Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
willem_jacobs schreef:de 'antiroll staaf' (of track control arm in het engels) die op het subframe gebout is en door de draagarmen loopt is bij een XS / Roland Garros / GT dikker dan bij de andere 'basis' type 205jes. Als het goed is zijn de XS achtigen voorzien van een 21mm dikke variant, waar de standaard versie 19mm dik is.
(als ik het mis heb zou het ook resp. 23mm en 21mm kunnen zijn.)
Zoepertje schreef:Voor de wetenschap heb ik vandaag even op straat gelegen met het heerlijke weer
Zoals gezegd heeft mijn XS 1.4i uit 1991 een KDY motor. Deze lijkt van aluminium want is niet magnetisch en een beetje wit uitgeslagen van de oxidatie.
Ook lijken bakbehuizing en cilinderkop niet magnetisch dus ook aluminium. Kan dit zijn?
Mijn bakcode is 2CA97. Weer anders dan die van RG1992.
Geloof dat ondanks mijn aangelaste dak de aandrijflijn nog wel origineel is. Auto is origineel Nederlands en heeft NAP.
Hopelijk kan je wat met deze info...
RG1992 schreef:
Dit zijn de bakverhoudingen van mijn XS:
2CA86 12/41 3,41667 21/38 1,80952 29/37 1,27586 40/39 0,97500 43/33 0,76744 14/60 4,28571 (eindverhouding) 19/18 (achteruit)
En van jouw XS:
2CA97 12/41 3,41667 20/39 1,95000 28/38 1,35714 37/39 1,05405 41/35 0,85366 14/60 4,28571 (eindverhouding) 19/18 (achteruit)
Op de 1e versnelling, de eindoverbrenging en de achteruit na, verschillen dus alle verhoudingen. Misschien kan iemand wat duidelijkheid scheppen over waarom deze versnellingsbakken dusdanig van elkaar verschillen...
Maarten Deen schreef:De eerste heeft langere overbrengingen en draait dus minder toeren. Ik kan me indenken dat voor de verschillende XS'en (1.4 carburateur, 1.4 injectie, 1.6 injectie) ook verschillende versnellingsbakken gebruikt zijn. De 1.4i heeft minder vermogen dan de carburateur en het maximum koppel ligt bij een hoger toerental, dan wil je een kortere bak.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten