knipperlicht problemen 304 cabriolet

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

knipperlicht problemen 304 cabriolet

Berichtdoor bastos » 05 mei 2006, 09:22

waarde mede peugeotisten,

ik zit met het volgende probleem, knipperlichten en ruitenwissers doen het niet meer, als ik ik hendeltje aan het stuur naar links of naar rechts zet gebeurt er niets, schakelaar omzetten van ruitewisser ook niets, alarmlichten doen het wel (relais klikt vrolijk mee) en als ik de schakelaar van de alarmlichten een heel klein beetje indruk en vasthoud en dan of de ruitenwisser of de knipperlichten probeer, dan werkt het wel!
Iemand enig idee wat dit kan zijn, het rijdt namelijk wat lastig met een vinger gespannen op de alarmlichtschakelaar en de andere hand voor sturen schakelen richtingaanwijzer enz.
Misschien dat iemand een elektrich schema heeft dan kan ik ook wat gaan puzzelen, alvast zeer bedankt, bas
peugeot 304 cabriolet
peugeot 504 coupe V6
bastos
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 05 mei 2006, 09:11
Woonplaats: 's-hertogenbosch

Berichtdoor Gilletti » 05 mei 2006, 14:07

Mmm, altijd lastig dit soort vage storingen. Ben er helaas zelf ook (nog) niet zo in thuis. :?

Ik heb wel een elektrisch schema voor je. Van welk jaar is je 304?
Zal het later op de dag even voor je inscannen en doormailen. Okee?
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor peugeot-304 » 05 mei 2006, 22:37

Bas,
controlleer om te beginnen of de zekeringen nog goed zijn en vooral of ze allemaal nog goed contact maken, hier ligt namelijk vaak het probleem. Desnoods met een fijn schuurpapiertje de contacten en de zekeringen even "bijwerken" en aanslag of oxidatie verwijderen.
Ik denk dat hier het probleem ligt. Ik had exact dezelfde ervaring een keer in onze 504. Alles werkte als je de schakelaar van de alarmknipperlichten maar op een bepaalde stand hield.

Dieter
Peugeot 304 Coupé 72 jaune maïs
Peugeot 304 Cabrio 75 vert mousse métallisé

Het 304 onderdelenboek vind je op : http://www.hoeyng.nl/
Avatar gebruiker
peugeot-304
 
Berichten: 747
Geregistreerd: 04 jun 2004, 09:49
Woonplaats: Limburg

Berichtdoor JD » 05 mei 2006, 23:13

Bas, je zou eens op de site van Dieter kunnen kijken voor het schema :wink:
Onze "Gouden Koets"
Peugeot 304S uit '73
Avatar gebruiker
JD
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 04 sep 2005, 01:30
Woonplaats: Kampen

knipperlicht problemen 304 cabriolet opgelost

Berichtdoor bastos » 08 mei 2006, 13:10

hartelijk dank voor jullie reacties, problemen met het knipperlicht zijn opgelost, inderdaad een contact probleem in het zekeringen kastje, alle contacten met fijn schuurpapier even schoongemaakt (dus zo ziet koper eruit) en de zekeringhoudertjes wat strakker gezet en knipperlichten doen het weer prima, ik had dit weekend alle draden al langs gelopen en er is in het verleden flink geknutseld (wanneer leren "audioliefhebbers"nu eens dat het aansluiten van een radio niet gepaard hoeft te gaan met het doorknippen van alle draden om die vervolgens weer in hoe was het ook alweer volgorde aan te sluiten), maar dat is iets voor de winter, nu gewoon lekker rijden
peugeot 304 cabriolet
peugeot 504 coupe V6
bastos
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 05 mei 2006, 09:11
Woonplaats: 's-hertogenbosch


Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten