Pagina 1 van 1

Gekkigheid met 205 STOP en KVS lampjes

BerichtGeplaatst: 15 sep 2015, 13:25
door tvvugt
Hey jongens,

Zijn hier natuurlijk al duizenden topics over geweest aangezien elke 205 dit welleens heeft :)
Mijn vorige XS had dit probleem ook, de STOP en KVS lampjes gingen altijd branden na 5 minuten snelweg.
De sensoren vervangen en geen last meer.
Nu mijn 1.4 '98 Generation..
Ik ben naar Zwitserland over diverse bergpassen gereden en 180 gehaald op de Duitse wegen (via GPS, snelheids meter was over limiet haha) en nooit de lampjes gehad.
Alleen had ik het soms wel met een koude motor gelijk 130km/u rijden.
Normaal rijd ik door Rotterdam Noord op het 80km/u stuk en ook hier geen last.
Nu zit ik voor m'n stage in Barendrecht en consequent gaan de lampjes bij de afslag na 10 minuten altijd branden, rijd dan tussen de 80 en 130, maakt niks uit.
Ze gaan even aan en aangezien ik er bijna ben en afrem vaak snel weer uit.

Heb even ontlucht vanochtend met succes maar... still no go, lampjes gingen weer aan.
Op de terug weg om half 6 heb ik er weer geen last van!

What's going on? :mrgreen:

Re: Gekkigheid met 205 STOP en KVS lampjes

BerichtGeplaatst: 15 sep 2015, 14:09
door Jineuf
Het lijkt erop dat er toch lucht in het systeem komt.
Verlies je geen koelvloeistof?
180 op da Autobahn is voor oudere motoren niet zo'n aanrader.
Ik ben wel eens met een halve zuiger onderin het cater thuisgekomen.

Er zit maar een ding op en dat is het systeem af9laten)persen en controleren op druk en vloeistofverlies.
Hopen dat het meevalt.

Succes.

Re: Gekkigheid met 205 STOP en KVS lampjes

BerichtGeplaatst: 15 sep 2015, 15:25
door ~Orin
Klinkt als dezelfde gekte die ik ook heb gehad, lekke koppaking waardoor je compressie in je kvs systeem komt... 180km/u is zeker geen aanrader met de 205 en het zou dus zomaar kunnen dat het daardoor is gekomen.

130km/u met een koude motor is bovendien ook niet slim, dit kan je beter op 110 max houden als de motor koud is.

Mvg, Orin.

Re: Gekkigheid met 205 STOP en KVS lampjes

BerichtGeplaatst: 16 sep 2015, 02:58
door tvvugt
~Orin schreef:Klinkt als dezelfde gekte die ik ook heb gehad, lekke koppaking waardoor je compressie in je kvs systeem komt... 180km/u is zeker geen aanrader met de 205 en het zou dus zomaar kunnen dat het daardoor is gekomen.

130km/u met een koude motor is bovendien ook niet slim, dit kan je beter op 110 max houden als de motor koud is.

Mvg, Orin.


Hey, koppakking is gloed nieuw en ik had dit probleem al voor Duitsland.
Ik denk persoonlijk gewoon een slechte sensor die iets te vroeg het lampje aangooit. Ik hoor mn fan trouwens nooit draaien na ik de motor uitzet en vlak daarvoor de lampjes had..

Re: Gekkigheid met 205 STOP en KVS lampjes

BerichtGeplaatst: 16 sep 2015, 03:00
door tvvugt
Jineuf schreef:Het lijkt erop dat er toch lucht in het systeem komt.
Verlies je geen koelvloeistof?
180 op da Autobahn is voor oudere motoren niet zo'n aanrader.
Ik ben wel eens met een halve zuiger onderin het cater thuisgekomen.

Er zit maar een ding op en dat is het systeem af9laten)persen en controleren op druk en vloeistofverlies.
Hopen dat het meevalt.

Succes.


Zie reply op Orin ook. Maar loop al sinds vorige keuring in december op goede schone koelvloeistof en nog niks verloren. Heb het eigenlijk altijd gehad maar nu komt t probleem dus dagelijks naar voren.

Re: Gekkigheid met 205 STOP en KVS lampjes

BerichtGeplaatst: 21 sep 2015, 20:29
door tvvugt
Vandaag ging het wel heel snel aan.
Vind het toch een beetje eng worden, maar de auto rijd gewoon lekker door, merk niks.
Terugreis weer geen lampje gezien.

Re: Gekkigheid met 205 STOP en KVS lampjes

BerichtGeplaatst: 24 sep 2015, 22:40
door bas205gr
De sensor in het blok eruit draaien. Er loopt geen koelvloeistof uit koperen ring er tussen en sensor terug zetten heb ik ook gedaan lampje gaat minder snel branden.

Re: Gekkigheid met 205 STOP en KVS lampjes

BerichtGeplaatst: 25 sep 2015, 19:20
door Hendri
Het wil nog wel eens voorkomen bij tu motoren dat er geen of nog maar een paar schoepen op de waterpomp zit waardoor
het koelvloeistof niet snel genoeg word rond gepompt, en bij belasting van de motor niet voor genoeg koeling zorgt.

vr. groet Hendri

Re: Gekkigheid met 205 STOP en KVS lampjes

BerichtGeplaatst: 28 sep 2015, 14:26
door tvvugt
Tja ik heb er hele tijd net geen tijd voor, stage is druk druk, nooit aan beginnen 9 tot 17 :)
Anyhow, ik zal even de sensoren schoonmaken en desnoods vervangen dit weekend.
Had ze eigenlijk uit m'n oude 205 moeten halen want die had ik daarin ook vervangen :oops:
Maar daar ging m'n radiator fan altijd aan, en vaak tot wel 15 minuten nadat ik de motor uit gezet had bleef die blazen :D

Re: Gekkigheid met 205 STOP en KVS lampjes

BerichtGeplaatst: 20 nov 2015, 01:09
door pugrider
Mbt de fan, er zijn verschillende thermoschakelaars, zeg maar de plug in de radiator te krijgen.. 82-87, 87-94, en 92-98 graden voordat ie schakelt...mss zit daar t verschil.

Re: Gekkigheid met 205 STOP en KVS lampjes

BerichtGeplaatst: 20 nov 2015, 08:14
door 305 friesland
Ik heb dit stukje even gelezen ,ik had het laatst ook met een 205 die ik gemaakt heb voor wat anders ,die lichte ook even op na een minuut of 5 a 10 , thermostaat vervangen en probleem over ,auto bleek het al langer te hebben maar was mij niet vermeld .
Als de thermostaat vervuilt is dan heeft hij meer moeite om open te gaan , waardoor de temp dus hoger oploopt en het stoplampje en temp aan gaan ,zodra hij erg warm is gaat de thermostaat wel open en is het daarna ook goed.
Dit zou hier ook aan de orde kunnen zijn.

Re: Gekkigheid met 205 STOP en KVS lampjes

BerichtGeplaatst: 23 nov 2015, 11:34
door tvvugt
305 friesland schreef:Ik heb dit stukje even gelezen ,ik had het laatst ook met een 205 die ik gemaakt heb voor wat anders ,die lichte ook even op na een minuut of 5 a 10 , thermostaat vervangen en probleem over ,auto bleek het al langer te hebben maar was mij niet vermeld .
Als de thermostaat vervuilt is dan heeft hij meer moeite om open te gaan , waardoor de temp dus hoger oploopt en het stoplampje en temp aan gaan ,zodra hij erg warm is gaat de thermostaat wel open en is het daarna ook goed.
Dit zou hier ook aan de orde kunnen zijn.


Ik heb alle sensoren schoongemaakt en nu het zo koud is heb ik ze eigenlijk niet meer gezien.
Ook heb ik maar liefst 1x m'n fan horen aanslaan laatst (de fan was getest door m'n vader die per ongeluk kortsluiting maakte.. maar de fan ging wel draaien :mrgreen: )

Re: Gekkigheid met 205 STOP en KVS lampjes

BerichtGeplaatst: 20 sep 2017, 13:38
door tvvugt
Das toevallig, kom dit draadje tegen 2 jaar later... Nu het weer september is haha.
Ze gaan weer branden als ik even 120 rij. Eén keer rem intrappen en het is weg..
Volledige systeem ontlucht, snap het niet.