Kachelventilator doet het soms wel, soms niet.
Geplaatst: 08 jan 2020, 20:05
Zoals beschreven doet de kachelventilator van de 97 Generation het soms wel, en soms niet.
Achteraf heb ik al eens gemerkt dat de blaassnelheid op vol vermogen soms wat minder was, zeg maar alsof er 3/4 vermogen werd geleverd.
Vanochtend op weg naar Burdaard viel de snelheid van de ventilator ergens op de Centrale As (N356) van Friesland uit.
Raampje open, en verder gereden met de minimale luchtstroom uit de ventilatieopening voor de voorruit.
Bij daglicht eerst de zekering gecheckt, maar geen doorgeslagen zekering.
Voor de geruststelling eens op contact gezet, en jawel de ventilator blies weer, zij het niet op vol vermogen.
Op de terugweg, ergens in een dorp een stukje over klinkers gereden, en ventilator viel weer terug naar minimaal.
Met raampje open de resterende 50 km afgelegd.
In eerste instantie dacht ik er aan om morgen het bedieningspaneel er uit te halen, en te checken, maar gezien de afbeeldingen onder andere hier op het forum valt er weinig te checken.
Blijven er mogelijk 3 dingen over.
Een ventilator die op zijn eind loopt,
De kachelweerstand (die volgens mij aan de ventilator moet zitten)
Of de regelmodule voor de kachelventilator, die als ik goed heb gelezen achter de middenconsole moet zitten.
Waar begin ik mee met uitsluiten?
Achteraf heb ik al eens gemerkt dat de blaassnelheid op vol vermogen soms wat minder was, zeg maar alsof er 3/4 vermogen werd geleverd.
Vanochtend op weg naar Burdaard viel de snelheid van de ventilator ergens op de Centrale As (N356) van Friesland uit.
Raampje open, en verder gereden met de minimale luchtstroom uit de ventilatieopening voor de voorruit.
Bij daglicht eerst de zekering gecheckt, maar geen doorgeslagen zekering.
Voor de geruststelling eens op contact gezet, en jawel de ventilator blies weer, zij het niet op vol vermogen.
Op de terugweg, ergens in een dorp een stukje over klinkers gereden, en ventilator viel weer terug naar minimaal.
Met raampje open de resterende 50 km afgelegd.
In eerste instantie dacht ik er aan om morgen het bedieningspaneel er uit te halen, en te checken, maar gezien de afbeeldingen onder andere hier op het forum valt er weinig te checken.
Blijven er mogelijk 3 dingen over.
Een ventilator die op zijn eind loopt,
De kachelweerstand (die volgens mij aan de ventilator moet zitten)
Of de regelmodule voor de kachelventilator, die als ik goed heb gelezen achter de middenconsole moet zitten.
Waar begin ik mee met uitsluiten?