Peugeot 304S: wil niet harder dan 110km/u

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Peugeot 304S: wil niet harder dan 110km/u

Berichtdoor Mr.Drexciya » 16 mei 2020, 15:11

Mijn 304S (met XL3S motor en EEISA35 carburateur) haalt geen snelheden boven de 110km/u. De auto accelereert goed maar vanaf ca. 100km/u is de fut eruit en bij 110km/u is het feest voorbij. Bij nog dieper het gas intrappen verliest de auto zelfs langzaam vaart. Enig idee waar dat aan kan liggen?
Niet dat de auto boven die snelheden bereden wordt maar dit klopt natuurlijk niet.

Onderstaande is gedaan maar biedt geen soelaas.

Bougies zijn recent vervangen door nieuwe
Kleppen zijn gesteld
Ontsteking op tijd gezet met stroboscooplamp
Auto rijdt uitsluitend op kwaliteitsmerk benzine met octaangetal 98
Mr.Drexciya
 
Berichten: 112
Geregistreerd: 08 sep 2017, 10:40

Re: Peugeot 304S: wil niet harder dan 110km/u

Berichtdoor johnssons » 17 mei 2020, 19:24

... ...lastig ... mijn eerste ervaring zegt ontsteking, centrifugaalvervroeging werkt niet goed, mogelijk gebroken veertje ... contactpunten versleten enz ...
Maar check eerst het zeefje bij de slang benzine aansluiting van de carburateur ... dan ontsteking er uit en checken veertjes niet gebroken, contactpunten niet versleten ...

Lastig John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Peugeot 304S: wil niet harder dan 110km/u

Berichtdoor Mr.Drexciya » 18 mei 2020, 15:57

Dat van dat zeefje wist ik niet. Alvast een eerste kandidaat om te controleren als de auto weer uit de stalling komt. Wordt vervolgd.
Mr.Drexciya
 
Berichten: 112
Geregistreerd: 08 sep 2017, 10:40

Re: Peugeot 304S: wil niet harder dan 110km/u

Berichtdoor A.B.203 » 19 mei 2020, 22:10

Kan ook zijn dat er gewoon te weinig benzine wordt aangevoerd, door verstopping, een plat gedrukte benzineleiding of een versleten brandstofpomp. Is de luchttoevoer naar de carburateur inlaat niet versperd? Werkt de 2e trap van de dubbele carburateur. Staat de originele S motor er nog wel in ? Probeer systematisch alle items te tackelen. Versleten bobine die te warm wordt, zit de plusdraad op de bobine aan de goede kant enz.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh


Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 8 gasten