Gisteren tegen de middag het demonteren van de Solex carburateur 32-34 Z2 van de inlaat spruitstuk.
Een maal er af ben ik begonnen om de carburateur schoon te maken, want was goed vies!
Klaar met schoon maken ben ik begonnen met de 5 torx schroeven los te draaien, bleek dat deze schroeven niet goed waren vast gedraaid.
De bovenste gedeelte los gehaald bleek de vlotterkamer groene pakking in 4 stukken te zien, vandaar ie valse lucht heeft gehad met slecht rijden?
Verder de carburateur van binnen bekeken bleek het gasklephuis ook smerig te zijn ook zuiver gemaakt.
Mij verder de Acceleratie sproeier vervangen, de orginele maat voering was 35-35 en is nu 35-40 weet niet of dit veel uit maakt.
Toen nog de Acceleratie membraan op de achter zijde carburateur vervangen.
Choke Membraan heb ik laten zitten, want was niet het zelfde wat ik had besteld.
De 2 kleine sproeiers heb ik niet vervangen, omdat de nieuwe 2 kleine sproeiers de maat voering te klein waren van het revisie set.
Dus ga er van uit dat de Carburateur revisie set van een peugeot 205 GT niet het zelfde is van mijn Solex 32-34 Z2 of heb ik een 32-34 Z1 Solex?
Heb de 2 delen weer in elkaar geplaatst met de nieuwe vlotterkamer pakking er tussen.
De 5 torx schroeven weer vast gedraaid,beter dan voor heen.
De carburateur weer op het inlaat spruitstuk gemonteerd met daar onder de 2 voet pakkingen.
Choke kabel en gas kabel weer aangesloten.
Benzine slangetje weer op zijn plaats en vast gezet met klemmetje.
Vacuümslangetje aan gesloten.
Achter de carburateur het stekker aangesloten.
Lucht filter behuizing weer op zijn plaats.
En starten maar.................. Yes loopt weer als een zonnetje
mooi 950 toeren en loopt mooi naar de 90 graden.
Heb nog niet met de XS gereden, maar vanmiddag ga ik even de auto testen.
Hierbij enkele foto`s van de carburateur en het revisie set.
Voor en Na reviseren van de Carburateur.
En montage op de inlaat spruitstuk en met de motor ruimte.
Smerige carburateur
Carburateur weer schoon gemaakt en beter oogt.
Solex 32-34 Z2 carburateur revisie set.
Vlotterkamer pakking groen vies en ingescheurd.
Carburateur gemonteerd op het inlaat spruitstuk
Ik ga ook de inlaat spruit schoon maken met het spul EMAG EM-404 Aluminium reiniger zeer bijtend spul moet ik zeggen en nare geur.
Daarna gewoon met water af spoelen.
Vanmiddag laat ik nog weten hoe het was rijden met de XS.