Peugeot 204 Break gekocht!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Peugeot 204 Break gekocht!

Berichtdoor lefranc » 04 maart 2006, 11:22

Hallo mensen,

Ik ben eindelijk de trotse bezitter van een Peugeot: een 204 Break!
Gisteren opgehaald, en meteen een probleem :oops:
De verwarming deed het niet onderweg, dus ik had een beetje bevroren tenen gekregen...
Op 't forum las ik al iets over een kachelradiateur, dat deze schoongemaakt moet worden? Waar zit deze dan, of kan het iets anders zijn? De ventilator doet 't wel, blies lekkere koude lucht :wink:

Dank alvast voor 't meedenken!

Frank
lefranc
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 31 jan 2006, 09:24

Berichtdoor Peu204 » 04 maart 2006, 11:45

Radiator, motor en kachel radiator staan met elkaar in verbinding.

Eerst maar eens nakijken of er voldoende koelvloeistof in het systeem zit.

Motor warm laten draaien en aan de twee slangen voelen die via het schut bord naar binnen gaan. Binnen kan je die twee slangen ook weer vinden en voelen of die warm zijn. Soms helpt het om erin te knijpen.

Verder controleren of de thermostaat zijn werk doet.
Ook de handles en kabels van de kachelbediening even nalopen.

Gr.

Henri.
Peugeot 107 Active 2013 (voorheen 204, 305, 504, 205 cabrio RG, 205 Cti, 205 Forever)
Avatar gebruiker
Peu204
 
Berichten: 746
Geregistreerd: 02 feb 2005, 20:29
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor lefranc » 04 maart 2006, 11:51

Dank voor de tips, Henri, maar hoe controleer ik de thermostaat? De andere punten zal ik morgen controleren - en dan maar hopen dat 't werkt, haha

Groeten,
Frank
lefranc
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 31 jan 2006, 09:24

Berichtdoor deVreugd » 09 maart 2006, 23:00

Ha! Een mede- 204Break-bezitter!

Van harte welkom en gefeliciteerd met je aanschaf!
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor lefranc » 11 maart 2006, 17:13

Ja, ben er erg blij mee; moet alleen nog wel de verwarming fixen; de koelradiateur is tot de nok gevuld met vloeistof, dus wellicht de thermostaat...
Welke kleur break/bouwjaar heb je zelf? Rijden er trouwens nog veel van in Nederland - de klassieker-verzekeringsmaatschappij vertelde me dat er niet veel Breaks meer in Nederland rondrijden....
lefranc
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 31 jan 2006, 09:24

Berichtdoor deVreugd » 11 maart 2006, 18:30

Die van mij is uit 1973. Een witte, en origineel Nederlands, ook altijd leuk.
Op het moment is alleen wel de rembekrachtiging stuk, dus hij staat even stil... En volgens mij zijn ze inderdaad redelijk zeldzaam geworden, de 204 breaks..
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Luuk Obbink » 16 maart 2006, 00:26

Is het al gelukt met je kachel? Het kan nooit te ingewikkeld zijn. Werkt het kraantje van de kachel wel?
Ben momenteel ook aan de kachel aan het sleutelen. Tip: mocht je hem willen uitbouwen, pas dan op dat met het loshalen van de kachelslangen het kraantje niet afbreekt. Dat overkwam mij, heb een nieuwe unit moeten zoeken.

Overigens heb ik ook de indruk dat de 204 break tamelijk zeldzaam is. Heb er sinds december een, van 1976, import uit Frankrijk. Moet nog wel wat aan gebeuren.

Groet,
Luuk
Luuk Obbink
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 28 jan 2006, 17:09
Woonplaats: Putten

Berichtdoor lefranc » 16 maart 2006, 23:37

Was er nog niet aan toegekomen :oops:
Ik denk eerst maar eens het koelwater vervangen, dat helpt hopelijk :?
Maar de Breaks stapelen zich op, leuk :D

Ook succes met de verwarming,
Groeten,
Frank

P.S. Heeft iemand een radio (cd) ingebouwd? Wil ik nog wel gaan doen...
lefranc
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 31 jan 2006, 09:24


Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten