Slot Passagierskant van buiten stuk

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Slot Passagierskant van buiten stuk

Berichtdoor Kakarot205 » 11 apr 2017, 21:52

Gisteren heb ik een Peugeot 205 in goede staat gekocht, interieur ziet er nog tip top in orde uit en ik was dus snel verkocht. Voor een schappelijke prijs van € 750 werd ik de nieuwe eigenaar van deze 205 vijfdeurs uit 1997.

Voor een auto op leeftijd heeft hij natuurlijk wel de nodige krasjes, dat maakt uiteraard niets uit. Het probleem wat ik in dit topic beschrijf eigenlijk ook niet, dat is namelijk niet bepaald een ramp.

Toch vroeg ik mij af of het gemaakt zou kunnen worden: ik vermoed dat het slot aan die specifieke deur gewoon stuk is, aangezien ik de sleutel niet eens omgedraaid krijg. Gelukkig kan de deur wel van binnen dicht en open, en omdat het niet de bestuurderskant betreft stoort het mij voorlopig ook niet.

De andere vier deuren gaan namelijk wel gewoon open en dicht, ook met de CV. Alleen de passagiers deur voren reageert niet op de cv, dus ik vermoed dat het probleem specifiek bij die deur zit. PS zou dit overigens een probleem voor de APK kunnen vormen? De deur gaat immers wel dicht en open, zolang het pinnetje maar omhoog staat van binnen.

Het betreft een Peugeot 205 GENERATION 1.4 uit 1997.
Kakarot205
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 11 apr 2017, 21:46

Re: Slot Passagierskant van buiten stuk

Berichtdoor 0900-944 » 12 jun 2017, 22:09

Proficiat met de aankoop de Generation! :-)

Ik geniet ook al weer enkele jaren en vele km's van mijn 1.4 Generation. Mijn vorige 205 was een 1.1 en die had ook een kapot slotje aan de passagierskant. Afgaande op de beschrijving die je geeft ga ik er van uit dat jij het zelfde euvel hebt. Voor een paar euro kun je een ander slotje bij op de sloop halen. Het is wat gepriegel maar is prima zelf te vervangen. Je hebt dan natuurlijk wel een ander sleuteltje voor de passagiersdeur nodig.
Of het APK afkeur is weet ik niet 100%, maar ik dacht het niet.
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet. Er is een limiet van 255 tekens. Gelukkig past 205 nog net binnen de limiet.
0900-944
 
Berichten: 146
Geregistreerd: 22 jan 2007, 18:25

Re: Slot Passagierskant van buiten stuk

Berichtdoor Kakarot205 » 12 jun 2017, 22:56

Het slot bleek niet stuk te zijn, maar de CV aan die deur wel. Dus voor de APK is het geen probleem, en voor mijzelf ook niet. Met wat WD-40 kreeg ik het slot zelf namelijk weer gangbaar, dus hoeft niet in de weer met twee verschillende sleutels gelukkig.
Kakarot205
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 11 apr 2017, 21:46

Re: Slot Passagierskant van buiten stuk

Berichtdoor beeperhorrie » 12 jun 2017, 23:19

En dan hoeft het nog niet de wereld te kosten. Een compleet slotsetje met deuren, achterklep, tankdop, dashboardkastje en contact is bij kapot slot ook altijd te overwegen. Ik heb ooit zo'n setje gekocht bij 205totaal voor een paar tientjes.
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46

Re: Slot Passagierskant van buiten stuk

Berichtdoor Kakarot205 » 12 jun 2017, 23:51

beeperhorrie schreef:En dan hoeft het nog niet de wereld te kosten. Een compleet slotsetje met deuren, achterklep, tankdop, dashboardkastje en contact is bij kapot slot ook altijd te overwegen. Ik heb ooit zo'n setje gekocht bij 205totaal voor een paar tientjes.

Ja goed dat klopt inderdaad: maar dat is niet iets wat ik zelf wil gaan doen, dus zou ik het aan een garage uit moeten besteden. Dus aangezien ik mij niet aan het defect van de CV stoor, en het ook enkel de passagiers deur betreft laat ik het zoals het is.

Maar het kinderslot viel bij de links achterste deur wel steeds erin: dus mensen die achterin zaten, konden dan niet die deur open krijgen. Daar zit nu dus een stukje ducttape, zodat dat kinderslot niet meer werkt :-)
Kakarot205
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 11 apr 2017, 21:46


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten