

Re: het klusdagboek van Philippe, m'n 205

Berichtdoor 205RJ » 24 jan 2021, 11:09

Heb je filmpje op Autovisie gezien, hartstikke leuk! Kan je ervaringen met de 205 beamen :D
Avatar gebruiker
205RJ
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 20 jan 2016, 22:17
Woonplaats: Delft

Re: het klusdagboek van Philippe, m'n 205

Berichtdoor MarkVDE » 25 jan 2021, 11:44

205RJ schreef:Heb je filmpje op Autovisie gezien, hartstikke leuk! Kan je ervaringen met de 205 beamen :D


Haha, dank je! Het blijft altijd gek om je eigen stem zo te horen, maar het is inderdaad wel heel gaaf om opeens zelf óók 's in de spotlights te staan! De reacties zijn -over het algemeen- ook wel geweldig.

Aan Philippe zelf is de afgelopen tijd het een en ander gebeurd, maar niet per sé allemaal positief :-|
Afbeelding

Ik had allerlei spul in huis gehaald om de schakelstangen aan te pakken, maar dat ging iet héél soepel:
Het kogeltje van het centrale draaipunt, waar wat speling op zit, heb ik verkeerd besteld. Als iemand dus nog behoefte heeft aan dat onderdeel, maar dan voor z'n 104, moet je bij mij zijn. Nou ja, alles is wel schoongemaakt en gesmeerd, dat kan ook alleen maar helpen.
Het isolatiemateriaal voor de motorkap is wel fijn spul! Het plakt goed, en ontdreunt heel goed. Het laat de 'kap meteen een stuk kwalitatiever aanvoelen, ik moet nog even een ritje maken om te kijken of het ook in DB's scheelt.

Maar dan dit:
Afbeelding
Dat is een (rem?)leiding t.h.v. de katalysator. Die begint roestig te worden.

Afbeelding
Deze twee zijn bij vlakbij het schutbord:
Afbeelding

Ze zien er nog wel redelijk oké uit, maar op termijn moet er iets aan gebeuren. Er is overheen getectyleerd, dus ik weet nog niet hoe ver deze (vlieg)roest doorgaat.
Wat is jullie oordeel?
Ik ga m'n garagist maar vragen wat hij ervan vindt, en wat er moet gebeuren om de auto zomerklaar te krijgen.
Het volgende agendapunt is waarschijnlijk nieuwe olie en bougies!
Nog steeds bezig met m'n 1e auto: de '94-er 205 'Philippe' Forever, die naar de Noordkaap is geweest!
Avatar gebruiker
MarkVDE
 
Berichten: 204
Geregistreerd: 23 sep 2019, 08:19
Woonplaats: Valkenburg(ZH)

Volgende

Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten