Vulslang naar tank demonteren.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Vulslang naar tank demonteren.

Berichtdoor sjoerddevries » 03 jan 2018, 17:37

Hallo,

Sinds een aantal maanden heb ik een peugeot 205 Generation in het bezit. Nu lekt de aansluiting van de vulslang op de tank. Dit door doorgeroeste slangenklemmen. Om er nieuwe slangenklemmen omheen te krijgen, moet naar mijn idee de gehele vulslang gedemonteerd worden. Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat? Is het gewoon een kwestie van de twee schroefjes achter de tankdop loshalen en het geheel uit het de wielkast trekken?

Sent from my SM-T580 using Tapatalk
sjoerddevries
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 31 dec 2017, 16:23

Re: Vulslang naar tank demonteren.

Berichtdoor sjoerddevries » 03 jan 2018, 22:32

sjoerddevries schreef:Hallo,

Sinds een aantal maanden heb ik een peugeot 205 Generation in het bezit. Nu lekt de aansluiting van de vulslang op de tank. Dit door doorgeroeste slangenklemmen. Om er nieuwe slangenklemmen omheen te krijgen, moet naar mijn idee de gehele vulslang gedemonteerd worden. Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat? Is het gewoon een kwestie van de twee schroefjes achter de tankdop loshalen en het geheel uit het de wielkast trekken?

Sent from my SM-T580 using Tapatalk
Nu kom ik erachter dat de lekkage grotendeels veroorzaakt wordt door een verteerde ontluchtingsslang. De aansluiting hiervan zit waarschijnlijk bovenop de tank. Is het mogelijk om deze te vervangen zonder de tank te hoeven demonteren?

Sent from my SM-T580 using Tapatalk
sjoerddevries
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 31 dec 2017, 16:23


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten