Schakelbak nog steeds vervelend

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Schakelbak nog steeds vervelend

Berichtdoor tvvugt » 17 sep 2017, 21:41

Zoals sommigen wel weten is er in Engeland een 206 bak in m'n 1.4 205 geplaatst.
Deze lekte olie en alles en is gelukkig opgelost. (ook de pook recht gezet met een nieuwe schakelstang!)
Nu merk ik op de snelweg nog altijd een soort slijpend geluid. Niet hard en zeker niet zo hard als toen mijn 205 bak eruit vloog.
Oliepeil is goed (afgaande van de garageman, die heeft 'm bijgevuld neem aan goed.)
Misschien bestel ik gewoon een liter en gooi het in het zwarte onluchtingsgat. Dit kan nooit kwaad toch? Als het vol is stroomt het eruit, anders hierin blijven gieten (plastic zwarte dopje)

Iemand wat wijsheid? Wss gaat deze bak ook al op z'n retour en zet er dan terzijnertijd wel een 205 bakje in terug maar goed.
(Hij lijkt wel zuiniger met de 206 bak ;) )
Peugeot 205 1.4 Génération 1998
tvvugt
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 13 okt 2014, 00:51

Re: Schakelbak nog steeds vervelend

Berichtdoor beeperhorrie » 18 sep 2017, 01:52

Zwarte ontluchtingsgat? Daar zou ik maar heel voorzichtig mee zijn, straks zit je de koppeling olie te voeren; komt het aangrijpen niet ten goede.

Er is deze lijst met daarin een enorm aantal van de versnellingsbakken voor TU blokjes. Kijk eens wat je nu hebt en natuurlijk ook als je een andere bak op het oog hebt.

Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46

Re: Schakelbak nog steeds vervelend

Berichtdoor willem_jacobs » 18 sep 2017, 13:18

tvvugt schreef:Misschien bestel ik gewoon een liter en gooi het in het zwarte onluchtingsgat. Dit kan nooit kwaad toch?


Jawel. als er teveel olie in de bak zit is dat net zo schadelijk als te weinig.

Peilen doe je door de vulopening (plug aan de zijkant van de bak, bij het linker voorwiel) te openen. Vul je olie bij en begint de olie er voa deze opening uit te lopen, dan is de olie op peil...

Zomaar olie bijvullen zonder te weten wat het daadwerkelijke peil is is noet verstandig.
willem_jacobs
 
Berichten: 220
Geregistreerd: 14 nov 2014, 01:32

Re: Schakelbak nog steeds vervelend

Berichtdoor tvvugt » 18 sep 2017, 15:14

beeperhorrie schreef:Zwarte ontluchtingsgat? Daar zou ik maar heel voorzichtig mee zijn, straks zit je de koppeling olie te voeren; komt het aangrijpen niet ten goede.

Er is deze lijst met daarin een enorm aantal van de versnellingsbakken voor TU blokjes. Kijk eens wat je nu hebt en natuurlijk ook als je een andere bak op het oog hebt.

Afbeelding


Wist het van m'n 205 bak wel, maar nu zit er een random TU 206 bak in dus zou het echt niet durven zeggen.
Peugeot 205 1.4 Génération 1998
tvvugt
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 13 okt 2014, 00:51

Re: Schakelbak nog steeds vervelend

Berichtdoor beeperhorrie » 18 sep 2017, 20:47

Is waarschijnlijk wel te zien na schoonvegen.
Blokhuis is voor allemaal het zelfde dus de plek van de code ook.


Niet mijn bak maar als voorbeeld
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten