Pagina 1 van 1

Hoe/waar toon ik aan dat het verknoeide chassisnummer klopt?

BerichtGeplaatst: 18 jun 2017, 21:18
door robgordijn
Mijn 205 CTi (1987) had een totaal versleten blok, mede na een klein decennium stilstand. Olie roken, etc. Ik kon goed aan een XU10 J2TE (de 2.0 turbo benzine) komen, waarna we de auto helemaal hebben opgeknapt. Motorblok helemaal gereviseerd. Meerdere duizenden euro's geïnvesteerd. Nu is het tijd om het motorblok in te bouwen en... toen zagen we het chassisnummer. Daar is mee geknoeid. Blijkbaar geen probleem voor de APK, maar met die motorombouw gaat de RDW er natuurlijk naar kijken. Ik wil uiteraard niet het risico lopen dat de RDW het kenteken intrekt. Ik wil natuurlijk alles (legaal) doen om dat te voorkomen. De vorige eigenaar, die de auto sinds de jaren 90 in bezit had, 'wist van niets' maar wist me wel te vertellen dat hij de auto als (voor)schade auto gekocht had vlak nadat de auto in NL geïmporteerd is in circa 1996. Ik heb, behalve kentekenkaart op mijn naam uiteraard, geen papierwerk bij de auto.

Via de Peugeot dealer kom je nergens. Na wat googlen heb ik (via een Franse vriend, dus in perfect Frans) in Frankrijk bij mpsa aangeklopt, die weer doorverwezen naar Aventure Peugeot (het museum). Die doen niet aan het beantwoorden van email. Ik weet niet wat ik nu nog kan doen.

Mijn vraag is dus: hoe kan ik onderbouwen dat het chassisnummer hoort bij de andere onderdelen zoals motor, bak en het Pininfarina nummer? Hoe kan ik op een andere manier onderbouwen dat de auto die ik bezit de auto is die op de papieren staat? Of maak ik me om niets druk en gaat de RDW dit wel goedkeuren?
Afbeelding
Afbeelding

Re: Hoe/waar toen ik aan dat het verknoeide chassisnummer kl

BerichtGeplaatst: 19 jun 2017, 07:33
door Maarten Deen
Het enige wat je kunt doen is contact opnemen met het RDW, je verhaal vertellen en vragen wat je moet doen.