snelheidsmetervraagje

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

snelheidsmetervraagje

Berichtdoor Ed » 19 mei 2006, 22:05

Vandaag even het dashboard uit elkaar gehaald om wat kapotte lampjes te vervangen en wat draden te trekken voor de stereo. (en om te zien hoe het in elkaar zit natuurlijk..) Toen ik de boel weer in elkaar wilde zetten gaf de snelheidsmeter uit zichzelf al 40 a 50 km/u aan. Na aansluiten bleef dat ook zo, hoe hard ik ook reed. Zijn die meters erg kwetsbaar of heb ik dat nou weer? En kan je zo'n ding ook repareren? :?:
Peugeot 504 Familiale 1977
Peugeot 304 SL 1976
Peugeot J7 1969
Renault R4F6 1984
voor dagelijks Peugeot 406 1.8 XT premium break
Avatar gebruiker
Ed
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 15 jul 2004, 13:10
Woonplaats: Bergum (Frl.)

Berichtdoor chr. » 21 mei 2006, 17:13

zeer vreemd, heb dit nog nooit gehoord.
zit de kabel van de teller niet gedraaid?
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Re: snelheidsmetervraagje

Berichtdoor micheldeman » 04 jun 2006, 08:12

Ed schreef:Vandaag even het dashboard uit elkaar gehaald om wat kapotte lampjes te vervangen en wat draden te trekken voor de stereo. (en om te zien hoe het in elkaar zit natuurlijk..) Toen ik de boel weer in elkaar wilde zetten gaf de snelheidsmeter uit zichzelf al 40 a 50 km/u aan. Na aansluiten bleef dat ook zo, hoe hard ik ook reed. Zijn die meters erg kwetsbaar of heb ik dat nou weer? En kan je zo'n ding ook repareren? :?:


Klinkt niet goed,

Ik heb enkel ervaring met de meter van het "lint" type. Ik weet dat daar de naald verdraaid wordt door de wrijving van vilten plaatjes en teruggehouden wordt door een veertje. Zeer primitief. Mischien dat het veertje losgeschoten is of uitgerekt, maar dan moet de naald nog altijd naar rechts gaan bij hogere snelheid.

Loopt de kilometerteller wel? Zo niet, dan is je kabel los, maar mag de naald nog altijd niet op 50 blijven staan.

Openmaken maar weer.
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel


Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten