Andere stoelen in een 5-deurs 205 van MY1989

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Andere stoelen in een 5-deurs 205 van MY1989

Berichtdoor Baseman » 12 aug 2018, 10:51

Ik heb sinds een maand of 3 een rood 205-fie (geruild tegen een Megane) en los van wat kleine dingetjes is hij voor de leeftijd best in goeie staat.

Twee plekjes roest boven de achterdeuren maar verder hard, motorisch is het 1.1 TU blokje ook helemaal prima en met 1 op 15,5 heb ik over verbruik ook niet echt te klagen.
Helaas kreeg ik hem met stoelhoezen en dat was niet alleen voor het mooie: De achterbank zitten twee scheuren in en de 'instap-wang' van de bestuurdersstoel en het zitvlak is helemaal aan gort.

Ik ben dus op zoek naar een ander interieur.
Welk interieur zou er (los van een 205 set) zonder al te veel aanpas en laswerk in kunnen passen?

(en niet al te veel werk is natuurlijk subjectief, want de twee aandrijfashoezen, bak-keerring, kleppendekselpakking en nokkenaskeerring heb ik al vervangen. Ruitenwisser achter geplaatst, inclusief sproeier, koplampen heb ik vervangen, electrisch Webasto schuif-kanteldak heb ik er al in gezaagd. Hoewel automonteur van een ander merk, is dit wat mij betreft te overzien, zeg maar.)

Ik hoor het graag

Ik dacht (hoopte) dat een net 206 interieur ook mogelijk zou kunnen passen, maar die achterbank-bevestiging vergt dan wat aandacht.
Een interieur uit een hele late 205 dan toch maar weer, maar dan heb ik wel hele stoelen, maar ze zitten nog steeds hetzelfde. Ik zou graag meer steun willen ook.

Enfin, nogmaals hoor ik graag suggesties
Baseman
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 12 aug 2018, 10:36

Re: Andere stoelen in een 5-deurs 205 van MY1989

Berichtdoor ruudxs » 12 aug 2018, 19:26

Er zijn ook nog de 205 gti/cti/xs/dturbo/rallye stoelen.
Dat zijn kuipstoelen met behoorlijk meer steun.
Voor dagelijks een 307 1.6 16V op lpg-g3.
En voor de pret weer een 205 1.4xs.
En nog een meer jaren project in de vorm van een 205 1.6 xs.
Avatar gebruiker
ruudxs
 
Berichten: 1343
Geregistreerd: 24 feb 2008, 15:19
Woonplaats: Zaandam


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten